וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

התייר שנהרג בפיגוע ביפו: קצין בצבא האמריקני ששירת בעיראק ובאפגניסטן

טיילור פורס שירת בצבא האמריקני כקצין ארטילריה עד 2014 והגיע לישראל כחלק מקבוצת סטודנטים מאוניברסיטת ואנדרבילט בנאשוויל ללימודי יזמות בינלאומית. בבתי החולים עדיין מאושפזים שבעה מפצועי הפיגוע, בהם תייר רוסי במצב קשה, שזוגתו מטופלת באיכילוב

צילום: מאצ'י הוף, יותם רונן, דוד קורן; עריכה: מתן חדד

טיילור פורס, קצין אמריקני לשעבר בן 29, הוא ההרוג בפיגוע הדקירה שאירע אמש ביפו – כך מסרו היום (רביעי) נשיא האוניברסיטה בנאשוויל בטנסי, שבה למד. פורס, היה חלק מסיור של קבוצת סטודנטים מאוניברסיטת ואנדרבילט.

אתמול הגיע מחבל בן 22 מקלקיליה לנמל יפו ודקר עוברי אורח, ולאחר מכן פתח בריצה לכיוון צפון. כשהגיע לחוף "עלמה ביץ'", דקר שלושה בני אדם נוספים וחוסל על ידי כוחות המשטרה במקום. הקצין לשעבר, שלמד בבית הספר לניהול, פונה אתמול לבית החולים וולפסון בחולון, שם מת מפצעיו.

עשרה בני אדם נוספים נפצעו אמש בפיגוע. הבוקר נמסר מבית החולים איכילוב בתל אביב כי ארבעה פצועים עדיין מאושפזים במרכז הרפואי, שלושה במצב בינוני, בהם תיירת מרוסיה בהריון, ואחד במצב קל. בבית החולים שיבא בתל השומר מטופלים שלושה פצועים מהפיגוע, בן זוגה של התיירת הרוסייה במצב קשה שהועבר מבית החולים וולפסון, אחד במצב בינוני ואחד במצב קל.

לקריאה נוספת:
היערכות מוגברת עקב הפיגועים: ערוצים פלסטיניים ייסגרו, היתרי עבודה יישללו
דקירה בשוק, שוטרים ירויים ומסע קטל בטיילת: כך נראה יום הדמים
"נורו בראשם ובצווארם": סכנה לחיי אחד השוטרים בפיגוע בירושלים

"מעשה האלימות המזוויע בזז ממשפחת ואנדרבילט צעיר מלא חיים ואת ההבטחה שבה החזיק לעולם טוב יותר", אמר נשיא האוניברסיטה ניקולס זפוס. בהודעה נפרדת מסר המוסד האקדמי כי פורס היה חלק מקבוצת בת 29 סטודנטים וארבעה אנשי צוות שהגיעו לישראל כדי ללמוד יזמות בינלאומית.

טיילור פורס, התייר האמריקני שנהרג בפיגוע הדקירה ביפו, 9 במרץ 2016. courtest wanderbilt university, צילום מסך
שירת כקצין ארטילריה. טיילור פורס/צילום מסך, courtest wanderbilt university

לפי עמוד ה"לינקדאין" של פורס, הוא נולד בטקסס, סיים ללמוד באקדמיה הצבאית "ווסט פוינט" ב-2009 ושירת כקצין ארטילריה בצבא האמריקני עד 2014. בין השאר, שירת בעיראק ובאפגניסטן. הוא החל ללמוד לתואר שני ב-2015. "בנוסף לרכישת הכישורים הדרושים להצלחה בעסקים, אני רוצה לייסד קשרים ארוכי טווח וחברויות עם סטודנטים מארצות הברית ומהעולם", כתב פורס.

מחלקת המדינה האמריקנית אישרה את מותו וגינתה את הפיגוע. "אנחנו מעוניינים להביע את תנחומינו למשפחתו ולחבריו של טיילור ושל כל מי שהושפע מהתקיפות חסרות תועלת האלה. אנחנו מאחלים לפצועים החלמה מהירה", מסר הדובר ג'ון קירבי. "כפי שאמרנו בעבר, אין כל הצדקה למעשי טרור". גם ראש הממשלה בנימין נתניהו שלח את תנחומיו למשפחתו של פורס.

sheen-shitof

מאריכים את האקט

כך תשפרו את הביצועים וההנאה במיטה - עם מבצע בלעדי

בשיתוף "גברא"
זירת פיגוע דקירה ביפו. 8 במרץ 2016. איתן אלחדז, תצפית TPS
זירת הפיגוע ביפו, אמש/תצפית TPS, איתן אלחדז

מאות מטרים בלבד מאזור הפיגוע ובמהלכו, שהה אמש סגן נשיא ארצות הברית ג'ו ביידן במרכז פרס לשלום ביפו. ביידן עצמו נותר מאובטח וכוחות ביטחון נוספים נשלחו למתחם כדי לתגבר את האבטחה סביבו.

הפגישה בין פרס וביידן נמשכה למרות הפיגוע כשבמהלכה קיבלו השניים עדכונים וסגן הנשיא אף התעניין בשלום הנפגעים. בהתייחסו לפיגוע אמר ביידן כי "טרור נגד נשים, ילדים וחפים מפשע הוא בלתי נסבל".

מאוחר יותר פרסמה לשכתו של שגריר ארצות הברית בישראל, דן שפירו, הודעה מסגן הנשיא ביידן. הוא גינה בחריפות את "התקיפה הברוטלית" שאירעה ביפו בזמן פגישתו בעיר עם הנשיא לשעבר פרס, ואמר כי "אין כל הצדקה למעשי טרור זה". הוא הביע את צערו "על אובדן החיים של האזרח האמריקני שנהרג בפיגוע ושלח את תנחומיו למשפחתו, כמו גם איחל החלמה מלאה ומהירה לפצועים".

בשאר מוחמד מסלאחה. פייסבוק, אתר רשמי
בשאר מוחמד מסלאחה, המחבל שביצע את הפיגוע/אתר רשמי, פייסבוק
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
הסכין שבאמצעותה דקר המחבל את פורס למוות/מערכת וואלה!, צילום מסך

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully