וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רוצים בחירות: תושבי המועצה האזורית אל-קאסום רוצים לבחור את נציגיהם

אחמד אבו-סוויס

17.3.2016 / 10:11

יום הבוחר הגיע! שר הפנים אריה דרעי הכריז השבוע כי תושבי המועצות הבדואיות נווה מדבר ואל קסום יזכו לבחירות חופשיות בסוף השנה, אחרי יותר מעשור של התנהלות תחת וועדות ממונות מטעם המשרד

צילום: בני בן-סימון, עריכה: מיכאל ברגמן

תושבי המועצה האזורית אל-קסום התלוננו לאורך השנים, ללא הרף, על הזנחת תשתיות ומבני ציבור. הרקע למחאתם היה חוסר היכולת לקחת חלק בעיצוב עתידם – פועל יוצא של מינוי וועדות קרואות מטעם משרד הפנים במהלך 13 השנים האחרונות.
בשנת 2012 הוקמה המועצה האזורית אל קסום לאחר שבמשרד הפנים החליטו לפצל את המועצה האזורית אבו באסמה לשתי מועצות נפרדות -נווה מדבר ואל קסום. זאת על מנת לעקוף את החלטת בג"ץ שהורתה על קיום בחירות באבו באסמה שפעלה כבר אז כ9 שנים במסגרת ועדה קרואה. מאז 2012 לא התקיימו בחירות בשתי המועצות, והן נוהלו על ידי מנהיגות יהודית ממונה מטעם משרד הפנים.

הישוב אל-סייד הוא אחד משבעה ישובים בדואים השייכים למועצה האזורית אלקאסום . לטענת התושבים, המצב הפיזי של גן הילדים המקומי, הושכן לצד בולען עמוק ומסוכן בקרקע , הוא דוגמא מייצגת להזנחה הפושעת בתשתיות. אברהים אלסייד אומר ש"רק במזל לא נפלו ילדים לבולען ונעלמו". אלסייד ותושבים רבים אחרים סבורים כי הנהגה מקומית שתיקבע בהליך בחירות חוקי, תדע לטפל במחדלים מסוג זה ביתר יעילות.

סלאמה אלאטרש מהיישוב אל-אטרש מספרת על מראות שגרה, מראות זוועה של ממש, בסביבת מגוריה. "אין שום שינוי בשטח לאורך השנים - לא תשתיות ולא כבישים, לא בתי ספר ולא גנים -לא כלום. יש לנו עכברים ונחשים". ג'אבר אבו כף מהיישוב אום בטין סבור כי בחירת מועמד מקומי תייצר דינמיקה חדשה, טובה יותר –בכל הנוגע לשירות שניתן לאזרח.

"האנשים במועצה הם פקידים - ראש המועצה והסגנים שלו", אומר ג'אבר. "אלה אנשים שאין להם קשר אתנו, והם לא מתקשרים. המועצה מנותקת מהאוכלוסייה. רוב האוכלוסייה לא יודעת בכלל איפה המשרדים שלהם נמצאים".

מהמועצה האזורית אל קאסום נמסר בתגובה לדברים כי "היא מממנת פרויקטים ייעודיים כמו הנחת צינור המים מכביש 31 ליישוב מולדה. מאז הוקמה המועצה לפני 3 שנים היא עשתה רבות למען התושבים בתחומים רבים. מצב היישובים השתנה לחלוטין והשתפר, אך כמובן שאתגרים רבים עוד לפנינו ולא ניתן לסגור פער של עשרות שנים במספר שנים בודדות. בנס לא קרה אסון לילדי הגן הזה בישוב אלסייד, לאחר שנפער בולען ממש ליד המגלשה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully