וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מקדוניהמקדוניהמקדוניהמקדוניהמקדוניה

1.3.2016 / 15:13

מקדוניהמקדוניהמקדוניהמקדוניהמקדוניהמקדוניהמקדוניהמקדוניהמקדוניהמקדוניה

צילום: רויטרס, עריכה: אביב אירגז

מאות פליטים מותשים שמנסים להגיע למערב אירופה זרמו היום (שלישי) ברגל ובמוניות לעיר האוהלים שהקומה בימים האחרונים בגבול של יוון עם מקדוניה, שאינה מאפשרת מעבר לשטחה למשך 24 שעות בדומה לצעד שנקטה סרביה.

משטרת יוון מסרה כי עד כ-10 אלף איש - רובם פליטים סורים ועיראקים - נותרו תקועים במעבר הגבול באידומני בתנאים הולכים ומידרדרים. מאות אוהלים מילאו את השדות המשתרעים עד לגדר הגבול, שמעברה השני מסיירים עשרות שוטרים מקדונים וממדינות בלקניות אחרות. אתמול התירו הרשויות בסקופיה ל-30 פליטים בלבד להיכנס לשטח המדינה.

מעבר אידומני הפך בימים האחרונים למוקד החיכוך החדש במשבר המהגרים הפוקד את אירופה. כמה מדינות ביבשת, בהובלת אוסטריה, הטילו מכסות על כניסת פליטים לשטחן ופיקוח על גבולותיהן ויצרו צוואר בקבוק גדול ביוון. הצעדים החד-צדדיים שנקטו גרמו לזעם באתונה ומאיימים לפגוע באחדות של 28 מדינות האיחוד האירופי.

חלק מהמגרים ממתינים במחנה המאולתר כבר במשך יותר משבוע. התפוסה במקום כבר מלא ועוד מאות אנשים מגיעים אליו מדי יום. גשמים עזים שירדו במהלך הלילה הציפו את מגוריהם הארעיים של משפחות רבות, שתלו הבוקר את בגדיהן לייבוש תחת השמש.

מקדוניה סגרה את הגבול בעקבות עימותים שהתנהלו במקום אתמול, כשמאות מהגרים ניסו לפרוץ את הגדר ולעבור לשטח המדינה. המשטרה המקומית הגיבה בפיזור גז מדמיע והשליכה רימוני הלם ובכך הצליחה להדוף בחזרה את המהגרים ליוון. ואולם, קבוצה קטנה של פליטים הצליחו להיכנס בכל זאת לשטחה של מקדוניה, לארך שצעדה בכבישיה הצפוניים של יוון לאורך כ-30 קילומטרים.

Greece, meanwhile, deported 69 people from North Africa back to Turkey at the Kipi border crossing, saying they were only seeking better jobs and were not refugees in need of protection. A further 230 people are to be sent back by Wednesday, mostly Moroccan, Algerian and Tunisian citizens.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully