וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גזר דין לאיתן חייא: חמישה דברים שצריך לדעת היום

גל סלונימסקי

25.2.2016 / 7:29

העבריין המכונה "הסנדק הישראלי" הורשע בעבירות אלימות ועבירות כלכליות. ארבעה שגרירים חדשים יגיעו לישראל. 22 שנים לטבח במערת המכפלה ועוד שני דברים שאתם ממש חייבים לדעת היום

גזר דין ל"סנדק הישראלי" איתן חייא

איתן חייא בבית משפט המחוזי בתל אביב, מרץ 2015. דוד קורן, צילום מסך
עמד ראש "כנופיית ניו יורק" של המאפייה הישראלית בארה"ב. חייא/צילום מסך, דוד קורן

אתם צריכים לדעת שהיום יינתן בבית המשפט המחוזי שבתל אביב בפני השופט צבי גורפינקל גזר הדין לעבריין המכונה "הסנדק הישראלי", איתן חייא. חייא, שעמד בראש "כנופיית ניו יורק" של המאפיה הישראלית בארצות הברית בשנות ה-80, הורשע בסחיטה בכוח ואיומים, שימוש ברימוני רסס והלבנת הון. לפי האישומים, הוא סחט באיומים אדריכל שלווה ממנו כספים בריביות ענק, ואף אילץ אותו למכור את דירתו במחיר הפסד. כל הרשעה במעשים אלה לוותה גם בהרשעה בעבירת הלבנת הון, שכן כל כסף שהופק מעבירות אלה, מקורו בפעילות פלילית.

האם הפיקוח שיש היום על עברייני מין שסיימו לרצות עונשם מספק?

גבר אזוק. ShutterStock
לעיתים בית המשפט מחליט על שורת הגבלות/ShutterStock

אתם צריכים לדעת שהיום תדון ועדת החוקה, חוק ומשפט בפיקוח שמוטל על עברייני מין שסיימו לרצות עונשם בבית הסוהר. כיום החוק קובע כי לאחר שחרורם, עברייני מין מתייצבים לדיון שבו נקבע הפיקוח שמוטל עליהם. במקרים מסוימים בית המשפט מחליט על שורת הגבלות על אותם עבריינים כמו מקומות שבהם אסור לא לשהות, איסור שימוש באינטרנט או שתיית משקאות משכרים. לאחר קולות בציבור כי הפיקוח אינו מספק כדי להגן על האזרחים, תתכנס הוועדה כדי לדון בפיקוח הקיים ובשאלה אם הוא מצליח לצמצם את חזרתם של עבריינים אלו לסורם.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

הטיפול שמאריך את חייהם של חולי סרטן ריאה

בשיתוף העמותה הישראלית לסרטן ריאה

שגרירים חדשים בישראל

נשיא המדינה נפגש עם משלחת מנהיגות ועידת הנשיאים של הארגונים היהודיים העיקריים בארצות הברית. פברואר 2016. מארק ניימן, לשכת העיתונות הממשלתית
הטקס יתקיים בבית הנשיא. ריבלין/לשכת העיתונות הממשלתית, מארק ניימן

אתם צריכים לדעת שהיום יקבל נשיא המדינה ראובן ריבלין את כתבי האמנה של השגרירים החדשים מיפן, מצרים, מלטה ובוסניה והרצוגבניה, עם כניסתם לתפקיד שגרירי מדינותיהם בישראל. הטקס הרשמי יתקיים בבית הנשיא שבירושלים. השגרירים החדשים הם: שגריר יפן, קוג'י טומיטה, שגריר מצרים עזאם האדי חריאת, שגרירת מלטה ססיליה אטארד-פירוטה ושגרירת בוסניה והרצוגבניה ג'לנה ראג'אקוביץ'.

22 שנים לטבח במערת המכפלה

חדש: מוקד להזמנת תפילות על קבר ברוך גולדשטיין. AP
פיגוע הטרור היהודי הגדול מאז קום המדינה. ברוך גולדשטיין/AP

אתם צריכים לדעת שהיום לפני 22 שנה אירע הטבח במערת המכפלה על ידי ברוך גולדשטיין. מדובר בפיגוע הטרור היהודי הגדול ביותר מאז קום המדינה. ברוך גולדשטיין, רופא מקריית ארבע, הגיע למערת המכפלה שבחברון כשהוא לבוש מדי צה"ל ופתח בירי לעבר המתפללים שמקום. 29 מתפללים מוסלמים נהרגו וכ-125 נפצעו. לאחר שרוקן כמה מחסניות, אירעה תקלה בכלי נשקו והמתפללים במקום ניצלו זאת כדי להתנפל עליו ולהרוג אותו.

הדרבי התל אביבי הראשון בכדורגל

שחקני מכבי תל אביב ושחקני הפועל תל אביב לפני הדרבי. קובי אליהו
ביחד הן זכו ב-34 אליפויות וב-39 גביעי מדינה. שחקני הפועל ומכבי תל אביב/קובי אליהו

אתם צריכים לדעת שהיום לפני 88 שנים, ב-1928, התקיים הדרבי התל אביבי הראשון בכדורגל. המשחק של מכבי תל אביב מול הפועל תל אביב הסתיים בניצחון מוחץ למכבי, בתוצאה של 0-3. שתי הקבוצות התל אביביות שמרו על מקומן הבכיר מאז החלה לפעול ליגת הכדורגל בארץ. ביחד הן זכו ב-34 אליפויות וב-39 גביעי מדינה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully