וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צרות של עשירים: מדינות המפרץ הפרסי נופלות לתחתית החבית

10.3.2016 / 17:00

איך אומרים מע"מ בערבית? ויש מילה למס הכנסה? תושבי האמירויות לא יודעים מה זה מסים, אבל אם מחירה של חבית נפט ימשיך לצלול, הם יכירו זאת מהר מאוד. וגם: הדרך שבה חמאס "עוקץ" את תושבי עזה, והזוכה המפתיעה בדה וויס הסעודי. וואלה! בשכונה

עריכה: ניר חן

אלו צרות של עשירים, אפילו עשירים מאוד, אבל עדיין צרות. במדינות המפרץ הפרסי הנפט אמנם ממשיך לזרום בשפע, אבל הכסף קצת פחות. הירידה הדרמטית במחיר חבית נפט בעולם גרם למנכ"לית קרן המטבע הבינלאומית להציע עצה, שבעת ביקורה באיחוד האמירויות הותירה את מארחיה המומים: אתם צריכים להטיל מסים על האזרחים. כן כן, בנסיכויות המפרץ אין מסים, ומכיוון שמחיר חבית ירד מיותר ממאה דולר לכשלושים דולר, אם הן לא יתאימו את עצמן למצב החדש, ייתכן שהצרות יגיעו אליהן בצרורות.

ומצרות של עשירים מופלגים לצרות של עניים מרודים. שוק הבגדים בעזה מעיד על המצב הכלכלי הירוד ברצועה. שיעור אבטלה עומד על יותר מ-40%, המצוקה הכלכלית מחריפה ושוק הפשפשים פורח משום שהאוכלוסייה זקוקה לבגדים משומשים וישנים ואינה יכולה להרשות לעצמה לקנות בגדים חדשים. הסיבה לכך היא האופן בו משטר חמאס פועל. מסים גבוהים, והשקעה בתשתית הצבאית הן שתי סיבות, אך ארגון הטרור גם "עוקץ" את התושבים. לדוגמה, קטאר בנתה 1,040 יחידות דיור בחינם לאותם חסרי בית, אך חמאס התנה את כניסתם בתשלום של 40 אלף דולר למשפחה, כדי להעשיר את קופתו.

גם הפסקת האש בסוריה וזכייתה של זמרת לבנונית בדה וויס הסעודית על סדר היום בוואלה! שכונה, הפינה שעושה היגיון בשיגעון של המזרח התיכון, בעזרת פרשננו לענייני ערבים אבי יששכרוף.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully