וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"רוצה לראות את בתי מחייכת": סוף שמח לילדה שנולדה עם פגם בפניה

30.3.2016 / 17:21

לפני כשנה נולדה באתיופיה בתו של דינברו סיום עם חך ושפה שסועים. האב פנה לשני רופאים ישראלים הפעילים בארגון בינלאומי בבקשה שיטפלו בבתו. כשנה אחרי הניתוח קיבלו השניים מכתב תודה: "זה נותן לנו את הכוח להמשיך"

ילדה אתיופית שנולדה עם שפה שסועה נותחה בבית החולים רמב"ם. מרץ 2016. דוברות בי"ח רמב"ם, מערכת וואלה! NEWS
עברה ניתוח מוצלח/מערכת וואלה! NEWS, דוברות בי"ח רמב"ם

לפני כשנה נולדה בתו הבכורה של דינברו סיום, אזרח אתיופיה, ששהה בבלגיה לטובת לימודים. האב רצה מאוד לראות את בתו, וביקש שישלחו לו תמונה של התינוקת, אז נודע לו שבתו נולדה עם חך ושפה שסועים. האב, שחיפש פתרון לבתו, מצא כתבות על שני רופאים ישראלים הלוקחים חלק במשלחות הומניטריות של ארגון "Operation Smile" הבינלאומי, הפועל זה עשרות שנים במדינות עולם שלישי לטיפול בבעיות של חך ושפה שסועים.

סיום פנה לרופאים, ד"ר צח שרוני וד"ר עמרי אמודי מבית החולים רמב"ם בחיפה, שיקרו בעבר באתיופיה במסגרת הפעילות בארגון. "אני רוצה לראות את בתי הקטנה מחייכת", כתב להם האב. "האם אתם תחזרו לאתיופיה? תנו לי תקווה שאוכל לשוב הביתה ולראות את הילדה שלי מחייכת".

חודשים ספורים לאחר מכן הגיעו הרופאים עם עוד 40 חברי משלחת בינלאומית לאתיופיה ובמשך חמישה ימים ערכו 91 ניתוחים לתיקון שפה וחך שסועים. בין המנותחים הייתה גם בתו של סיום, אז הייתה בת ארבעה חודשים. לפני כשבועיים קיבלו הרופאים מייל תודה מהאב, שאליו צורפה תמונתה של הילדה, מחייכת ומסתכלת אל המצלמה. "כשקיבלנו את התמונה מאוד התרגשנו", סיפר ד"ר שרוני. "התמונה הזאת, הסיפור הזה, החוויה האישית הזאת, נותנים לנו את הכוח וההשראה להמשיך לעזור למטופלים שלנו, כאן ובחו"ל, עם ההבנה הברורה שאנחנו יכולים לשנות חיים של אנשים, וזה פשוט מדהים".

  • עוד באותו נושא:
  • אתיופיה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully