וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יאכטה אבודה נמצאה בים ובתוכה גופה חנוטה של אדם שניסה להזעיק עזרה

3.3.2016 / 3:30

גופה חנוטה של הרפתקן גרמני נמצאה ביאכטה שנסחפה אל הפיליפינים ולצידו מכתב מרגש שכתב לאשתו. כעת המשטרה מנסה להבין מה גרם למותו וכמה זמן הוא קבור בתוך היאכטה שלו

צילום מסך

שני דייגים מצאו בסוף השבוע האחרון מול חופי דרום הפיליפינים גופה חנוטה של הרפתקן גרמני שמת ביאכטה נטושה - כשזמן וסיבת מותו אינם ידועים. הגופה שנותרה כמעט בשלמותה זוהתה כגופתו של מנפרד פריץ בן ה-59, שנמצא יושב לצד מכשיר קשר (ככל הנראה בניסיון אחרון שלו להזעיק עזרה) ולידו מכתב קצר כתב לאשתו המנוחה, שנפטרה מסרטן בגיל 53, במאי 2010.

כריסטופר ריבאס בן ה-23 וחברו הטוב יצאו לדייג במרחק של כ-65 ק"מ מחוף העיר ברובו שבסוריגאו דל סור, כשאז הבחין ריבאס ביאכטה הלבנה של פריץ, כשהתורן שלה שבור. מנפרד ואשתו לשעבר, קלאודיה (ממנה נפרד ב-2008) הקדישו את כל חייהם למסעות מסביב לעולם. היאכטה שנמצאה שימשה אותם במשך 20 השנים האחרונות. בתוך היאכטה השוקעת, נמצאו אלבומי תמונות, בגדים וקופסאות שימורים מפוזרות. לצד גופתו של מנפרד, נמצא מכתב שהוא כתב לאשתו ותמונות שלהם ביחד. במכתב נכתב: "שלושים שנה שאנחנו ביחד באותו מסלול. אז כוחם של השדים היה חזק יותר מהרצון לחיות. הלכת לך. מי יתן ונשמתך תנוח בשלום. מנפרד שלך".

גופה חנוטה נמצאה ביאכטה. משטרת ברובו, צילום מסך
גופה חנוטה נמצאה ביאכטה אבודה/צילום מסך, משטרת ברובו

רוחות האוקיינוס היבשות, הטמפרטורות הגבוהות והאוויר המלוח שבאזור עזרו לשמר את גופו של מנפרד. לא ברור כבר כמה זמן הוא מת ומהי סיבת המוות שלו, אולם מקורב למנפרד, שטייל איתו בעבר, סיפר לעיתון הגרמני BILD שלדעתו הוא מת מסיבות שאינן קשורות למזג האוויר הסוער שבוודאי נתקל בו במסעו. "הוא היה מלח מנוסה מאוד. אני לא מאמין שהוא הפליג לתוך סערה. התורן בוודאי נשבר כשמנפרד כבר היה מת". ד"ר מארק בנק, קרימינולוג משפטי מקלן, מחזק את דבריו: "מהדרך בה הוא נמצא יושב, ניתן לראות בבירור שהמוות שלו לא היה צפוי. אולי הוא מת מהתקף לב".

המשטרה מנסה כעת לשחזר את המסעות האחרונים שלו ולאתר את האנשים האחרונים איתם דיבר. נכון לשלבי החקירה הנוכחיים, האחרון ששמע ממנפרד היה חבר טוב שלו, שאותו בירך בפייסבוק לכבוד יום הולדתו ממש לפני כשנה.

עוד באותו נושא

חברים שכרו בית למסיבה ב-Airbnb, וגילו בו גופה

לכתבה המלאה
מנפרד פריץ. EPA, צילום מסך
גופתו של מנפרד פריץ נמצאה ליד מכשיר הקשר ביאכטה/צילום מסך, EPA

גופתו של מנפרד נלקחה לנתיחה שאחרי המוות והיאכטה הועברה לבדיקה משטרתית בנמל ברובו. דוברת המשטרה, גולדי לו סייגה, שללה מספר סיבות מוות אפשריות, "אין לנו ראיות להימצאותו של אדם נוסף על הסיפון וגם לא נמצא נשק על היאכטה", היא מסרה ל-BILD, "הרופאים סבורים שהאיש מת מסיבות טבעיות, ואין הוכחה לפלילים". שגרירות גרמניה במנילה עובדת עם גורמים מקומיים כדי לאתר את משפחתו בגרמניה. בתמונות שנמצאו ביאכטה מופיעים בני משפחתו, קלאודיה ובתו נינה, לצד חברים של הזוג.

מנפרד הפליג באוקיינוס האטלנטי, באיים הקאריביים, באוקיינוס השקט, באוקיינוס ההודי, בים התיכון וכשהיה צעיר יותר גם בים הבלטי, שבצפון מזרח אירופה. את החוויות ממסעותיו הוא פרסם בעמוד הפייסבוק שלו. על פי כלי התקשורת הגרמנים, מנפרד נולד בחבל הרוהר שבגרמניה ולא חיבב את החורפים הקשים שבמולדתו ולכן העדיף להרחיק משם למקומות חמים יותר.

היאכטה האבודה נמצאה בחופי הפיליפינים. EPA, צילום מסך
ביאכטה נמצאו אלבומי תמונות, בגדים וקופסאות שימורים/צילום מסך, EPA
גופה חנוטה נמצאה ביאכטה. משטרת ברובו, צילום מסך
גופה חנוטה ממתינה להצלה/צילום מסך, משטרת ברובו
תמונה של מנפרד ומשפחתו שנמצאה ביאכטה. משטרת ברובו, צילום מסך
תמונה של מנפרד ומשפחתו שנמצאה ביאכטה/צילום מסך, משטרת ברובו
קופסאות שימורים שנמצאו ביאכטה. Daily Mail, צילום מסך
קופסאות שימורים שנמצאו ביאכטה/צילום מסך, Daily Mail
אשתו המנוחה של מנפרד, קלאודיה. Daily Mail, צילום מסך
אשתו המנוחה, קלאודיה/צילום מסך, Daily Mail

עוד ב"אסור לפספס":

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully