וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גל החום הגיע לקיצו והגשם חוזר: חמישה דברים שצריך לדעת היום

גל סלונימסקי

3.3.2016 / 7:45

אתם צריכים לדעת שהיום תחול ירידה ניכרת בטמפרטורות. פרשת רצח מ-2012 תגיע לסיומה עם הכרעת הדין. נציין 169 ללידתו של ממציא הטלפון, אלכסנדר גרהם בל, ועוד שני דברים שאתם ממש צריכים לדעת היום

סיומו של גל החום

גשם ושלוליות בפתח תקווה. ראובן קסטרו
מזג האוויר ישתנה באופן קיצוני/ראובן קסטרו

אתם צריכים לדעת שהיום גל החום שפקד אותנו בשבוע האחרון יגיע לסיומו. מזג האוויר ישתנה באופן קיצוני, הטמפרטורות יצנחו ויהיה קר מהרגיל. כמו כן, צפויות רוחות חזקות, סופות רעמים, גשם ואפילו שיטפונות במקומות המועדים. אובך צפוי לפקוד את אזור הדרום ואחוזי הלחות יעלו.

פרשת רצח מ-2012 תגיע לסיומה

חשד לרצח בשרון: הפתיע פורצים - ונדקר למוות. שלומי גבאי
נדקר בחזהו כשניסה למנוע פריצה לביתו. איציק אלגבי/שלומי גבאי

אתם צריכים לדעת שהיום תתקיים בבית משפט המחוזי בלוד הכרעת הדין בפרשת הרצח של איציק אלגבי במושב אביחיל ב-2012. איציק אלגבי בן ה-61 נדקר למוות בכניסה לביתו על ידי מאר אבו דקה, בן 26 מטול כרם, והאדי מוסא, בן 21 מהכפר דנאבה. השניים מואשמים שדקרו את אלגבי בחזה באמצעות מברג כשזה ניסה למנוע מהם לשדוד את ביתו.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פיטרו חוגגת יום הולדת עגול ואתם נהנים ממבצע של פעם ב-60 שנה

בשיתוף פיטרו

כנס מסע ישראלי השלישי

נשיא המדינה, ראובן ריבלין. מארק ניימן, לשכת העיתונות הממשלתית
יישא דברים. הנשיא ריבלין/לשכת העיתונות הממשלתית, מארק ניימן

אתם צריכים לדעת שהיום יתקיים כנס מסע ישראלי השלישי במרכז הכנסים שבירושלים. הכנס יתקיים במעמד נשיא המדינה ראובן ריבלין שגם יישא דברים ויארח את קובי מידן לשיחה שכותרתה "בין זהות יהודית ציונית לזהות ישראלית". באירוע ישתתפו כ-250 מוזמנים, בהם אלוף (מיל') אליעזר שקדי חבר הנהלת מסע ישראלי, מיכאל ביטון ראש מועצת ירוחם, אנה פרלמן מנהלת קרן ג'נסיס ישראל, ד"ר יהודה ממרן מנכ"ל "כל ישראל חברים" ואורי כהן מנכ"ל "מסע ישראלי".

ממציא הטלפון בא לעולם

אלכסנדר גרהם בל, ממציא הטלפון. AP
רצה להמציא מכשיר לאימו החירשת והמציא את הטלפון. אלכסנדר גרהם בל/AP

אתם צריכים לדעת שהיום לפני 169 שנים נולד ממציא הטלפון, אלכסנדר גרהם בל. בל היה מדען, ממציא וגם איש חינוך מיוחד שטיפל בעיקר בחירשים. בשנות בגרותו הקדיש בל את כל מרצו להמצאת מכשיר עזר לחירשים, בין היתר בשביל לסייע לאמו שהחלה להתרחש. במרץ 1876 בנה בל מכשיר טלפון שהיה הראשון בעולם שהצליח להעביר צלילי קול מדויקים מחדר לחדר. המצאת הטלפון נרשמה כפטנט על שמו של בל אבל קיים ויכוח ארוך שנים סביב זכות הראשונים להמצאה והיו שטענו כי הקדימו את בל. בל הלך לעולמו בשנת 1922 והוא בן 75.

יום חיות הבר הבינלאומי

פילים בפארק הלאומי הוואנגה, שבו הורעלו עשרות פילים. זימבבואה, אוקטובר 2015. AP
השנה שמים דגש על התעללות בפילים באפריקה ובאסיה. פילים בזימבבואה/AP

אתם צריכים לדעת שהיום נציין את יום חיות הבר הבינלאומי. מדובר ביום שהוכרז על ידי האו"ם בשנת 2013 ובו נחתמה אמנה נגד סחר בינלאומי בזנים נכחדים של חי וצומח. מטרתו של יום זה היא להעלות מודעות לזנים נכחדים של בעלי חיים וצמחים ולפעול לשימור שלהן בטבע. הנושא של יום חיות הבר הבינלאומי לשנת 2016 הוא "העתיד של חיות הבר בידיים שלנו" והוא שם דגש על הפילים באפריקה ובאסיה שעוברים התעללות. סמל הקמפיין השנה הוא אותם הפילים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully