וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אחרי 3,000 שנה: טביעות אצבע נמצאו על ארון קבורה פרעוני במצרים

לפי החוקרים, בעל המלאכה שעיצב את הארון השאיר את טביעות האצבע בטעות - לאחר שנגע בו לפני שהצבע התייבש. התגלית עשויה לסייע בפענוח האחראים לבניית ארונות הקבורה. "הכישרון שהושקע בבניית הארונות מלמד על החשיבות שייחסו המצרים הקדמונים לחיים שלאחר המוות"

טביעות אצבעות על ארון קבורה מצרי. טוויטר, צילום מסך
לארון נערכו בדיקות CT ורנטגן. טביעות האצבעות שנמצאו על ארון הקבורה/צילום מסך, טוויטר

חוקרים ממוזיאון "Cambridge Fitzwilliam" שבאנגליה גילו טביעות אצבע בנות 3,000 שנה על מכסה של ארון קבורה פרעוני במצרים. "טביעות האצבע הושארו על ידי בעל המלאכה בטעות - לאחר שנגע בארון לפני שהצבע התייבש", אמרה הלן סטרדוויץ', אנתרופולוגית מהמוזיאון. "הגילוי אירע כבר ב-2005, אך לא פורסם עד כה. הממצאים מובילים אותנו קרוב יותר ויותר לאנשים שבנו את ארונות הקבורה הללו".

טביעות האצבע נמצאו על מכסה הארון, שהחוקרים מייחסים אותו לכהן דת בשם "נספוורשפיית", הידוע גם כ"נ?ס א?מו?ן", שהיה בכיר הסופרים במקדש "אמון-רע" בתבאי שבמצרים. מבדיקות שנעשו עולה כי הארון הוא משנת אלף לפני הספירה. בין היתר, הבדיקות שנעשו כדי לאמת מידע זה ולהבין את אופן בניית ארונות הקבורה במצרים העתיקה הן בדיקות רנטגן ו-CT.

"הארון בנוי ממספר רב של חתיכות עץ, כולל חלקים של לפחות ארון קבורה אחד קדום יותר", אמרה ג'ולי דווסון, אחראית תחום השימור במוזיאון. לדבריה, ראיות למחזור חומר הגלם לבניית הארון ניכרות משורה של חורי מסמרים ישנים שמולאו ולצדם מופיעות שורות חורים מאוחרים יותר.

"הכישרון והאנרגיות שהושקעו בבנייתם של ארונות אלו מלמדים על החשיבות הרבה שייחסו המצרים הקדמונים לחיים שלאחר המוות. לנו, שנושא המוות מהווה מבחינתנו טאבו, זה נראה כעיסוק חולני, אך למעשה זאת אובססיה לחיים וצורך בהול להבטיח את התמשכותם", הוסיפה סטרוויץ'.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully