וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ועדת הכלכלה אישרה: רכיבה על אופניים חשמליים – מגיל 16

9.3.2016 / 13:05

הוועדה אישרה תקנות שקבע שר התחבורה כץ, שלפיהן יעלה גיל המינימום לרכיבה על אופניים חשמליים מגיל 14 גם בשבילי אופניים החל המחודש הבא. התקנות גם מסדירות לראשונה את השימוש בקורקינט חשמלי

צילום: עמותת אור ירוק, עריכה: גדי וינסטוק

ועדת הכלכלה של הכנסת אישרה היום (רביעי) תקנות חדשות של שר התחבורה ישראל כץ לרכיבה על אופניים חשמליים ועל קורקינט חשמלי. על פי התקנות החדשות, גיל המינימום לרכיבה על אופניים חשמליים – שהיה עד כה 14 לרכיבה בשבילי אופניים ו-16 בכבישים – יעלה ל-16 בכל מקום.

כמו כן, התקנות החדשות מסדירות לראשונה את השימוש בקורקינט חשמלי. לפי תקנות אלה, הרכיבה על קורקינט חשמלי תהיה חוקית אם הוא עומד בתקן הישראלי שנקבע - הספק של 250 וואט, משקל עד 30 קילו ומהירות עד 25 קמ"ש. גם על קורקינט חשמלי תותר הרכיבה מגיל 16 בלבד.

עוד על אופניים חשמליים:
ארדן הכריע: פקחים יוכלו לתת קנסות לרוכבי אופניים חשמליים
לראשונה: המשטרה החרימה אופניים חשמליים מרוכבים שנהגו בפראות
מאות קורקינטיים חשמליים הוחרמו על ידי משרד התחבורה

ילדים והורים על קורקינט. אור ירוק, מערכת וואלה! NEWS
השימוש בהם מוסדר לראשונה. קורקינט חשמלי/מערכת וואלה! NEWS, אור ירוק
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

עוד נקבע כי יחולו על רוכבי קורקינטים חשמליים אותן מגבלות הקיימות היום על רוכבי אופניים חשמליים בנוגע לרכיבה על הכביש, להובלת מטענים ולהיצמדות לכלי רכב. כמו כן, יידרשו הרוכבים לחבוש קסדה וללבוש אפוד זוהר בשעות החשיכה. עוד אושר כי הרוכבים לא יחויבו ברישוי ורישום של הקורקינטים, אולם יחויבו להדביק על הקורקינט מדבקה שתכיל מידע על היצרן, הודעה על הגבלת גיל הרכיבה ל-16, מספרו הסידורי של הקורקינט, משקלו ומשקל מרבי של הרוכב, ההספק והמהירות המרבית ולחץ האוויר בצמיגים.

ח"כ כבל: "צעד אדיר להגברת הבטיחות במדרכות"

התקנות החדשות המסדירות את השימוש בקורקינט החשמלי ייכנסו לתוקף בעוד כארבעה חודשים, עם פרסומן ברשומות, ואילו התקנה המעלה את גיל המינימום לרכיבה על אופניים חשמליים תיכנס לתוקף בעוד כחודש. עוד במסגרת המהלך להסדרת הרכיבה על אופניים וקורקינטים חשמליים יזם השר כץ את הרחבת סמכויות האכיפה גם לפקחי הרשויות המקומיות.

יו"ר הוועדה, ח"כ איתן כבל, אמר בעקבות ההחלטה כי מדובר ב"צעד אדיר להגברת הבטיחות במדרכות". עם זאת, הוא הדגיש כי אין בכוונתו לוותר על נושא הביטוח וחובת הרישום והרישוי של הכלים והרוכבים. מנכ"ל משרד התחבורה הוסיף כי יש בכוונתו להשקיע חמישה מיליון שקלים בקמפיין הסברה בנושא, שיעלה בקרוב.

ילדים והורים על קורקינט. אור ירוק, מערכת וואלה! NEWS
בין 2008 ל-2013 אושפזו 55 בני אדם כתוצאה מתאונה עם קורקינט חשמלי/מערכת וואלה! NEWS, אור ירוק

על פי ניתוח שערכה עמותת אור ירוק לנתוני מכון גרטנר, בין השנים 2008 ל-2013 אושפזו 55 בני אדם כתוצאה מתאונות עם קורקינט חשמלי, מהם 50 רוכבים וחמישה הולכי רגל. בתאונה אחת רמת הפציעה של הנפגע הייתה אנושה, תשע תאונות הביאו לפגיעה באורח קשה, 12 באורח בינוני ו-33 באורח קל.

האוכלוסייה שנפגעה הכי הרבה הם דווקא ילדים בגילאי 10 עד 14. בשנים 2013-2008 אושפזו בבתי החולים 14 ילדים בגילאים אלה, והם היוו רבע מהמאושפזים כתוצאה מתאונות שבהם מעורבים קורקינטים חשמליים. 12 בני נוער בגילאי 15 עד 17 אושפזו באותה תקופה - אחד מכל חמישה מאושפזים. בנוסף לכך, תשעה בני אדם בגילאי 51 עד 50 אושפזו בבתי החולים עקב תאונה שבה מעורב קורקינט.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully