וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"חילוקי דעות בין דרעי לבר שלום": כך מוסמסה מועצת הנשים של ש"ס

24.2.2016 / 21:33

מועצת הנשים של המפלגה הוקמה בחגיגיות ערב הבחירות לכנסת ה-20. אך בדיקת וואלה! NEWS מגלה כי המועצה, בראשות יפה דרעי ועדינה בר שלום, מעולם לא התכנסה, ערכה פעילויות או מינתה חברות. "מאוד מאכזב אותי", אמרה בר שלום

צילום: גדעון צנטנר, עריכה: מתן חדד

ערב הבחירות לכנסת ה-20 הקימה ש"ס בקול תרועה את מועצת הנשים של המפלגה, שמטרתה הייתה לעסוק "בקידום נשים חרדיות ולשלב אותן בעמדות ניהול בחברה הישראלית". יו"ר המפלגה אריה דרעי הודיע על כך בגאווה במסיבת עיתונאים, שבה מינה את עדינה בר שלום, בתו הבכורה של הרב עובדיה יוסף, ואשתו יפה דרעי לעמוד בראשה. שנה ושלושה חודשים אחרי הקמתה, בדיקת וואלה! NEWS מגלה כי מועצת הנשים מעולם לא התכנסה, ערכה פעילויות או מינתה נשים שיהיו חברות בה.

"זה התמסמס", הסביר גורם המעורה בפרטים, בעיקר בשל חילוקי דעות שהתגלעו בין יפה דרעי לעדינה בר שלום על אופי המועצה והתנהלותה. לדבריו, "המועצה הייתה צריכה למנות נשים מכל מרכז שש"ס פעילה בו ברחבי הארץ והייתה אמורה לערוך כנסים ופעילויות. הייתה רשימה שלמה של משימות וממנה בחרה דרעי לעסוק בדברים כמו ימי כיף או דברים לא משמעותיים, עדינה לעומתה ביקשה לבצע מהלכים משמעותיים שיטיבו עם נשים חרדיות ולהפוך את ש"ס למפלגה שגם לנשים יש מקום בה".

עדינה בר שלום סירבה לאשר או להכחיש אם התגלעו חילוקי דעות בינה לבין רעייתו של יו"ר ש"ס אך אישרה כי "אין מועצת נשים בש"ס", כלשונה. לשאלה אם הדבר טורד את מנוחתה, השיבה: "זה מאוד מאכזב אותי. הנשים של ש"ס הן נשים מועצמות ויכלו באמצעות מועצת הנשים להגיע לעשיית נפלאה לטובת המפלגה".

פאנל בנושא יהדות וציונות במרכז רבין בתל אביב, 29 במאי 2015. ניב אהרונסון
"אין מועצת נשים בש"ס". עדינה בר שלום/ניב אהרונסון

מועצת הנשים של ש"ס הייתה אחת מתכניות הדגל של דרעי בערב הבחירות האחרונות לכנסת. מעבר להצהרה על שילוב נשים חרדיות בעשייה הפוליטית, גם אם זה לא בשילובן ברשימת הח"כים לכנסת, ראו בש"ס את הצטרפותה של עדינה בר שלום כהצלחה גדולה, בתום תקופה ארוכה שבה שקלה לרוץ לכנסת במסגרת מפלגת "כולנו" בראשות שר האוצר משה כחלון.

זמן קצר לאחר הקמת מועצת הנשים, נחשפה בוואלה! NEWS הקלטה שבה נשמע הרב משה מאיה, חבר מועצת חכמי התורה של ש"ס, אומר כי הקמתה נועדה "להשתיק את עדינה בר שלום". לדבריו, "רצו שהבת של הרב עובדיה לא תלך עם מפלגה חילונית. עשו את זה רק כדי להשתיק אותה. כל היום היא 'שיגעה את הראש' שהיא תבוא להיות חברת כנסת, אז זה כאילו הפיצוי שלה".

sheen-shitof

פתרון עוצמתי לכאב

טכנולוגיה מהפכנית לטיפול בכאבים אושרה ע"י ה-FDA לשימוש ביתי

בשיתוף Solio
אריה דרעי בכנס פעילים ונבחרים של ש"ס לקראת הבחירות, ינואר 2015. דייב בוימוביץ'
אחת מתכניות הדגל של דרעי בערב הבחירות האחרונות לכנסת/דייב בוימוביץ'

מקורבי השר דרעי אמרו בתגובה לנאמר בידיעה כי "לרבנית עדינה בר שלום יש זכויות והיא מכובדת ומוערכת. ולעצם הטענות - ישנה פעילות ענפה של נשות תנועת ש"ס שבאה לידי ביטוי במפגשים שונים בכל רחבי הארץ. למשל, רק לפני כחודש נערך כנס גדול בהשתתפות כאלף פעילות ש"ס בבאר שבע בהשתתפות השרים דרעי ודוד אזולאי. רק בסוף השבוע האחרון ערכה ש"ס כנס גיבוש בירושלים שנמשך שלושה ימים ובמסגרתו ערכו נשות התנועה ישיבות ודיונים בנושאים שונים".

לדבריהם, "השר ויו"ר ש"ס דרעי עסוק מאז הבחירות בעבודה אינטנסיבית בשני משרדי הממשלה שעליהם הוא מופקד, בשיקום תנועת ש"ס בכל רחבי הארץ ובפעילות בכל התחומים למען השכבות החלשות, בין השאר בהנחות הגדולות שהשיג על התחבורה הציבורית ובקרוב גם על המים לשכבות החלשות. השר דרעי מצפה מכל חברי תנועת ש"ס ומפעיליה להתגייס לפעילויות למען כלל הציבור ולמען התנועה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully