וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יום האישה הבינלאומי: חמישה דברים שצריך לדעת היום

גל סלונימסקי

8.3.2016 / 7:19

בכל העולם יציינו את המאבק לשוויון בין המינים, סגן נשיא ארה"ב ג'ו ביידן ינחת לביקור של יומיים בישראל, שנתיים עברו מאז נעלם המטוס המלזי, ועוד שני דברים שאתם צריכים לדעת היום

יום האישה הבינלאומי

אילוסטרציה. ShutterStock
היום שם דגש על שוויון כלכלי, פוליטי וחברתי בין המינים/ShutterStock

אתם צריכים לדעת שהיום נציין בעולם את יום האישה. מדובר ביום ששם דגש על כבוד האישה ועל שוויון כלכלי, פוליטי וחברתי בין המינים. האירוע, שהחל כיום ציון פוליטי, השתלב בתרבויות רבות סביב העולם ובחלקן איבד את חשיבותו הפוליטית והפך למעין יום אהבה נוסף שבו גברים מביעים הערכה וחיבה כלפי נשים. עם זאת, האו"ם שהחליט להכריז על יום זה באופן רשמי, הצליח לשמר את הפן הפוליטי שלו ולציין את המאבק של הנשים ברחבי העולם.

סגן נשיא ארה"ב מגיע לביקור בישראל

ג'ו ביידן מכריז כי לא יתמודד לנשיאות, הבית הלבן, אוקטובר 2015. רויטרס
ידון עם נתניהו על חבילת הסיוע הביטחוני לישראל. ביידן/רויטרס

אתם צריכים לדעת שהיום ינחת סגן נשיא ארצות הברית, ג'ו ביידן, לביקור של יומיים בישראל. במהלך הביקור ייפגש ביידן עם ראש הממשלה בנימין נתניהו וידון עמו במשא ומתן על הסיוע הביטחוני שניתן לישראל מארצות הברית. ביידן ייפגש גם עם נשיא המדינה לשעבר שמעון פרס. כמו כן, במהלך ביקורו צפוי ביידן להיפגש גם עם יו"ר הרשות הפלסטינית, אבו מאזן, ברמאללה.

sheen-shitof

במבצע מיוחד

הפטנט המתקדם בעולם שמבטיח שיפור עור הפנים מהטיפול הראשון

בשיתוף נומייר פלוס

איך נשמור על חיי אדם בכביש?

תאונת דרכים, מחלף נבות. 20 בפברואר 2016. דוברות כבאות והצלה מחוז צפון, דוברות כב"ה
מאות בני אדם נהרגים מאות בשנה/דוברות כב"ה, דוברות כבאות והצלה מחוז צפון

אתם צריכים לדעת שהיום תדון ועדת הכלכלה בעלייה בתאונות הדרכים בישראל ובדרכים לצמצום התופעה. בשנים האחרונות חלה עליה משמעותית במספר תאונות הדרכים הקטלניות בישראל ובכל שנה נהרגים מאות בני אדם. הסיבות לתאונות הן אנושיות, שתלויות בתשומת הלב, הריכוז, ציות לחוקים והמיומנות של הנהג, תשתיתיות שנוגעות למצב הכבישים, ומכניות שקשורות בבעיות בכלי הרכב. הדיון שמתקיים בנושא הוא חלק מסדרת דיונים שבהם יועלו פתרונות להצלת חיי אדם בכביש.

שנתיים להיעלמות המטוס המלזי

צבא מלזיה מחפש אחר המטוס המלזי הנעלם. 14 במרץ 2014. רויטרס
חיפושים אחר המטוס באוקיינוס/רויטרס

אתם צריכים לדעת שהיום נציין שנתיים להיעלמותו של המטוס המלזי. טיסה 370 של החברה "מלזיה אירליינס" יצאה מבירת מלזיה, קואלה לומפור, לבייג'ינג שבסין, אך מעולם לא הגיעה ליעדה. המטוס, שעליו 227 נוסעים ו-12 אנשי צוות, נעלם וכל הניסיונות להבין מה עלה בגורלו עלו בתוהו. ביולי האחרון נמצאו שרידים של המטוס בחופי האי ראוניון שבאוקיינוס ההודי. עם זאת, סיבת ההתרסקות ומקומה עדיין לא ידועים. לאחרונה הגישו משפחות ההרוגים תביעה נגד חברת התעופה והממשל המלזי.

"זהויות בישראל"

הפגנה של יהודים וערבים בירושלים נגד הטרור 17 אוקטובר 2015. עמותת סיכוי, מערכת וואלה! NEWS
המחקר מתבסס על סקר שכולל יהודים, מוסלמים, נוצרים ודרוזים/מערכת וואלה! NEWS, עמותת סיכוי

אתם צריכים לדעת שהיום ייפגש נשיא המדינה ראובן ריבלין עם נציגי מרכז "Pew Research" האמריקני שישיקו את מחקרם בנושא "זהויות בישראל". כותרת המחקר היא: "הפסיפס הישראלי: זהות, חברה ודת" והוא מתבסס על סקר שנערך בקרב יהודים, מוסלמים, נוצרים ודרוזים. במהלך הפגישה ייחשפו ממצאי המחקר. במפגש ישתתפו גם מנהל המכון אלן קופרמן ומאיר אלרן, חוקר בכיר במכון למחקר ביטחון לאומי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully