וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אלו חמישה דברים שצריך לדעת היום

גל סלונימסקי

13.3.2016 / 7:30

לפי הצהרת תובע, שירי סובול לא תואשם ברצח אחותה התאומה אלא רק בסיוע לאחר מעשה ומעורבות. השליח המיוחד של צרפת יגיע לישראל לדון בעניין "היוזמה הצרפתית" ועוד שלושה דברים שאתם צריכים לדעת היום

הצהרת תובע נגד שירי סובול בגין מעורבות ברצח אחותה

דיווח טלפוני אבי אשכנזי על ההתפתחות בפרשת רצח הילי סובול. מערכת וואלה!
תואשם בסיוע לרצח לאחר מעשה ומעורבות. שירי סובול/מערכת וואלה!

אתם צריכים לדעת שהיום יגישו פרקליטות מחוז תל אביב ומשטרת ישראל הצהרת תובע לפני כתב אישום נגד שירי סובול בגין מעורבותה ברצח אחותה, הילי, בחודש שעבר בתל אביב. בהצהרת התובע שתוגש לבית המשפט השלום שבתל אביב יוחסו לה עבירות של סיוע לרצח לאחר מעשה ומעורבות ברצח, אך לא בביצוע הרצח. מחר עתידה הפרקליטות להגיש הצהרת תובע נגד החשוד המרכזי בפרשה, ערן דוד, שיואשם ברצח.

הדיון ביוזמה הצרפתית מגיע לישראל

שר החוץ של צרפת לורן פביוס, פריז, 24 ביוני 2015. רויטרס
עומד מאחורי היוזמה. שר החוץ הקודם של צרפת, לורן פביוס/רויטרס

אתם צריכים לדעת שהיום יגיע השליח המיוחד של ממשלת צרפת למזרח התיכון, פייר וימון, לישראל כדי לדון עם אנשי משרד החוץ ביוזמה הצרפתית. מדובר ביוזמה של שר החוץ הקודם של צרפת, לורן פביוס, לפיה יערך כנס ועידת שלום בינלאומית בנושא הישראלי-פלסטיני ואם ועידה זו לא תניב תוצאות, אזי שצרפת תכיר באופן חד-צדדי במדינה פלסטינית. לאחרונה ריכך שר החוץ הנוכחי, ז'אן-מארק איירו, את הדברים וטען כי הכרה במדינה פלסטינית לא תתרחש "באופן אוטומטי".

sheen-shitof

בדקו התאמה לטיפול

פיתוח ישראלי: פתרון מדעי לאקנה בגוף עם מעל 90% הצלחה

בשיתוף מעבדות רבקה זיידה

יולדות בבית מבקשות מענק לידה

אילוסטרציה. ShutterStock
אילוסטרציה/ShutterStock

אתם צריכים לדעת שהיום תדון ועדת השרים לחקיקה בהצעת החוק למתן מענק לידה ליולדות בבית. ההצעה של ח"כ תמר זנדברג (מרצ) מבקשת לעצור את האפליה הקיימת היום, לפיה נשים שבחרו ללדת בביתן, ולא בבית החולים, אינן זכאיות למענק לידה. מהות המענק הוא סיוע בהוצאות ראשוניות עבור התינוק או התינוקת. בהצעת החוק תומכים שרת המשפטים איילת שקד ושר הבריאות יעקב ליצמן.

"לא תעמוד על דם רעך"

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
ניו יורק/מערכת וואלה!, צילום מסך

אתם צריכים לדעת שהיום לפני 52 שנים נרצחה קיטי ג'נובזה בניו יורק. מדובר ברצח שהוביל לסערה בארצות הברית ולשינוי בתפיסה על אודות החובה להגיש עזרה. ג'נובזה נדקרה למוות עשרות פעמים ואף נאנסה על ידי התוקף. לאחר המעשה התברר כי יותר מ-30 שכנים היו עדים למקרה, אולם אף אחד לא נקף אצבע כדי לעצור את המעשים. מחקרים פסיכולוגיים רבים התקיימו לאחר הרצח על "אפקט הצופה מהצד". בישראל קיים חוק המבוסס על המשפט העברי ולפיו "לא תעמוד על דם רעך", שמשמעותו החובה להגיש עזרה לכל מי שזקוק לכך.

יום הולדת 65 ליזהר כהן

יזהר כהן. אביב חופי
מזל טוב! יזהר כהן/אביב חופי

אתם צריכים לדעת שהיום חוגג הזמר יזהר כהן יום הולדת 65. כהן זכור בעיקר הודות להיותו הישראלי הראשון שזכה בתחרות האירוויזיון בשנת 1978 עם השיר "אבניבי". בשנת 1985 השתתף כהן פעם נוספת בתחרות עם השיר "עולה עולה" וסיים במקום החמישי. לכהן שלושה אלבומים ובשנים האחרונות הוא עוסק בתכשיטנות, נוסף לקריירה המוזיקלית.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully