וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בג"ץ יאשר פונדקאות גם לחד-מיניים ולרווקות? "מצפים למהלך היסטורי"

2.3.2016 / 0:41

אמיר מיכאלי-מוליאן, אב לשתי בנות שנולדו בהליך פונדקאות, התייחס בשיחה עם אולפן וואלה! NEWS לדרישת בית המשפט מהמדינה לנמק את התנגדותה לאישור ההליך לא רק לזוגות נשואים. "אני מאוד אופטימי", הודה

עריכה: ניר חן

אמיר מיכאלי-מוליאן, אב לשתי בנות שנולדו בהליך פונדקאות, התייחס אתמול (שלישי) בשיחה עם אולפן וואלה! NEWS לדרישת בג"ץ מהמדינה לנמק בתוך שלושה חודשים מדוע שלא לאפשר הליך פונדקאות לזוגות חד-מיניים ולנשים רווקות.

"אני מאוד אופטימי", הודה. "ב-20 השנה האחרונות כל הישגי הקהילה הלהט"בית הושגו תמיד בבית המשפט ולא על ידי הכנסת. קביעת בית המשפט מחייבת את המדינה ובזכות הפסיקות התקדימיות, היום אני יכול לרשום את הבת הביולוגית של בן הזוג שלי כבתי. גם אם המחוקק לא יעשה היסטוריה ויחליט את ההחלטה שבעיני היא מובנת אליה, בסופו של דבר בית המשפט יידרש לזה ויכריע לטובתנו. לבית המשפט אין מגבלות קואליציוניות ופוליטיות, הוא בוחן באמות מידה משפטיות".

עוד בוואלה! NEWS:
התקרית בקלנדיה: כוננות מאירוע דומה שעה לפני סייעה לתגובה המהירה
"עקב איומים": יועץ בכיר לאבו מאזן ביטל השתתפות בכנס בירושלים
אישה יצאה מרכבה בכביש 6 - ונדרסה למוות בידי רכב חולף

פונדקאות - אמיר מיכאלי באולפן. מערכת וואלה!
"לבית המשפט אין מגבלות קואליציוניות ופוליטיות"/מערכת וואלה!

העתירה שהוגשה לבג"ץ על ידי חבר מועצת עיריית תל אביב איתי פנקס-ארד, ארגון אבות גאים וחברת "תמוז", מבקשת להתיר לזוג בני אותו מין וכן לנשים ולגברים יחידניים להתקשר בהסכמי פונדקאות, כפי שמאפשרת המדינה לזוגות של גבר ואישה נשואים.

לדבריו של מיכאלי-מוליאן, "כל מי שהוא לא זוג הטרוסקסואלי חייב לעשות הליך פונדקאות בחו"ל אם הוא רוצה להקים משפחה. יש פה חוסר שוויון אינהרנטי שאי אפשר להשלים איתו. הזכות להקים משפחה לא יכולה היות שמורה למי שמקיים אורח חיים אחד ולא אחר. זה לא הגיוני שהמדינה תגיד לי שאני לא יכול להקים משפחה בארץ ותשלח אותי למדינות עולם שלישי. המשמעות של הליך פונדקאות בעולם שלישי היא עלויות אסטרונומיות, התינוקות מקבלים טיפול לא אופטימלי ויש הפלות".

"על כל אלה", ציין, "צריך להוסיף את העובדה שהשערים של מדינות עולם שלישי הולכים ונסגרים, ונשארת לנו רק ארצות הברית - שם העלויות הם בסביבות 600 אלף שקל. זה סכום שרוב הזוגות לא יכולים לעמוד בו".

(עדכון ראשון:21:11)

  • עוד באותו נושא:
  • פונדקאות

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully