וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אחרי 94 יום: העציר הפלסטיני אל-קיק הפסיק את שביתת הרעב

אילן זלאיט ואמיר בוחבוט

26.2.2016 / 18:50

שב"כ אישר כי העיתונאי שנעצר בנובמבר ומזוהה עם חמאס הפסיק את מחאתו שהביאה לאשפוזו. מפקד כוחות צה"ל ביהודה ושומרון הסכים לשחררו ב-21 במאי. ח"כ סעדי מהרשימה המשותפת: "ניצחון במאבק"

עריכה: אביב אירגז

העיתונאי הפלסטיני מוחמד אל-קיק סיים את שביתת הרעב שבה פתח לפני 94 ביום לאחר שהושג הסכם לסיום מעצרו המנהלי - כך נמסר היום (שישי) במסיבת עיתונאים שכונסה מחוץ לבית החולים העמק בעפולה, שם מאושפז אל-קיק, בהשתתפותם של בני משפחתו, של יו"ר ועדת המעקב העליונה של ערביי ישראל מוחמד ברכה ושל חברי כנסת מטעם הרשימה המשותפת. לפי ההודעה, במסגרת ההסכם שהושג עם מערכת הביטחון, המעצר יסתיים ב-21 במאי. מאוחר יותר אישר שב"כ את הידיעה על שחרורו והפסקת שביתת הרעב.

ח"כ אוסאמה סעדי, שמשמש גם עורך דינו של אל-קיק הודיע במסיבת העיתונאים כי "לפי ההסכם שהושג, אל-קיק ישוחרר בתום צו המעצר המנהלי שלו ב-21 במאי, והובטח לו כי הצו לא יוארך,. ח"כ סעדי הגדיר זו כ"ניצחון במאבקו של מוחמד אל-קיק".

אל-קיק בן ה-33 המזוהה עם חמאס, נעצר בחודש נובמבר בביתו ברמאללה, בטענה כי הוא מעורב בפעילות טרור, והועבר לאשפוז בבית החולים העמק בעפולה לאחר הרעה במצבו בשל שביתת הרעב שבה פתח לפני יותר משלושה חודשים.

לקריאה נוספת בנושא
בצעד חריג: "ישראל אישרה לאסירי חמאס לבקר את העציר שובת הרעב"
מרצה לחינוך: "תקוותי ששופטי בג"ץ ייתלו באשמת בגידה חמורה"
אבו מאזן נפגש עם קרי: "פעל לשחרור האסיר שובת הרעב אל-קיק"

אוסמה סעדי מבקר את העציר המנהלי מוחמד אל-קיק בבית חולים העמק, 26 בפברואר 2016. הרשימה המשותפת, מערכת וואלה! NEWS
אל-קיק וח"כ סעדון בבית החולים העמק בעפולה, היום/מערכת וואלה! NEWS, הרשימה המשותפת

משב"כ נמסר כי אל-קיק, נעצר כמה פעמים על רקע מעורבותו בפעילות חמאס. ב-21 בנובמבר הוא נעצר לחקירת שב"כ לאחר שאותר כמי שמעורב בהנעת פעילות טרור בשטח. לפי שב"כ, אל-קיק מוכר כפעיל קיצוני שמסית ומתבטא בשבח פיגועי הטרור. ב-17 בדצמבר, בסיום חקירתו, ולאחר שלא התקבלו ראיות לשם העמדתו לדין הועבר למעצר מנהלי.

נגד אל-קיק נחתם צו מעצר מנהלי אשר אושר על ידי בית המשפט הצבאי. בהמשך נדחו ערעור שהוגש נגד החלטה זו וכן עתירה שהוגשה לבית המשפט העליון. לנוכח שביתת הרעב וההידרדרות במצבו הרפואי התלה בית המשפט העליון את צו המעצר המנהלי.

היום בשעות הצהריים הפסיק אל-קיק את שביתת הרעב ואפשר לערוך לו את כל הבדיקות הרפואיות הנדרשות על מנת לעמוד על מצבו הרפואי. משכך, הסכים מפקד כוחות צה"ל באיו"ש לבקשת שב"כ להפחית את ימי החקירה מתקופת מעצרו כך שישוחרר במאי. משב"כ נמסר עוד כי באם לא יתקבל מידע ביטחוני חדש על אודות אל קיק ולא יחול שינוי בנסיבות באזור לא יוצא צו מעצר מנהלי חדש נגדו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully