וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רוסיה מזהירה את ארה"ב: נגיב להפרות ההסכם בסוריה באופן חד צדדי

21.3.2016 / 13:10

בכיר בצבא רוסיה הבהיר כי מאחר שבוושינגטון מסרבים לשתף פעולה בפיקוח על הפרות הפסקת האש בסוריה, תיאלץ מוסקבה לפעול בנושא בעצמה, החל ממחר. "הצד האמריקני לא מוכן לדיונים"

צילום: לשכת העיתונות הממשלתית, עריכה: טל רזניק

רוסיה הזהירה היום (שני) את ארצות הברית כי היא תתחיל להגיב החל ממחר באופן חד-צדדי להפרות של הפסקת האש בסוריה, אם ארצות הברית תסרב לתאם עמה את הצעדים שיש לנקוט כלפי אלו שמפרים אותה. צבא רוסיה האשים את וושינגטון בכך שהיא גוררת את רגליה בנוגע להצעותיה להקים מנגנון פיקוח משותף על הפסקת האש בסוריה.

בכיר בצבא רוסיה אמר אתמול כי עיכובים נוספים יובילו לפגיעה באוכלוסייה, כפי שאירע בחאלב. שם, לפי הדיווחים, 67 תושבים נהרגו מאש המורדים וארגונים דוגמת "המדינה האסלאמית" (דאעש) וג'בהת א-נוסרה מאז נכנס לתוקפו ההסכם "להפסקת פעולות האיבה" לפני כשלושה שבועות.

ליוטנט-גנרל סרגיי רודסקי, החבר במטה הכללי של צבא רוסיה, מסר היום הצהרה שבה הדגיש כי מוסקבה תצטרך להשתמש בכוח באופן חד-צדדי מאחר שבמהלך השיחות שקיימו ארצות הברית ורוסיה בשבוע שעבר, סירבה וושינגטון לשתף פעולה. "הצד האמריקני לא מוכן לדיונים הללו", אמר הבכיר. ארצות הברית טרם התייחסה לכך.

מטוס קרב רוסי מדגם סוחוי su-25 ממריא משדה התעופה בלטקיה כחלק מנסיגת רוסיה מהמדינה, 16 במרץ 2016. משרד ההגנה הרוסי, מערכת וואלה! NEWS
מטוס קרב רוסי ממריא מסוריה בדרכו חזרה לרוסיה, בשבוע שעבר/מערכת וואלה! NEWS, משרד ההגנה הרוסי

הפסקת האש, שהחלה ב-27 בפברואר, צמצמה באופן משמעותי את האלימות ברחבי המדינה. דאעש, ג'בהת א-נוסרה וקבוצות נוספות המוגדרות ארגוני טרור לפי רשימה של האו"ם אינן נכללות בהסכם, שאמור לסייע להתנעת המשא ומתן בין משטרו של הנשיא בשאר אסד לבין האופוזיציה. עם זאת, בשלב זה נציגי הצדדים המכונסים בז'נבה לא הצליחו להגיע לפרצת דרך.

ההודעה של צבא רוסיה מגיעה שבוע לאחר שהנשיא ולדימיר פוטין הודיע במפתיע על הסגת רוב הכוחות הצבאיים שהוצבו בסוריה. אף על פי כן, בקרמלין הדגישו כי ימשיכו לסייע לדמשק במאבקה בטרור ופוטין עצמו אף אמר בשבוע שעבר כי הכוחות שהוסגו יכולים לשוב לסוריה בתוך כמה שעות, אם יהיה צורך בכך.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully