וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תוכן מיני בוטה? גבר על עקבים שרוקד טוורקינג מעורר מחלוקת

13.3.2016 / 6:46

הרשות הבריטית לתקני פרסום חושפת מה היו 10 הפרסומות שקיבלו את מספר התלונות הרב ביותר בשנת 2015. במקום הראשון: פרסומת בה גבר רוקד במכנסי ג'ינס קצרים ונעלי עקב

MoneySuperMarket.com

מפרסומת שמעודדת שימוש בשפה גסה אצל ילדים ועד כזאת שמטילה ספק בקיומו של סנטה קלאוס - הרשות הבריטית לתקני פרסום (ה-ASA) פרסמה את רשימת 10 הפרסומות שקיבלו את מספר התלונות הרב ביותר בשנה שעברה. בראש הרשימה נמצאת הפרסומת של אתר השוואת המחירים המתמחה בשירותים פיננסיים, MoneySuperMarket.com, המציגה גבר לבוש במכנסי ג'ינס קצרים וצמודים ונעלי עקב גבוהות רוקד ברחוב לצלילי השיר "Don't Cha" של הפוסיקט דולז.

על פי המידע שפרסמה הרשות, הפרסומת קיבלה 1,513 תלונות מהציבור שחשב שהפרסומת לא ראויה לשידור מאחר שהיא מכילה "תכנים מיניים גלויים". ב-ASA לא חשבו ככה והותירו לפרסומת להמשיך להיות משודרת בטלוויזיה.

פרסומת בריטית שנויה במחלוקת. צילום מסך
לא ראוי לשידור? הפרסומת קיבלה 1,513 תלונות מצופים שלא אהבו את מה שראו/צילום מסך

למקום השני, עם 683 תלונות, הגיעה הפרסומת של Booking.com, שלטענת המתלוננים מעודדת שימוש בשפה גסה אצל ילדים. בפרסומת הקריין משתמש במילה "בוקינג" במקום במילת ה-F, כשגם כאן ה-ASA לא מצאה סיבה מספיק טובה להורדת הפרסומת מהאוויר וטענה שמדובר במשחק מילים קליל שאינו פוגע באף אחד. Booking.com תפסה עוד 2 מקומות בעשיריה (מקום 4 ו-7) עם 2 פרסומות דומות.

עוד באותו נושא

טבעונים יותר טובים בסקס? הפרסומת שנפסלה לשידור

לכתבה המלאה

במקום השני: הפרסומת של Booking.com

המקום השלישי, עם 464 תלונות, שייך ל"פייפאל" וזאת - לא תאמינו - בגלל פרסומת שמטילה ספק בקיומו של סנטה קלאוס. בפרסומת נראים שני ילדים שחוששים שהוריהם לא יקנו להם מתנות לחג המולד. גם במקרה הזה, ה-ASA לא הצדיקה את התלונות.

במקום השלישי: הפרסומת של פייפאל

גם הקמפיין הידוע לשמצה של Protein World נכנס לרשימת הפרסומות השנויות במחלוקת - במקום החמישי עם 380 תלונות. במודעות שנתלו ברכבת התחתית בלונדון מופיעה אישה רזה בבגד ים עם הטקסט "האם הגוף שלך מוכן לים?". הצופים התלוננו שלמודעה יש השפעה שלילית על דימוי הגוף הנשי ופתחו בעצומה שאספה עשרות אלפי חתימות וקראה להסרת המודעות. גם כאן, באופן מפתיע דווקא, ה-ASA לא נענו לבקשתם.

פרסומת בריטית שנויה במחלוקת. Catherine Wylie/PA, צילום מסך
ככה אנחנו צריכות להיראות? המודעה שהרגיזה את הבריטים/צילום מסך, Catherine Wylie/PA

הפרסומות שסוגרות את הרשימה הן של "קרן הלב הבריטית" (BHF), משרד הבריאות, Nicocigs ו"אומגה פארמה". במקום השישי נמצאת הפרסומת של קרן הלב הבריטית שקיבלה 219 תלונות על היותה "דיכאונית" מדי לשידור בטלוויזיה. בפרסומת נראה ילד יושב בכיתה ומדבר עם אביו שנפטר לא מזמן מהתקף לב. למקום השמיני הגיעה הפרסומת של משרד הבריאות שקיבלה 181 תלונות על "מיצג מזעזע" של השפעות העישון. במקום התשיעי תמצאו פרסומת נוספת לעישון, הפעם של Nicocigs, המעודדת - לפי 145 התלונות שקיבלה - שימוש בסיגריות אלקטרוניות המופנות גם לקהל הצעיר. גם הפעם ה-ASA אישרו את המשך שידור הפרסומות בטענה שהראשונה מעבירה "מסר בריאותי חשוב" והשניה משודרת בשעות ובתכניות שילדים לא אמורים לצפות בהן.

באופן מפתיע, הפרסומת היחידה שנפסלה לשידור ע"י ה-ASA הייתה זו שהגיעה למקום העשירי ברשימה. הפרסותה של "אומגה פארמה" שמציגה שתי נשים מתלוננות אחת לשניה בהודעות על כמה שהגוף שלהן "לא מוכן ליציאה לחופשה". הפרסומת זכתה ל-136 תלונות שהספיקו כנראה להורדה שלה מהאוויר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully