וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ועדת השרים תדון באי-הפללת משתמשי קנאביס: 5 דברים שצריך לדעת היום

גל סלונימסקי

20.3.2016 / 8:20

הוועדה תדון בהצעה לאפשר שימוש אישי בקנאביס ללא הסתכנות בעבירה פלילית. ראש המוסד לשעבר מאיר דגן יובא למנוחות בבית העלמין בראש פינה, אזהרת המסע לטורקיה תוחמר בעקבות הפיגוע באיסטנבול ועוד שני דברים שאתם צריכים לדעת היום

מאיר דגן יובא למנוחות

ראש המוסד לשעבר מאיר דגן בעצרת להחלפת השלטון בכיכר רבין, מרץ 2015. ראובן קסטרו
מילא שורה של תפקידים בכירים בצה"ל/ראובן קסטרו

אתם צריכים לדעת שהיום יובא למנוחות ראש המוסד לשעבר מאיר דגן שהלך לעולמו ביום חמישי האחרון בגיל 71. ההלוויה תתקיים בשעה 15:00 בחלקה הצבאית בבית העלמין שבראש פינה. המשטרה תחסום את הכבישים המובילים לבית העלמין, והגישה למקום תתאפשר רק באמצעות הסעות ייעודיות (שאטלים). דגן נולד בברית המועצות ועלה לישראל עם משפחתו כשהיה ילד. הוא מילא שורה של תפקידים בכירים בצה"ל והשתחרר בדרגת אלוף. תפקידו הציבורי האחרון היה בראשות המוסד, שבמסגרתו הוביל כמה מבצעים חשובים. דגן הלך לעולמו בתום מאבק ממושך במחלת הסרטן והותיר אחריו אישה ושלושה ילדים.

תוחמר אזהרת המסע לטורקיה

פיגוע באיסטנבול, טורקיה. מרץ 2016. רויטרס
פיגוע ההתאבדות ברחוב איסתיקלאל באיסטנבול, אתמול/רויטרס

אתם צריכים לדעת שהיום תוחמר אזהרת המסע לטורקיה, כך לפי דברי ראש הממשלה בנימין נתניהו. הסיבה להחמרת אזהרת המסע היא הפיגוע שהתרחש אתמול באיסטנבול שבו, על פי דיווחים, נהרגו שלושה תיירים ישראלים ונפצעו 11. על הכוונה להחמיר את אזהרת המסע הודיע אתמול נתניהו במסיבת עיתונאים שכינס בחדר המצב שנפתח במשרד החוץ לאחר היוודע על מעורבותם של ישראלים בפיגוע. מחבל מתאבד פוצץ את עצמו במרכז תיירותי בלב איסטנבול והוביל למותם של שישה בני אדם וליותר מ-30 פצועים.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

איך להיראות ולהרגיש מצוין, לחיות בריא ולהפחית במשקל?

בשיתוף TI SWIM

האם בקרוב יותר שימוש עצמי בקנאביס?

גידולי קנאביס בישראל בעין עירון, דצמבר 2015. יותם רונן
מטרת הצעת החוק היא לאפשר לאזרחים לצרוך קנאביס לשימוש אישי/יותם רונן

אתם צריכים לדעת שהיום תוגש לוועדת השרים לחקיקה הצעה לאי-הפללה של צרכני קנאביס. משמעות הצעת החוק היא לאפשר לאזרחי ישראל לצרוך קנאביס לשימוש אישי ללא חשש מרישום פלילי. לאחרונה פורסם מתווה משרד הבריאות של התכנית להסדרת הקנאביס הרפואי בישראל. במסגרת המתווה, הוצע למנוע הגבלת מגדלי הקנאביס הרפואי בארץ ומתן רישיון לכל אדם שיהיה מעוניין לגדל קנאביס רפואי ויעמוד בקריטריונים.

13 שנים לפרוץ מלחמת המפרץ השנייה

קופסאות של ערכות אב"כ. David Silverman, GettyImages
העילה ליציאה למלחמה הייתה החשש מפני נשק להשמדה המונית/GettyImages, David Silverman

אתם צריכים לדעת שהיום לפני 13 שנים ניתן האות לצבא ארצות הברית לפתוח במלחמת המפרץ השנייה, הידועה גם בשם "מלחמת עיראק". קואליציית המדינות בראשות ארצות הברית תקפו יעדים בבגדאד ובעיראק כולה במטרה לחסל את המנהיג, סדאם חוסיין. העילה ליציאה למלחמה הייתה החשש מפני נשק להשמדה המונית שנמצא בידי המשטר. במובנים רבים, מלחמת המפרץ השנייה הייתה המשכה של המלחמה הראשונה שהתקיימה ב-1991. ניתן לומר שהמלחמה הוכרעה תוך שלושה שבועות, כאשר עיראק נכבשה והופל משטר חוסיין, אשר הוצא להורג ב-2006. ואולם, כוחות ארצות הברית שהו באדמת עיראק שנים ארוכות ומספר האבידות בנפש הותיר כאב גדול לאומה האמריקנית.

יום האושר הבינלאומי

ילדים משחקים בגן. shutterstock, ShutterStock
193 מדינות הצביעו בעד ההחלטה לכונן את יום האושר/ShutterStock, shutterstock

אתם צריכים לדעת שהיום יציינו בעולם את יום האושר הבינלאומי. ההחלטה לכונן יום שכזה התקבלה ב-28 ביוני 2012 בעצרת הכללית של האו"ם ומאז מרץ 2013 מציינים בכל יום ברחבי העולם את יום האושר. 193 מדינות החברות באו"ם הצביעו בעד ההחלטה לכונן יום שכזה. מטרתו של יום האושר היא להעלות את המודעות גם לדברים משמחים ולהכיר באושר כדרך חיים. במסגרת היום, השיקו באו"ם 17 יעדים שעשויים להעלות את רמת האושר בקרב בני האדם – ובהם המלחמה בעוני ובאי השוויון ופעילות למען איכות הסביבה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully