וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חגיגת הציד של החקלאים בניו זילנד: אלפי ארנבים נהרגו בפסחא

יותר מ-300 ציידים בדרום מדינת האיים בחרו לציין את חג הפסחא במסורת ארוכת השנים של מסע ציד ארנבים. לדברי המארגנים, זו דרכם להתמודד עם האיום שהם מהווים. "חושבים שארנבים הם חמודים, אבל עבור החקלאים הם מטרד"

ארנב, ארנבים. Eric Isselée, ShutterStock
"ציד הוא הדרך הכי יעילה להתמודד עם זה"/ShutterStock, Eric Isselée

עבור מאמינים נוצרים רבים, חג הפסחא מזכיר טקסים מרגשים, אכילת שוקולד וארנבונים פרוותיים. לעומת זאת, יותר מ-300 חקלאים במחוז אוטגו שבדרום ניו זילנד בוחרים לציין את החג דווקא במסע ציד והרג של אלפי ארנבים, שלדבריהם פוגעים בגידולים החקלאיים.

במשך 24 שעות, החל מאתמול (שישי) בבוקר, חיסלו 27 קבוצות של ציידים, שבכל אחת מהן 12 חברים, כ-10,000 ארנבים. המסורת, שמושכת ציידים מיומנים מרחבי האי הדרומי של ניו זילנד, מצוינת כבר 25 שנים. למרות ההישג שנרשם השנה, שיא החיסולים עומד על 23 אלף ארנבים בתוך יממה.

אילוסטרציה. ShutterStock
"התנאים היו מעולים ולא ירד גשם"/ShutterStock

"בסך הכול היו 10,000 השנה", סיפר לעיתון הבריטי "גרדיאן" מארגן האירוע, יוג'ין פררה. "התנאים היו מעולים ולא ירד גשם. הקבוצה המנצחת, 'הדרום הרחוק', ירתה ב-889 ארנבים, לא רע בכלל". לדבריו, בעיית הארנבים "הייתה ממש רעה השנה, יותר מהשנה שעברה. זה מרגיש כאילו הארנבים משתלטים".

"הארנבים גורמים לשחיקה מסיבית של האדמות החקלאיות באזור, וציד הוא הדרך הכי יעילה להתמודד עם זה", הוסיף פררה. "הרבה אנשים חושבים שארנבים הם חיות מחמד נחמדות וחמודות, אבל עבור החקלאים פה הם מטרד נורא". בהתייחסות לפעילי זכויות בעלי חיים שמתנגדים לחגיגת הציד, טען: "רק כשהם מגיעים לפה ורואים את השטח, הם מבינים למה אנחנו עושים עושים זאת. זה יותר טוב מלפזר רעל שיהרוג את כל החיות".

הציידים הוזנקו ב"יום שישי הטוב" של פסחא בשעה 9:00 בבוקר, והתפרסו על פני מרחק של יותר מ-90 קילומטרים. הם נפגשו שוב הבוקר לספירה הסופית. מרבית הארנבונים שנורו ישמשו לדישון, וחלקם ישמשו כמזון לכלבים או יהפכו לארוחת הערב של הציידים עצמם, על אף שהם מודים כי אכילתם הופכת לפחות ופחות נפוצה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully