וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ייפתחו שיחות השלום בין הצדדים בסוריה: חמישה דברים שצריך לדעת היום

גל סלונימסקי

14.3.2016 / 8:00

סבב נוסף של שיחות לסיום מלחמת האזרחים ייפתח בז'נבה. מזג האוויר יהיה קר ביחס לימים האחרונים, אך ממוצע לעונה. במערכת החינוך יציינו את "יום המדע" ואת לידתו של אלברט איינשטיין ועוד דברים שאתם צריכים לדעת היום

קר, מתקרר

פריחה בגלבוע. מרץ 2016. אביב רומשקנו, מערכת וואלה! NEWS
הטמפרטורות יהיו ממוצעות לעונה. פריחה בגלבוע, השבוע/מערכת וואלה! NEWS, אביב רומשקנו

אתם צריכים לדעת שהיום צפויה ירידה ניכרת בטמפרטורות וייתכן גשם וסופות רעמים. כמו כן, ינשבו רוחות ערות ויורגש אובך במרכז הארץ. קיים חשש משיטפונות במקומות המועדים, בנחלי הדרום והמזרח. מזג האוויר אמנם יהיה קר ביחס לימים האחרונים, אולם הוא צפוי להיות ממוצע לעונה. נוסף על כך, המשרד להגנת הסביבה הזהיר מפני זיהום אוויר גבוהה שצפוי לפקוד מחר את אזור הדרום.

שיחות השלום של סוריה בז'נבה

הריסות בעיר העתיקה של חומס, סוריה, 26 פברואר 2016. AP
270 אלף הרוגים במלחמה. הריסות בעיר חומס, בחודש שעבר/AP

אתם צריכים לדעת שהיום ייפתח בז'נבה סבב שיחות חדש בין ממשלת סוריה והמורדים, בניסיון להביא להסדר בין הצדדים. זאת, לאחר חמש שנות מלחמה בסוריה שהביאה למותם של 270 אלף איש. השיחות יתקיימו בנוכחות נציגי המשטר הסורי, בהם ראש המשלחת בשאר אל-ג'עפרי, ונציגי המורדים. תחילתן של שיחות השלום היא בינואר האחרון, אך אלו נפסקו כמה פעמים נוכח התקדמות הלחימה בשטח. כעת, זו הפעם הראשונה שנערכות שיחות מאז החלה הפסקת האש לפני כשבועיים.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

לראשונה טיפלו בסיבה בגללה חליתי בפיברומיאלגיה ולא בסימפטום

בשיתוף מרכז איריס גייר לטיפול דרך אבחון בגלגל העין

הסדרת חופי הרחצה

חוף הים בתל אביב. 29 בפברואר 2016. ראובן קסטרו
מי צריך לשאת בעלויות הבילוי? חוף הים בתל אביב, חודש שעבר/ראובן קסטרו

אתם צריכים לדעת שהיום תדון ועדת הפנים של הכנסת בהסדרת חופי הרחצה בישראל. רגע לפני שעונת הרחצה נפתחת באופן רשמי, בוועדה יבקשו לבדוק אם ניתן להסדיר את העלויות הנלוות של המתרחצים בים. שכן, אמנם הכניסה לחופים היא ללא עלות, אולם המתרחצים נאלצים לשלם מחירים מופקעים במזנונים או בחניונים. היות והמחירים חריגים והרשויות המקומיות, שאמונות על הפעלת החופים, טוענות שזו דרכן להשיב עלויות של הפעלת החופים, הוועדה מבקשת להבין מי צריך לשלם על השירותים בחוף. אם זה נטל שעל המדינה לשאת, על הרשויות המקומיות או על המתרחצים.

יום הפאי

פאי. ShutterStock
בישראל נקרא גם "יום המדע". הסימן המתמטי פאי/ShutterStock

אתם צריכים לדעת שהיום יציינו בעולם את יום הפאי הבינלאומי. מדובר ביום לכבוד הסימן המתמטי, הפאי, שערכו 3.14. היום מצוין בדרך כלל בקרב מתמטיקאים ברחבי העולם, אך גם בקרב מורים, סטודנטים ותלמידים. עם השנים, הפך היום הבינלאומי למחווה שכוללת אכילת עוגות פאי, שתיית פינה-קולדה, הדלקת 3.14 נרות ואירועים נוספים. בישראל זכה יום הפאי לכינוי "יום המדע" והוא מצוין במערכת החינוך.

אלברט איינשטין הגיע לעולם

אלברט איינשטיין. AP
זוכה פרס נובל בפיזיקה. אינשטיין/AP

אתם צריכים לדעת שהיום לפני 137 שנים נולד גדול הפיזיקאים, אלברט איינשטיין, שהגה את תורת היחסות ונתפס בעולם המדע כסמל לגאונות. התיאוריה של איינשטיין שינתה את כל מה שהיה ידוע עד אותה עת מבחינת תפיסת הזמן, המרחב, המסה, התנועה וכוח המשיכה. איינשטיין, שהיה יהודי גרמני, זכה על תרומתו בפרס נובל לפיזיקה בשנת 1921. איינשטיין הלך לעולמו בגיל 76 עקב מפרצת באבי העורקים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully