וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תלונה הוגשה נגד ערוץ 20 לאחר שאראל סג"ל "ביזה מינית את ח"כ שפיר"

ח"כ קסניה סבטלובה הגישה תלונה על הטרדה מינית לאחר שהעיתונאי חיקה את חברת הכנסת בתכנית "הפטריוטים" ואמר כי הוא אוהב "לרכוב על אופניים בלי מושב". שפיר: "כשאין לך מה להגיד, אתה מטריד מינית ח"כיות בשידור". סג"ל הגיב: "ניסיון נואל לסתום פיות"

צילום: ערוץ הכנסת, עריכה: מתן חדד

חברת הכנסת קסניה סבטלובה (המחנה הציוני) הגישה היום (רביעי) תלונה על הטרדה מינית למועצת הכבלים והלוויין נגד ערוץ 20 ותכנית האקטואליה "הפטריוטים", בעקבות דיון שהתקיים אתמול בתכנית ובמהלכו חיקה העיתונאי אראל סג"ל את חברת הכנסת סתיו שפיר (המחנה הציוני), ואמר: "אני רוצה להיות חופשי ולרכוב על אופניים בלי כיסא". במהלך הפאנל, שבו נכחו עו"ד ארי שמאי, שמעון ריקלין, איתן זליגר וח"כ לשעבר ענבל גבריאלי. בהמשך, אמר שמאי: "אם סתיו שפיר נהנית מלרכוב על אופניים, ממה נהנית איילת נחמיאס ורבין?".

''קיבלנו תזכורת כואבת על כך שהאלימות והזלזול המיניים כלפי נשים עדיין כאן, בדיוק לכבוד יום האישה הבינלאומי המתקרב", אמרה ח"כ סבטלובה, שמכהנת גם כיו"ר השדולה לחופש הביטוי והעיתונות. "בתכנית חיקה סגל את סתיו שפיר ואמר שהוא רוצה להיות חופשי ולרכוב על אופניים בלי כיסא, וכולם נקרעים מצחוק". לטענתה, סג"ל ושאר משתתפי הפאנל הפרו את סעיף 3א(5) לחוק למניעת הטרדה מינית, לפיו הטרדה היא "התייחסות מבזה או משפילה המופנית לאדם ביחס למינו או למיניותו".

סבטלובה תיארה את התקרית כאירוע שוביניסטי ומיזוגני. "אראל סג"ל החליט לציין את יום האישה הקרב ובא בהשפלה נלוזה, ובחיקוי שוביניסטי ומיזוגני. חבריו לפאנל לא עצרו אותו, להפך, הם הצטרפו לחגיגת הביזוי וצחקו בקולי קולות, והזכירו לכולנו כי האלימות והזלזול המיניים נגד נשים עדיין כאן", אמרה. "האלימות המינית, ההחפצה והביזוי של נשים צריכים להיעלם מן העולם וכעיתונאית לשעבר אני מצפה מאנשי תקשורת שיהיו חלק מהרצון לבער התנהגויות פוגעניות מקרבנו, וגם את התנהגות זו. אני מקווה ומצפה שסגל וערוץ 20 יתנצלו על התקרית".

הקטע המלא מתוך תכנית "הפטריוטים"

גם ח"כ שפיר התייחסה לחיקוי שלה בתכנית האקטואליה, וסיפרה על החוויה שלה כשצפתה בקטע. "שלחו לי חברים קישור לתוכנית של אראל סג"ל בערוץ 20 – ערוץ 'היהדות והמורשת'. אני פותחת את הלינק, ורואה את אראל סג"ל עושה חיקוי שלי בשידור חי עם פאה ג'ינג'ית על הראש. מסביבו יושבת חבורת גברים בגיל העמידה שנשפכים מצחוק, בזמן שהוא מריץ דאחקות על כך שאני אוהבת לרכוב על אופניים – כי זה מסב לי הנאה מינית", כתבה בעמוד הפייסבוק שלה.

"אחרי שהפנאליסטים באולפן מצליחים סוף-סוף להסדיר את הנשימה שלהם, אחד מהם מספר עוד בדיחה: 'אם סתיו שפיר נהנית לרכוב על אופניים, ממה נהנית חברת הכנסת איילת נחמיאס-ורבין?'. הגועל הנפש הזה שודר באצטלה של 'תוכנית אקטואליה' בערוץ 'היהדות והמורשת' – ערוץ עם רישיון שידור ציבורי שאמור לשדר תוכניות על יהדות, אבל מצפצף על החוק. זה מה שיש לו להציע: חבורה של גברים בני 40 פלוס – נשואים עם ילדים – יושבים, נחנקים מצחוק מבדיחות על חשבון המיניות של חברות כנסת מכהנות".

"אין לי שום בעיה לקיים ויכוחים פוליטיים קשים: אני עוברת עשרות כאלה בשבוע. אבל מה שקורה, אתם מבינים, זה שכשלצד השני נגמרים הטיעונים – יורדים כמה נמוך שרק אפשר. כשאין לך יותר דברים ענייניים לומר, אתה מתחיל להטריד מינית חברות כנסת, בשידור".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פריצות הדרך, הטיפולים ומה צופן העתיד? כל מה שצריך לדעת על סוכרת

בשיתוף סאנופי
מפגן מחאה של בעלי עסקים בכיכר הבימה, 18 באוגוסט 2015. מגד גוזני
" הגועל הנפש הזה שודר באצטלה של 'תוכנית אקטואליה'". ח"כ שפיר/מגד גוזני

בהמשך, כתבה: "עצוב לי שההורים שלי צריכים לשמוע דברים כאלה על הבת שלהם. אבל בעיקר עצוב לי על אותן צעירות מוכשרות שצפו בתוכנית הזאת. צעירות שאפתניות שאולי רוצות להיות נבחרות ציבור בעתיד, שבוער בהן הצורך לשנות ולפעול למען החברה הישראלית. תחשבו על מישהי כזו – מישהי אפילו בגיל של הבת של אראל סג"ל – שרואה איך חבורה של גברים מדברים על שתי חברות כנסת, ואז פתאום חושבת שאולי בעצם עדיף לה לשמור את הדעות שלה לעצמה. לא להעז. לא להסתכן. לא לקרוא תיגר. לוותר מראש לגברים מהסוג שאוהבים בערוץ 'היהדות והמורשת'.

"אם יש צעירה כזו, אני מקווה שהיא קוראת את מה שאני כותבת כאן: הסג"לים למיניהם אולי מסרבים לקלוט את זה, אבל נגמרו הימים שבהם הפוליטיקה הייתה מועדון סגור של גברים ציניים וכוחניים שנלחמים נגד כל שינוי טוב שיכול להיות פה. אנחנו כאן, העולם משתנה, והניסיונות הבזויים לנסות להשפיל אותנו רק ממחישים עד כמה זמנם עבר".

אראל סגל. נדב כהן יונתן,
"צחקתי על עצמי". סג"ל/נדב כהן יונתן

יו"ר המועצה לשידורי כבלים ושידורי לווין, ד"ר יפעת בן חי שגב, הורתה לפתוח בהליך הפרה נגד ערוץ 20. יו"ר המועצה גינתה בחריפות את הדיון, וטענה כי "הצגתה של אישה, תהא אשר תהא, כפי שנעשתה, אין לה מקום בשיח הציבורי של ישראל בשנת 2016, בוודאי לא בגוף שידור שקיבל רישיון מהמדינה, ובוודאי שלא בערוץ שחורט על דגלו את מורשת ישראל שערך יסוד מכונן בה הוא כבוד הדדי בין בני האדם".

מסג"ל נמסר בתגובה: "מוזמנים לשמוע את הקטע במו אוזנכם ולא בטלפון שבור. דיברתי על עצמי, בלשון זכר, צחקתי על עצמי. הסילוף המכוון הוא ניסיון נואל לסתום פיות".

מערוץ 20 נמסר בתגובה: "עצוב לגלות כי חברת הכנסת שפיר לא הקדישה שלוש דקות לצפייה באייטם המדובר במלואו בטרם ירתה חיצי רעל שאינם קשורים למציאות ושלא היו ולא נבראו. אראל התייחס בדבריו אל עצמו וכלל לא אליה, אך חברת הכנסת שוב לא פספסה הזדמנות לנגח את ערוץ 20.

"אנו מתקשים להבין את המוסר הכפול והצביעות הנשפכת מחברת כנסת אשר ישבה לפני שבועות בודדים באולפן ערוץ 10 וצחקקה אל מול אייטם בו טל פרידמן חבוש פאה ג'ינג'ית מאשים את שפיר בשימוש בסמים והשלכת תמונת ראש הממשלה יצחק רבין ז"ל לפח האשפה".

חזן צעק כי מדובר ב"צביעות" - וסולק מן המליאה

ח"כ קארין אלהרר (יש עתיד) התייחסה היום במליאה לאירוע, ובמהלך דבריה התפרץ ח"כ אורן חזן בטענה כי גינוי החיקוי הוא מעשה צבוע – והוצא לאחר שהמשיך לצעוק מן האולם. "התוודעתי לתכנית טלוויזיה בערוץ מורשת, עם שדרן שאני אפילו לא רוצה להזכיר אותו בשמו, שבוחר לייצר בדיחות סקסיסטיות דוחות על גבן של חברות כנסת. אחת ספציפית", אמרה אלהרר.

"אז קודם כל לבוא ולומר שזה ביזיון", פתחה, אך חזן קטע אותה ואמר: "מה בדיוק הוא עשה לא בסדר? לא, אני שואל באמת". בשלב זה, ח"כים אחרים פנו אליו ואמרו: "אל תיתמם, זה סקסיסטי". "זה יכול להתאים לרמת ההומור שאתה מורגל אליה", אמרה אלהרר. "מה זה הצביעות הזו?", צעק חזן, ואלהרר השיבה: "אפשר לצחוק על נבחרי ציבור אבל אי אפשר לרדת לרמות האלה, זה נמוך מדי".

בעקבות צעקותיו של חזן, קראה אותו ח"כ טלי פלוסקוב (כולנו) לסדר שלוש פעמים, עד שנאלצה להוציא אותו מן האולם. כשיצא, צעק: "ערימה של צבועים". אלהרר ענתה: "מעדיפה צביעות על ליצנות". "הפוסל במומו פוסל", צעק לה חזן, והיא השיבה: "במומים אתה מומחה", ככל הנראה בהתייחס לפעמיים שבהן צחק חזן את המוגבלות של אלהרר בדיוני המליאה וננזף על ידי נתניהו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully