וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"ראיות לכאן ולכאן": מעצר החייל שירה במחבל הפצוע הוארך ביומיים

התביעה הצבאית דרשה להאריך בתשעה ימים את מעצרו, אך בית הדין בקסטינה אישר רק יומיים. השופט: "אירוע מורכב". אמו: "אני רוצה אותו בבית". מאות הפגינו בעדו ברמלה, בהם ח"כ חזן: "לירות למחבלים בראש"

צילום: בני בן סימון, עריכה: טל רזניק ושניר דבוש

בית הדין הצבאי בקסטינה האריך אתמול (שלישי) ביומיים את מעצרו של החייל החשוד ברצח המחבל הפצוע בחברון בשבוע שעבר. זאת חרף בקשת התביעה הצבאית להאריך את מעצרו בתשעה ימים. בתום הדיון, שהתקיים במשך שעות ארוכות, אמרה אמו של הלוחם מחטיבת כפיר: "אני רוצה אותו בבית". ברמלה נערכה הפגנת תמיכה בחייל, שבה השתתפו מאות בני אדם.

השופט, סגן-אלוף רונן שור, אמר בתום הדיון כי ישנן ראיות לכאן ולכאן. "בנסיבות העניין, מצאתי כי הגם שקיים חשד סביר לביצוע ירי שלא כדין בנסיבות העניין, הרי שהצטברות הראיות עד כה מעלה פנים לכאן ולכאן, ביחס לסוגיות המרכזיות השנויות במחלוקת. במיוחד, בשים לב למורכבות האירוע ולנסיבות האופפות אותו", אמר.

החייל שירה למוות במחבל בחברון. בית הדין הצבאי בקסטינה. 29 במרץ 2016. לירון מולדובן
החייל מובא לדיון בבית הדין הצבאי בקסטינה, הבוקר/לירון מולדובן

עו"ד אילן כץ, אחד מפרקליטו של החייל, אמר כי "על אף שהתביעה הצבאית ביקשה הארכת מעצר לתשעה ימים, בית הדין הצבאי קבע לאחר בדיקה קפדנית ומדוקדקת של ראיות התביעה כי ישנן ראיות לכאן ולכאן וכי הראיות אינן חד משמעיות". לדבריו, זאת הסיבה שהוא "האריך את מעצרו של החשוד באופן חלקי בלבד למשך יומיים. העובדה כי בית הדין מצא לנכון להאריך את המעצר רק ליומיים, למרות הבקשה המופרזת של התביעה ולמרות הטענות המנופחות שלה, מצביעה בעליל על כך כי בית הדין הצבאי אינו נגרר ללינץ' התקשורתי, בניגוד לגורמים פוליטיים שיש להצטער על אמירותיהם".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פריצות הדרך, הטיפולים ומה צופן העתיד? כל מה שצריך לדעת על סוכרת

בשיתוף סאנופי
ח"כ אורן חזן, הפגנת תמיכה בחייל שירה למוות במחבל בחברון. רמלה 29 במרץ 2016. ראובן קסטרו
מהפגנה להפגנה. ח"כ חזן בהיכל התרבות ברמלה, הערב/ראובן קסטרו

אחרי הפגנות התמיכה שהתקיימו הבוקר מחוץ לדיון, בערב התכנסו מאות בני אדם בהיכל התרבות ברמלה להפגנת תמיכה נוספת בחייל. ח"כ אורן חזן, שנכח גם במחאה בבוקר, אמר: "מחבלים צריכים לקבל כדור בראש".

יונה, תושבת העיר, אמרה כי "החייל הזה לא הרג חייל, הוא הרג מחבל. עדיף שחייל יהיה בחיים ולא מחבל". לדבריה, "המפקד הגדול שלנו בצבא אומר שלא נהיה צבא של בהמות, אבל כשהורגים לנו נשים ילדים זה בסדר. החייל לא רוצח, הוא משרת את המדינה".

נגה ועופר, תושבי רחובות, אמרו: "הגענו לפה במיוחד. אנחנו דורשים התנצלות מביבי ומהדוברמן שלו הרמטכ"ל, שלא נתנו גיבוי לחייל. החייל שלנו סרח זה מילים קשות, איך נעשה מילואים? אני לא אתן לילד שלי ללכת לכלא".

הפגנת תמיכה בחייל שירה למוות במחבל בחברון. רמלה 29 במרץ 2016. ראובן קסטרו
מאות השתתפו בהפגנה בהיכל התרבות ברמלה, הערב/ראובן קסטרו

שר הביטחון, משה יעלון, התייחס הערב בביקור שקיים בפיקוד המרכז לפרשה. "האירוע של יום חמישי בחברון יצר גל עכור, וחשוב לשמור את צה"ל מחוץ לגל העכור הזה, שמחוללים אותו מיעוט קיצוני או גורמים פוליטיים", אמר יעלון. "יש בלבול ויש התלהמות, וההתעסקות של גורמים לא מקצועיים במה שקשור להוראות פתיחה באש ובמה שקורה כרגע - הוא לא דבר מועיל". הוא הוסיף כי "אנו מעניקים גיבוי לחיילים ולמפקדים, אלא אם חורגים מהערכים, הפרודות והחוק. אבל מי שנותן גיבוי לחייל, שסרח, לדעת מפקדיו, אינו נותן גיבוי למפקדים שמעליו, מהדרג הזוטר ועד הרמטכ"ל - פוגע בצבא ופוגע בחוסן הלאומי".

(עדכון ראשון: 19:08)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully