וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

משפחה לרפואה: הכירו את המשפחה שרבים מבניה רופאים

אחמד אבו-סוויס

22.3.2016 / 10:25

משפחת אבו אל עאבד מרהט מונה כ60 רופאים – 30 בפועל ועוד 30 שעתידים לסיים את הכשרתם בקרוב. הרופא הצעיר מבני המשפחה בן 24 והמבוגר בן 45. למרות ההישג האקדמי הבלתי נתפס, זקני השבט מצהירים כי בכוונתם להכפיל את אחוז הרופאים במשפחה תוך חמש שנים בלבד

צילום: בני בן-סימון, עריכה: מיכאל ברגמן

ילדי משפחת אבו אל-עאבד הגיעו להישג יוצא דופן במהלך השנים האחרונות, לא פחות משישים רופאים או "רופאים בדרך" מונ?ה המשפחה המורחבת, 12% מתוך 500 בני המשפחה. כל נציגיה מצדדים בחשיבותה של ההשכלה הגבוהה ומבטיחים כי כמות הרופאים אף תוכפל בחמש השנים הבאות.

כל מי שנכנס לבית של ד"ר איוב אבו עאבד ברהט , יכול להבחין מיד בדגלים הלבנים שנשקפים מחצר הבית, סמל-קוד תרבותי של הרגשת שמחה. לפני כמה ימים איוב סיים בהצלחה את מבחן ההסמכה של משרד הבריאות וקיבל רישיון ישראלי לעסוק ברפואה. איוב סיים את לימודיו ברומניה וכעת מצטרף לרשימה ארוכה ומכובדת של רופאים במשפחתו. לא פחות מ30 רופאים היא מונה ועוד 30 לומדים רפואה. הרופא הצעיר מבני המשפחה בן 24 והמבוגר בן 45.

מוחמד אבו עאבד ,אביו , טוען כי ערכי המשפחה קובעים שלימודי והשכלה גבוהה חשובים הרבה יותר מכסף. בני משפחת אבו עאבד מחזיקים באחוז הרופאים הגדול ביותר במגזר הערבי , קרוב לוודאי גם בישראל כולה. 12% מבני המשפחה המונה כ500 נפשות עוסקים בתחום. במגזר הבדואי כבר לא קוראים למשפחה בשמה , אבו עאבד , אלא "משפחת הרופאים".

"את עניין הרפואה מכניסים לנו בראש מאז שאנחנו קטנים. צריך להיות דוקטור, רק דוקטור. עד שאתה מסיים כיתה י"ב כבר אתה משתכנע שאתה צריך להיות רופא ,אתה מסתכל מסביבך במשפחה אתה מוצא הרבה רופאים ואז אתה מחליט שהעתיד שלך או רופא או כלום", כך מספר ד"ר איוב.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully