וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הישורת האחרונה בתרגיל הענק עם צבא ארה"ב: רקטה שוגרה באזור פלמחים

7.3.2016 / 9:29

הרקטה שוגרה בחלקו האחרון של תרגיל ההגנה האווירי "ג'וניפר קוברה", שבמסגרתו בדק חיל האוויר מערכות קיימות משודרגות באש חיה. לאחרונה אמר קצין בכיר בחיל האוויר כי כל העת מבוצעים שדרוגים במערכת "כיפת ברזל", על אף שיוצרה רק לאחרונה

צילום: שי מכלוף, שגרירות ארה"ב בישראל; עריכה: יאיר דניאל

רקטה שוגרה היום (שני) באזור בסיס פלמחים במסגרת תרגיל ההגנה האווירי "ג'וניפר קוברה", הנעשה בשיתוף צבא ארצות הברית. מדובר בחלקו האחרון של התרגיל, שבמסגרתו בדק חיל האוויר מערכות קיימות משודרגות באש חיה.

לאחרונה אמר קצין בכיר בחיל האוויר כי על אף העובדה שמערכת "כיפת ברזל" פותחה ויוצרה בשנים האחרונות, בכל העת נעשים בה שדרוגים ומוטמעים במערכת יכולות חדשות. הקצין אמר כי סוללות כיפת ברזל שהונפקו לפני כחמש שנים לא דומות בעוצמתן לסוללות החדשות.

ביום חמישי האחרון הכריז מפקד מערך ההגנה האווירי של צה"ל, תא"ל צביקה חיימוביץ', על פתיחת השלב המעשי של תרגיל ההגנה האווירי, הגדול ביותר שנעשה בעשור האחרון בשיתוף עם הצבא האמריקני. בתרגיל משתתפים 3,000 חיילים אמריקנים וישראלים שידמו התקפות טילים על מדינת ישראל מזירות שונות. השלב המתודולוגי של התרגיל החל כבר בשבוע שעבר, וכעת עברו הצבאות לשלב המעשי.

תא?ל צביקה חיימוביץ', מפקד מערך ההגנה האווירית ולוטננט ג?נרל טימותי ריי במהלך תרגיל משותף, בסיס חצור. פברואר 2016. רויטרס
כיפת ברזל במהלך התרגיל/רויטרס

בתרגיל, שבו לקחו חלק כלל מערכות ההגנה האוויריות של חיל האוויר, השתתף לראשונה הגדוד האחראי על מערכת "שרביט קסמים" שקורם עור וגידים. מטרת התרגיל היא דימוי תרחישים קיצוניים. בחלקם ינועו סוללות ממקום למקום כדי לבחון גמישות ובחלקם יתמודדו המערכים עם מטחי ירי מכמה זירות במקביל, עם ראשי נפץ גדולים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully