וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אלו חמישה דברים שאתם צריכים לדעת היום

גל סלונימסקי

9.3.2016 / 7:02

הטמפרטורות יעלו וצפוי שרב בכל חלקי הארץ. זוגות חד-מיניים ונשים רווקות יערכו צעדה בירושלים במחאה על חוק הפונדקאות שלטענתם מפלה אותם, ועוד שני דברים שאתם צריכים לדעת היום

שיאו של גל שרב

מזג אוויר שרבי בחוף הים בתל אביב, 7 באוגוסט 2015. יותם רונן
לכו לים/יותם רונן

אתם צריכים לדעת שהיום תחול עלייה ניכרת בטמפרטורות וייעשה חם מהרגיל עד שרבי ברוב אזורי הארץ. בתל אביב צפויות 31 מעלות, בחיפה 38, בירושלים 25, בבאר שבע 35 ובאילת עד 32 מעלות. עם זאת, מזג האוויר החמים לא יישאר זמן רב וצפוי להתקרר כבר ביום חמישי, אז תחול ירידה ניכרת בטמפרטורות והלחות תעלה.

מחאת חוק הפונדקאות

בטן היריון. ShutterStock
החוק היום מפלה בני זוג מאותו מין או נשים וגברים יחידניים/ShutterStock

אתם צריכים לדעת שהיום תיערך צעדה של זוגות חד-מיניים ונשים רווקות מבית המשפט העליון ועד כנסת ישראל בירושלים במחאה על חוק הפונדקאות שמונע מהם את הזכות להורות. בשבוע שעבר דן בג"ץ בעתירה בנושא, המבקשת להתיר לזוג בני אותו מין וכן לנשים ולגברים יחידניים להתקשר בהסכמי פונדקאות, כפי שמאפשרת המדינה לזוגות של גבר ואישה נשואים. לאחר הצעדה תעלה במליאת הכנסת הצעת חוק של ח"כ יעל גרמן (יש עתיד) לתיקון החוק.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

לראשונה טיפלו בסיבה בגללה חליתי בפיברומיאלגיה ולא בסימפטום

בשיתוף מרכז איריס גייר לטיפול דרך אבחון בגלגל העין

24 שנים בלי מנחם בגין

מנחם בגין. AP
נבחר לראשות הממשלה במסגרת "המהפך" של 1977. בגין/AP

אתם צריכים לדעת שהיום נציין 24 שנים למותו של ראש הממשלה לשעבר מנחם בגין. את דרכו הפוליטית החל בגין בתנועת בית"ר ולאחר מכן בארגון האצ"ל, אשר לימים שימש בגין מפקד שלו. עם הקמת המדינה הקים בגין את תנועת "חירות" וב-1973 גם את מפלגת הליכוד. בגין נבחר לראשות הממשלה בשנת 1977 במסגרת "המהפך" – הפעם הראשונה שבה הצליחה מפלגת הליכוד לעלות לשלטון ולהפיל את מפלגות הפועלים, ובראשון מפא"י, ששלטו עד אז. במהלך הכהונה חתם בגין על הסכם השלום עם מצרים. בשנת 1983 התפטר מתפקידו ובשנת 1992 הלך לעולמו.

האם להגביל את גיל הרכיבה על אופניים חשמליים?

אופניים חשמליים, תל אביב, יוני 2015. ראובן קסטרו
כלי רכיבה פופולרי וזול אך גם מסוכן/ראובן קסטרו

אתם צריכים לדעת שהיום תדון ועדת הכנסת באפשרות להגבלת הנסיעה על אופניים חשמליים לגיל 16. בשנים האחרונות הפכו האופניים החשמליים לכלי רכיבה פופולרי, בעיקר בקרב צעירים שלא יכולים לקבל רישיון נהיגה לכלי רכב או שלא יכולים להרשות לעצמם כזה. עם זאת, לצד העלייה במספר האופניים החשמליים שנראים ברחובות, עלו גם מספר התאונות והפצועים. עקב כך, הועלתה יוזמה של שר התחבורה ישראל כץ להגביל את גיל הנסיעה כדי להילחם בתופעת ריבוי התאונות.

ברבי באה לעולם

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
עוררה סערה באשר לדימוי גוף בקרב נערות/מערכת וואלה!, צילום מסך

אתם צריכים לדעת שהיום נציין 77 שנים מאז הוצגה לראשונה בובת הברבי. מדובר בבובת פלסטיק בדמות אישה שנמכרת בהיקף מיליארדי דולרים בשנה ברחבי העולם. את הרעיון הגתה אשת העסקים היהודיה-אמריקנית, רות הנדלר, נשיאת חברת הצעצועים "מאטל". הבובה נקראת על שמה של הבת של הנדלר, ברברה. ברבי הוצגה לראשונה בכנס בניו יורק ומאז הפכה לפופולרית בקרב ילדות. במהלך השנים ספגה הבובה לא מעט ביקורת בכך שהיא מקדמת דימוי גוף שלילי ובין היתר מעודדת אנורקסיה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully