וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שיעור בציונות – למרות ההצקות חוות אשב"א ממשיכה לפעול ולהעביר הדרכות לצעירים

בן שיף

10.3.2016 / 13:16

שיתוף הפעולה שנרקם בין מנהלי חוות אשב"א במועצה האזורית רמת נגב ובין מתנדבי ארגון "השומר החדש" בחודשים האחרונים הוריד את מפלס הגניבות והפריצות למתחם. המתנדבים בחווה מקבלים שיעורים בלתי נשכחים על חשיבות האחיזה בקרקע וגם ידע חקלאי נרחב בחסות העבודות בשטח

צלמים זמניים מורשים

משפחת אזולאי, בעלי החווה האורגנית-תיירותית ברמת נגב נעו עם השנים, בשם הציונות – מחבל ימית לגוש קטיף ועד הנגב המזרחי. כשעלה שלמה אזולאי ז"ל לקרקע לפני עשר שנים הוא הקים חווה המשתרעת על שטח של 350 דונם שבהם שתל זיתים, ענבים, תבלינים ובוסתן פרי. אחרי שנפטר החליט אחיינו יוסי להמשיך בדרכו אבל אז החלה התדרדרות משמעותית ברמת הביטחון האישי בשטח החווה. בחודשים האחרונים, מספר יוסי, חלה עליית מדרגה. מגניבת עיזים, כבשים ועגלים ועד לגניבת ציוד והצתת מתבנים.

הפושעים שמתנכלים ליוסי אינם בוחלים בשום אמצעי. פעם הם חותכים את התייל של גדרות החווה ולוקחים את העמודים, פעם אחרת מרעילים את כלבי הגדר. בלילות הוא מזהה אותם מתמקמים על העצים ועושים תצפיות לפני פעולה.

מתוך תחושת הייאוש ונוכח אזלת ידם של רשויות החוק נוצר שיתוף פעולה ייחודי שאמור להציל את החווה של יוסי. ארגון "השומר החדש" החליט לסייע לו להתמודד עם הפשיעה החקלאית, ואף דואג להביא למקום קבוצות ומתנדבים וללמד אותם על חשיבות האחיזה בקרקע. מירב איילי מדריכה בארגון השומר החדש טוענת כי כל הבעיות של החקלאים נובעות מכך שעם ישראל לא מחובר לאדמה שלו ומוסיפה: "זה שחקלאי כמו יוסי מקבל אליו קבוצה כזו של נוער, נותנת הרגשה שהחברה הישראלית מוכנה לתת בשבילו כמו שהוא מוכן לתת בשבילה. זה נותן לו המון כוח"

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully