וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מבחני טעימה קבעו: בקרוב נוכל להפסיק לאכול בשר מן החי

22.3.2016 / 18:12

האם טכנולוגיית "הבשר המתורבת" בשלה לשימוש? חברת "בשרי ממפיס" יצרה את הקציצה הראשונה בעולם שטעמה כטעם הבשר הקונבנציונלי. האם בקרוב כולנו נפסיק לאכול בשר?

ספק 500

העתיד כבר כאן והוא ירוק יותר משחשבנו. חברת "בשרי ממפיס" קיימו מבחן טעימה למוצר "הבשר המתורבת" החדש שלהם שתוצאותיו פסקו חד משמעי שטעמו זהה לזה של הבשר הקונבנציונלי, מה שאומר שבקרוב כבר לא נצטרך להרוג בעלי חיים כדי ליהנות מבשר איכותי ומזין.

הבשר המתורבת הוא אינו תחליף בשר, כמו הטופו או הסייטן,
אלא בשר העשוי מרקמות שריר שגודלו במעבדה. גידול הבשר נעשה באמצעות גידול תאי גזע המתרבים על גבי רשת, או מצע אחר המדמה את מחזור הדם ומאפשר פיזור חמצן לכל התאים והדמיה של התכווצות שרירים, בתוך נוזל הזנה המכיל חלבונים, שומנים וחומצות מזינות. התהליך לוקח בין 9 ל-12 ימים.

בשר מתורבת שנוסה במבחני טעימה. יוטיוב, צילום מסך
חדשות משמחות לטבעוניים?/צילום מסך, יוטיוב

ב"בשרי ממפיס" מבטיחים לפתח עוד ועוד מוצרים כגון נקניקיות, המבורגרים, קציצות ונקניקים באמצעות מתכונים ששוכללו במשך מעל לחצי מאה ע"י שפים זוכי פרסים. לדבריהם, המוצרים לא יכללו אנטיביוטיקה, חיידקים צואתיים, פתוגניים או מזהמים אחרים המצויים בבשר הקונבנציונלי.

"זה בהחלט עתיד הבשר שלנו", אמר מנכ"ל החברה, יומה וולטי, "אנחנו מתכננים להקים 'חקלאות של חיות'. מה שהמכוניות עשו לעגלה והסוס. בשר מתורבת יחליף לחלוטין את הסטטוס קוו של גידול בעלי חיים למאכל. דבר כזה פשוט לא יעלה על הדעת בעתיד". וולטי, קרדיולוג ופרופסור לרפואה באוניברסיטת מינסוטה, ייסד את "בשרי ממפיס" עם ניקולס ג'נוביס, דוקטור לפילוסופיה וביולוג תאי גזע, ו-וויל קלם, דוקטור לפילוסופיה ומהנדס ביו רפואי שבבעלותו רשת מסעדות ברביקיו בממפיס, טנסי.

sheen-shitof

פתרון עוצמתי לכאב

טכנולוגיה מהפכנית לטיפול בכאבים אושרה ע"י ה-FDA לשימוש ביתי

בשיתוף Solio
בשר מתורבת שנוסה במבחני טעימה. יוטיוב, צילום מסך
ממש כמו בשר, רק בלי חיות מתות ברקע/צילום מסך, יוטיוב

אחד ממייסדי גוגל, סרגיי ברין, שתרם 230 אלף פאונד למימון ההמבורגר התרבותי הראשון בעולם, סיפר בעבר שלבשר המתורבת יש את "היכולת לשנות את האופן שבו אנו מסתכלים על העולם". ברוס פרידריך, סמנכ"ל "האוכל הטוב" אמר: "בשר מתורבת הוא בר קיימא, יוצר הרבה פחות גזי חממה מאשר בשר קונבנציונלי, בטוח יותר ואינו פוגע בבעלי החיים. עבור אנשים שרוצים לאכול בשר, בשר מתורבת הוא העתיד".

עוד ב"חדשות האוכל":

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully