וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המבחן שמשגע את הרשת: מצאו את ה-T (היא לא אדומה)

4.3.2016 / 12:01

מחקר של אוניברסיטת ג'ונס הופקינס מצא שאנשים שיודעים להתעלם טוב יותר ממידע שאינו רלוונטי - ידעו למצוא מידע רלוונטי באופן יעיל ומהיר יותר. בחנו את עצמכם: האם אתם מסוגלים למצוא את ה-T בתמונה? (היא לא אדומה)

צילום מסך

מחקר חדש של אוניברסיטת ג'ונס הופקינס מראה שהיכולת שלנו למצוא את מה שאנחנו מחפשים גדלה כשניתנת לנו ההוראה להתעלם במכוון מדברים שאיננו מחפשים. זאת אומרת, אם אנחנו יודעים מראש איך לא נראה הדבר שאנחנו מחפשים - יהיה לנו קל יותר למצוא את מה שאנחנו כן מחפשים. אם זה עדיין נשמע לכם מסובך, נעבור לתרגיל קצר שיעזור לכם להבין על מה אנחנו מקשקשים.

שימו שעון וביחנו כמה זמן לוקח לכם לענות על כל אחד מ-2 המבחנים הבאים:

המבחן הראשון: חפשו את ה-T

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה
אין תמונה/מערכת וואלה, צילום מסך

המבחן השני: חפשו את ה-T (היא לא אדומה!)

מצאו את ה-T. צילום מסך
מצאו את ה-T/צילום מסך

אם זו הפעם הראשונה שנתקלתם במבחן הזה, בוודאי היה לכם קל יותר למצוא את ה-T במבחן הראשון מאשר במבחן השני, מאחר שבמבחן השני הקדשתם תשומת לב רבה יותר למידע שניתן לכם על האות. מצד שני, אם תתרגלו את המבחנים שוב ושוב, תגלו שדווקא במבחן השני תצליחו למצוא את ה-T מהר יותר מאשר במבחן הראשון. איך זה הגיוני? הנה ההסבר:

חוקרים מצאו שאנשים יכולים לחפש דברים מהר יותר אם הם ידעו ממה עליהם להתעלם. אנשים יכולים ללמוד איך להתעלם ממידע לא רלוונטי - כשאם הזמן, המיומנות הזאת אמורה להאיץ את החיפוש שלהם ולמקד אותם במטרה. המחקר שמביא את המסקנות הללו ביצע מבחנים דומים על 2 קבוצות: האחת לא ידעה שום מידע על האות והשניה ידעה שהיא אינה בצבע מסוים. גם כאן, בהתחלה הייתה זו הקבוצה הראשונה שמצאה את ה-T מהר יותר, ואילו אחרי 100 מבחנים, הייתה זו הקבוצה השנייה שמצאה את ה-T באופן משמעותי מהר יותר.

"היכולת להתעלם היא חלק מרכזי מהיכולת לשים לב", אמר קורבין א. קנינגהאם, העומד בראש המחקר, "אנשים שמתעלמים במכוון ממידע מסיח דעת, משפרים את יכולת החיפוש הוויזואלית שלהם. זוהי יכולת משמעותית עבור רדיולוגים וסורקי מטענים בנמל התעופה למשל".

עוד באותו נושא

95% מהנבחנים לא צלחו את המבחן הזה: האם אתם תצליחו?

לכתבה המלאה

בחנו את עצמכם: מצאו את ה-T (היא לא אדומה)

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה
אין תמונה/מערכת וואלה, צילום מסך

הפתרון:

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה
אין תמונה/מערכת וואלה, צילום מסך

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully