וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יום המעשים הטובים: חמישה דברים שצריך לדעת הבוקר

גל סלונימסקי

15.3.2016 / 7:30

בישראל יציינו את היום שמטרתו להפיץ עשייה חיובית למען הזולת והסביבה. במהלך הלילה יתקיימו בחירות מקדימות במדינות מפתח בארה"ב. הנשיא ריבלין יטוס לרוסיה למפגש עם הנשיא פוטין ועוד שני דברים שצריך לדעת היום

יום המעשים הטובים

עמותות חרדיות. יד אליעזר,
מטרת היום היא להפיץ מעשים טובים למען הזולת. חבילות המיועדות לתרומה/יד אליעזר

אתם צריכים לדעת שהיום יציינו בישראל את "יום המעשים הטובים" שבו הציבור פועל למען הזולת והסביבה. כ-70 מדינות לוקחות חלק במיזם שמבקש להפיץ עשייה חיובית למען האחר ולעודד תרומה לקהילה. הגישה שמובילה את יום המעשים הטובים היא שמעשה טוב יכול להיות כל דבר – החל מחיוך או מחמאה ועד להתנדבות ותרומה. יום המעשים הטובים צוין לראשונה ב-2007 ומאז, מידי שנה, מיליוני אנשים ברחבי העולם לוקחים בו חלק.

ריבלין נוסע לפגוש את פוטין

נשיא רוסיה ולדימיר פוטין בעצרת האום, 28 בספטמבר 2015. AP
ידונו במצב המדיני וביטחוני באזור. נשיא רוסיה פוטין בנאום באו"ם, ספטמבר האחרון/AP

אתם צריכים לדעת שהיום נשיא המדינה ראובן ריבלין יטוס לביקור רשמי ברוסיה על מנת להיפגש עם הנשיא, ולדימיר פוטין. השניים צפויים לקיים פגישת עבודה שבמהלכה ידונו בזירה המדינית נוכח האתגרים הביטחוניים. במהלך הביקור ייפגש ריבלין גם עם ראש הממשלה הרוסי, דמיטרי מדבדב, ובכירי ממשל נוספים. כמו כן, הוא יבקר באתרי מורשת יהודית ורוסית.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

מיקום אסטרטגי, נוף מרהיב ודירות מפוארות: השכונה המסקרנת שנבנית במרכז

בשיתוף אאורה נדל"ן

הפריימריז בארה"ב עולים שלב

עצרת בחירות של דונלד טראמפ בקנזס סיטי, מיזורי, 12 במרץ 2016. רויטרס
האם העימותים בעצרות הבחירות השפיעו עליו? טראמפ הבעצרת בחירות בקנזס, השבוע/רויטרס

אתם צריכים לדעת שהלילה יתקיימו בחירות מקדימות בשתי המפלגות בארצות הברית, הדמוקרטית והרפובליקנית, בחמש מדינות מפתח – פלורידה, אילינוי, מיזורי, קרוליינה הצפונית ואוהיו. בצד הרפובליקני ינסה המיליארדר דונלד טראמפ לשמר את כוחו חרף העימותים האלימים שאירעו מחוץ לעצרות הבחירות שלו בשבוע האחרון. הוא ינסה לגבור על מרקו רוביו, טד קרוז וג'ון קייסיק שעלולים לקבל החלטות על המשכם במרוץ נוכח התוצאות. בצד הדמוקרטי יצטרכו המדינות להכריע בין הילרי קלינטון לבין ברני סנדרס.

עתיד הניסויים בבעלי חיים

אילוסטרציה. ShutterStock
חלה עליה במספר הניסויים בישראל/ShutterStock

אתם צריכים לדעת שהיום תדון הוועדה לביקורת המדינה בהיקף הניסויים בבעלי חיים שמתקיימים בישראל. באוניברסיטאות, מכללות, מכוני מחקר ובתי חולים משתמשים בבעלי חיים לצרכי מחקר והוראה וזאת באישור משרד הבריאות. ואולם, בשנים האחרונות חלה עליה משמעותית במספר הניסויים הללו. מחד, מדובר בצעדים הכרחיים לשיפור הרפואה ומאידך מדובר בסבל עבור אותם בעלי חיים. הוועדה תדון בדרכים לצמצום סבל בעלי החיים מבלי לפגוע בפעולות המחקר והפיתוח וכן תבחן אם אכן חלה עליה במספר הניסויים ומהן הסיבות לכך.

26 שנים ל"תרגיל המסריח"

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
פרס ושמיר בתקופת הרוטציה/מערכת וואלה!, צילום מסך

אתם צריכים לדעת שהיום לפני 26 שנים הופלה ממשלתו של יצחק שמיר בהצבעת אי-אמון בכנסת במסגרת מה שכונה "התרגיל המסריח". המהלכים הפוליטיים שזכו לכינוי זה כללו הסכמים מפוקפקים בין מפלגות ובין חברי כנסת, קניית חברי כנסת בזכות הבטחת טובות הנאה, עריקות מסיעות והפרת הסכמים. מדובר במזימה שרקח שמעון פרס יחד חיים רמון ויוסי ביילין להפיל את הממשלה נוכח יוזמת שלום שהוצעה על ידי הממשל האמריקני. מי שטבע את המושג "התרגיל המסריח" בדיעבד, היה יצחק רבין. בעקבות תחושת המיאוס של הציבור מהתנהלות הפוליטיקאים שונתה שיטת הבחירות להצבעה ישירה לראשות הממשלה. נוסף על כך, נחקק החוק שמנע מפחות משליש מחברי סיעה בכנסת לפרוש מסיעתם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully