וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"לא משתלם לצאת לעבודה"-הורים מב"ש מוחים על עליית מחירי הצהרונים

יניב גלעדי

1.3.2016 / 11:20

כ1500 הורים לילדי צהרונים בב"ש חתמו עד כה על עצומה נגד החלטת חברת 'כיוונים' להעלות זו השנה הרביעית ברציפות, את מחירי הצהרונים ל930 ¤. רמת התמחור המתוכננת תשאיר ילדים רבים בבית בגלל הנטל הכלכלי, הם טוענים

צילום: זוהר גואטה. עורך ווידאו: מיכאל ברגמן

הצהרונים של חברת כיוונים בבאר שבע אמורים לספק מענה להורים עובדים בעיר, על ידי יצירת מסגרת חינוכית הולמת בשעות שאחרי בית הספר או הגן. לטענת ההורים ב-2013 הם שילמו 690 ¤ לחודש, ומאז חלה עלייה קבועה במחירים מדי שנה. לאחרונה הם התבשרו כי בשנה הבאה המחיר יעמוד על 930 ¤ , ובעקבות ההודעה נפתחה עצומה אינטרנטית שעליה חתמו עד כה כ1500 הורים.
יפית זבולון, אם לשלושה טוענת כי עלות הצהרונים החודשית גוזלת 1/5 ממשכורתה. "אני משתכרת היום 5000 ¤ לחודש מתוכם 1000 ש"ח לצהרונים. אלף עוד לפני שהתחלנו את החודש. יש גם חוגים שאני משלמת ודרך אגב, גם החוגים מופעלים על ידי חברת כיוונים. מאוד חורה לי שהחברות שלי בדימונה ובערים אחרות מקבלות סבסוד מלא מהעירייה לצהרונים. יש לי חברה שמשלמת 2000 ¤ לשנה כשאני משלמת אלף שקל בחודש".

רמות התמחור המתוכננות לצהרונים יביאו חורבן כלכלי על חלק מהמשפחות, כך טוענת עו"ד סימה כוכב, אם ל3 . "הורים שמשתכרים משכורות מינימום, פשוט אין ידם משגת לשלם את הסכום לחברת כיוונים כי זה נתח משמעותי מהשכר שלהם", לטענתה.
"משפחה כזו לא יכולה להתקיים בסכומים כאלה, ואנחנו מדברים על בתים שבחלק מהמקרים הורים נאלצים לקצץ במשרות שלהם כי אין להם אפשרות לשלם לצהרון".

מחברת "כיוונים" נמסר כי ההחלטה על העלאת המחירים התקבלה בעקבות העלייה בשכר העבודה שנקבעה על פי חוק, המעבר למזון לא מעובד שעלותו גבוהה יותר ועלויות התפעול השונות. החברה תספוג מחצית מההעלאה כך שתהיה על סך 40 ¤ במקום 80. לצד העלייה תוגדל גם ההנחה הניתנת לילד שני ו?שלישי. בנוסף, משרד הכלכלה מכיר ברוב הגנים כגני תמ"ת ועל כן, רוב ההורים נהנה מסבסוד בשכר הלימוד ובצד ההכרה של המשרד הממשלתי, מפעילה חברת "כיוונים" ועדת הנחות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully