וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צעד דרמטי: תעודות הרווקות יבוטלו והליך הרישום לנישואין יוזל

29.3.2016 / 0:09

מועצת הרבנות הראשית קיבלה את הצעתו של הרב הראשי לאו, שלפיה יבוטל החיוב בהוצאת תעודות רווקות בטרם ההרשמה לנישואין. פרסומי הזוגות שנרשמו יועברו לאינטרנט וחיסכון עלויותיהם ייגרע מאגרת הרישום

הרבנים הראשיים, דוד לאו ויצחק יוסף בכנס רבנים בנועם בירושלים. אוגוסט 2015. נועם מושקוביץ
הצעותיו יוזילו את תהליך הרישום לנישואין. הרב הראשי האשכנזי דוד לאו/נועם מושקוביץ

מועצת הרבנות הראשית אישרה היום (שני) שתי הצעות דרמטיות, שאותן הציע הרב הראשי האשכנזי לישראל ונשיא מועצת הרבנות הראשית, הרב דוד לאו. מעתה לא יתבקשו בני זוג הנרשמים לנישואין להציג תעודות רווקות, שהוצאתן עולה כ-150 שקלים. בנוסף לכך, יתבצע מעתה פרסום שמות הנשואים באינטרנט במקום בעיתונים, ועלויות הפרסום שייחסכו יוזלו מאגרת הרישום לנישואין.

תעודת רווקות היא אישור הניתן לכל אחד מבני הזוג ומעיד על היותם רווקים. עד היום נאלצו כל אחד מבני הזוג להגיע למשרדי המועצה הדתית שבמקום מגוריהם על מנת לקבל את התעודה. לדברי בכיר ברבנות הראשית, "עם הכנסת תכנית האב 'שירת הים' למועצות הדתיות, והאפשרות לתקשר בין המועצות הדתיות באופן ממוחשב, התעודה בעצם מתייתרת". יחד עם זאת, במסגרת השינוי יהודק הפיקוח על נהלי הרישום לנישואין בלשכות הרישום.

הדרישה לפרסום שמות בני הזוג הבאים להינשא נעשתה עד היום בשני עיתונים שונים – בדרך כלל בעיתונות החרדית, בתשלום. בהתאם להחלטה מהיום, יופסקו הפרסומים בעיתונות ואלו יתבצעו מעתה באתרי האינטרנט של המועצות הדתיות והמשרד לשירותי דת. הרב דוד לאו פנה במהלך הישיבה למנכ"ל המשרד לשירותי דת וביקש ממנו לעדכן ולהוזיל את אגרת הרישום, בהתאם לחיסכון שיתבצע מביטול הדרישה לפרסום. לצד היתרון עבור הזוגות הנרשמים לנישואין, עבור העיתונים החרדים שבהם לא יפרסמו יותר מדובר במכה כלכלית קשה.

יש עתיד יאיר לפיד אלעזר שטרן, ינואר 2015. ראובן קסטרו
"מתקשה לברך את מועצת הרבנות שגררה רגליים". ח"כ שטרן/ראובן קסטרו

מנכ"ל המשרד לשירותי דת והרבנות הראשית לישראל, עו"ד עודד פלוס, בירך על ההחלטה וציין: "יחד עם תכנית האב למחשוב, זהו עוד שינוי משמעותי שאנו מובילים בשירותי הדת בישראל. הדבר יחסוך כסף וזמן יקר לזוגות ולמועצות הדתיות".

ח"כ אלעזר שטרן (יש עתיד) הגיב על ביטול החיוב להוצאת תעודת רווקות: "אני שמח שהיום, כשנתיים וחצי אחרי חקיקת חוק פתיחת אזורי רישום לנישואים ('חוק צהר'), מועצת הרבנות הראשית החליטה להישמע להוראות החוק. אני מתקשה לברך את מועצת הרבנות שגררה רגליים והשתמשה בפרצה בחוק, שמנעה מהבאים להרשם לנישואים לעשות זאת בכל מועצה דתית בארץ, כפי שקבע החוק, בלא לבקש מהם להוציא תעודת רווקות בעיר מגוריהם. נמשיך להיאבק על המשקולות הכבדים המיותרים שמניחה הרבנות הראשית על כתפיהם של הנזקקים לשירותיה בנושאי כשרות, גיור, נישואים וגירושים".

ארגון רבני צהר, המחתן 5,000 זוגות בשנה, בירך על ההחלטה שלא לדרוש עוד תעודות רווקות. מהארגון נמסר: "בצהר מזכירים כי בעבר הואשמו כי פתיחת איזורי הרישום תגרום לאסון לעם היהודי. כעת מתברר, כפי שבצהר אמרו כל הזמן, כי הפתיחה תקל על הזוגות להתחתן כדת משה וישראל. בארגון מאמינים כי הצעדים האלה יתרמו להעלאת מספר הצעירים המתחתנים על פי ההלכה דרך רבני צהר וברבנויות השונות".

הרב ד"ר שאול פרבר, יו"ר ארגון "עתים", בירך אף הוא על המהלך וציין את המאבק שניהל ארגונו ליישום חוק פתיחת איזורי הרישום בנישואין. לדבריו, "המאבק מסתיים היום, עם הסרת המכשול שהציבה הרבנות ליישום החוק בדרישתה להוצאת תעודת רווקות במקום המגורים".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

התהליך המסקרן של מיחזור אריזות מתכת

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר
כתובה. ShutterStock
פתיחת אזורי הרישום תקל על הזוגות להתחתן כדת משה וישראל/ShutterStock

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully