וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

השיבו את הבנים: זעם באיראן כלפי המשטר על הסיוע לאסד בלחימה

17.3.2016 / 17:00

האיראנים ראו את משטר האייתולות שולח את בניהם להילחם למען אסד, ועכשיו נמאס להם לשלם בדם יקיריהם. במצרים סובלים ממיתון כלכלי קשה, ורק מורה פלסטינית אחת שזכתה במיליון דולר בתחרות לא צריכה לחשוש מתזרים המזומנים. וואלה! בשכונה

עריכה: ניר חן

הסכם הגרעין הוביל להסרת הסנקציות הכלכליות מעל משטר האייתולות, אולם באיראן עדיין לא מורגש שיפור כלכלי. בעיר אספהאן נערכו הפגנות בימים האחרונים, וברחוב האיראני שורר כעס על כך שהמשטר מסייע לבשאר אסד לשרוד ולא משקיע בעם האיראני ורווחתו. אבל יותר מכך, מה שהרגיז את המוחים באספהאן הייתה העובדה שהמשטר שלח לסוריה כוחות צבא שיילחמו למען אסד, ולאזרחים באיראנים נמאס לשלם בדם יקיריהם למען הרודן מדמשק. המשטר בטהראן פינה 2,400 חיילים מאדמת סוריה ועתה נשארו בה רק יועצים ולא לוחמים.

המצב הכלכלי הרע אינו נחלתם של האיראנים בלבד. גם במצרים חשים במיתון עמוק והפיחות במטבע המצרי אמנם יכול למשוך הון חדש למדינה במסגרת השקעות זרות, אך המצרי הממוצע, שצריך לקנות אוכל, בגדים ותרופות, חש על בשרו את המצב אחרת לגמרי. השבוע קפץ ממדד המניות בקהיר אחרי התערבות של הממשל במטבע החוץ, אולם הדבר הביא לפיחות בלירה המצרית מ-7.73 ל-8.85 לדולר. אולי ההתעניינות המחודשת של משקיעים מבחוץ תסייע להניע את הכלכלה התקועה של מצרים, אך עד אז המצרים יצטרכו לחשוק שיניים ולהצטייד בהרבה סבלנות.

למורה פלסטינית אחת מדהיישה דווקא אין בעיה של תזרים מזומנים. חנאן אל-חרוב זכתה בתחרות "המורה הטוב בעולם" שנערכה בדובאי, מבין 8,000 מורים. הפרס: מיליון דולר. רגע זכיתה הפך לוויראלי בעולם הערבי, והתקשורת הפלסטינית באטרף. לא קשה להניח גם היא.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully