וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מחקר חדש: יותר מדי שינה יכולה לגרום לכם להתעוור

14.3.2016 / 0:29

מחקר קובע כי מי שישן יותר משמונה שעות בלילה נמצא בסיכון לפתח ניוון בעיניים שעלול לגרום לעיוורון. ניסוי אחר טוען כי שינה על הבטן, שגורמת ללחיצה ממושכת של העיניים כנגד הכרית, עלולה גם היא להזיק לראיה

צילום מסך

בסרטון: בת 12 מניו זילנד מנגנת בפסנתר מתוך שינה

שינה מוגברת עלולה לגרום לעיוורון, כך מזהירים רופאים שערכו מחקר בנושא. יותר משמונה שעות שינה בלילה עלולות להוביל למחלת הניוון מוקולרי, הגורם העיקרי לאובדן ראיה בבריטניה. אלו שאוהבים לבלות שעות במיטה הם גם בעלי סיכון גבוה פי שבע ללקות בשלבים מתקדמים יותר של המחלה.

ניוון מקולרי תלוי גיל (AMD) היא מחלה הפוגעת בהדרגה בחדות הראיה. המחלה מהווה את הסיבה המרכזית לאובדן ראיה חמור אצל אנשים מעל גיל 60. אמנם החולים אינם חשים בכאב, אך חווים הרס קבוע של המקולה, החלק בעין המאפשר לראות פרטים בבירור, מה שהופך קריאה ונהיגה לכמעט בלתי אפשריות.

ילד ישן. ShutterStock
גם שינה על הבטן מזיקה לעיניים./ShutterStock

המחקר של ד"ר רהול נ. קהורנה, מומחה ברפואת עיניים מארה"ב, בחן מטופלים שחלקם סובלים מהמחלה וחלקם בריאים לחלוטין. במהלך המחקר נבדקו דפוסי השינה של 1003 אנשים. "משך השינה הממוצע של אנשים בריאים היה 7.97 שעות לעומת 8.17 ואף 9 שעות לאלו שסבלו מהמחלה".

ממצאים אלו נוספים לתוצאות מחקרים שמצאו כי שינה עם הפנים לכרית (למשל, בשינה על הבטן) עשויה אף היא לגרום לאיבוד ראיה. הלחיצה הממושכת של גלגלי העיניים גורמת לתופעה שנקראת גלקומה, שמאות סובלים ממנה מדי שנה אך לא מאובחנים. ד"ר אלמבי, מנתח עיניים מארה"ב התריע: "גלקומה היא הרוצח השקט בכל הקשור לעיניים. רבים לא מבחינים במחלה עד לרגע שבו אינם יכולים לראות. המחקר מראה ששינוי תנוחת השינה עשוי להועיל מאד כנגד תהליכי האצה של המחלה".

עוד בנושא:

חוקרים גילו את הפגם הגנטי שאחראי למגפת ההשמנה

מחקר: כמחצית מאוכלוסיית העולם תסבול מקוצר ראייה ב-2050

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully