וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פחד ותיעוב בבריטניה: חולדת ענק נמצאה ליד גן שעשועים בלונדון

המכרסם, שגודלו כפול מגודלה הממוצע של חולדה במדינה, נמצא לא רחוק משוק רידלי רוד בבירה, שבו נמכר אוכל אסיאתי ואפריקני. זואולוגים מאמינים כי ייתכן שמדובר בחולדת שדה מערב אפריקנית, שמוברחת לאזור על מנת להימכר באופן בלתי חוקי לאכילה

חולדת שדה שנמצאה בצפון מזרח לונדון. מרץ 2016. איסטגרם, אתר רשמי
ייתכן שמדובר בחולדת שדה שמקורה במערב אפריקה. המכרסם הענק שנמצא בלונדון/אתר רשמי, איסטגרם

חולדת ענק, שגודלה כפול מגודלן של החולדות הנפוצות בבריטניה, נמצאה ביום חמישי האחרון בסמוך לגן שעשועים פופולארי ברובע האקני שבלונדון. על פי דיווח הטלגרף הבריטי, אורכה של החולדה היה כ-60 סנטימטרים ומשקלה כ-11 קילוגרמים, והיא נמצאה מתה בין השיחים שליד הגן, לא רחוק ממסילת רכבת.

זואולוגים מאמינים כי ייתכן שהמכרסם הוא מסוג חולדת שדה מערב אפריקנית, שנקראת גם חולדת הקנים - שכן אורכו הוא כאורכה הממוצע של חולדת השדה בבגרותה. בשרן של חולדות אלה נמכר באופן בלתי חוקי בכמה מקרים בשווקים בלונדון, הנמצאים בסמוך למקום שבו נמצאה החולדה הענקית. בשנת 2012 התגלו מכירות כאלה בשוק רידלי רוד הסמוך לגן השעשועים, וכן במזרח לונדון ובבריקסטון. בשר החולדות נחשב למנה פופולארית בגאנה.

בעלי חנויות בשוק רידלי רוד, שבו נמכר אוכל אסיאתי, אפריקני וקריבי, אמרו כי ישנן שמועות על חולדות שדה וכן סוגים נוספים של בשר, שנמכר בשוק באופן בלתי חוקי גם היום. נזאם עלי, בעל דוכן ירקות ופירות בשוק, אמר לטלגרף כי "אני חושב שאנשים מוכרים בשר בחשאי. ייתכן שגם חולדות שדה נמכרות. אנשים רוצים לאכול את מה שנהגו לאכול בארצם, וקשה למצוא את המאכלים האלה כאן בבריטניה".

חולדת שדה שנמצאה בצפון מזרח לונדון. מרץ 2016. איסטגרם, אתר רשמי
מנה פופולארית בגאנה. בשר חולדות/אתר רשמי, איסטגרם

לדברי מומחי הדברה בחברת "רנטוקיל", אורכו של המזיק הוא כ-60 סנטימטרים, פי שניים מאורכה של חולדה חומה ממוצעת בבריטניה. על פי דובר החברה, "החולדה החומה היא הזן היחיד שנצפה בביובים בממלכה המאוחדת. אורכה של חולדה חומה הוא עד 40 סנטימטרים ומשקלה כ-350 עד 500 גרם. חולדות אלה מעדיפות לחיות על הקרקע, אך לפעמים הן מטפסות. באזורים עירוניים יש להן לרב גישה נוחה למזון, שתיה ומחסה".

טוני סמית, מהנדס גז שעבד ברחוב הסמוך לגן, הוא שמצא את חולדת הענק, וביקש מחברו החשמלאי ג'יימס גרין להחזיק אותה בזמן שצילם אותה. לדבריהם, אורכו של היצור היה יותר ממטר – אך לטענת אחרים, הוא נראה גדול יותר בצילום מכפי שהוא באמת, בגלל המרחק שלו מהמצלמה לעומת זה של האדם האוחז אותו.

סמית סיפר כי זו לא הפעם הראשונה שהוא שומע על מזיקים בשיכון שבו הוא עובד. לדבריו, ישנה באזור מגפה של חולדות ענק, שמנסים להיאבק בה באמצעות רעל. "פחי הזבל באזור נשארים פתוחים, אז יש לקטנים האלה תזונה די טובה, הם אוכלים עוף מטוגן ואורז כל הזמן", אמר.

sheen-shitof

במבצע מיוחד

הפטנט המתקדם בעולם שמבטיח שיפור עור הפנים מהטיפול הראשון

בשיתוף נומייר פלוס

הסוכנות לתקני מזון: "לא ידוע על בשר בלתי חוקי שנמכר לאחרונה"

הסוכנות לתקני מזון (FSA) מסרה כי לא ידוע לה על מקרים דומים שאירעו לאחרונה, והוסיפה כי הבשר לרב מוברח למגינה במזוודות ולרב נמנעת הכנסתו לארץ על ידי פקידי מכס. "על הרשויות המקומיות לפקח על עסקי המזון ולוודא שלא נמכר בשר חולדות קנים או כל בשר בלתי חוקי אחר, שלא עומד בחוקי ההיגיינה שנועדו להגן על הציבור. אם מישהו חושד במכירת בשר לא חוקי עליו לדווח על כך לרשויות המקומיות".

(עדכון ראשון: 22:02)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully