וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מצרים: בשל טעות בשם - ילד בן 4 הורשע ברצח ונשלח למאסר עולם

בדוגמה נוספת לכשליה של מערכת המשפט במדינה, הורשע אחמד מנסור קוראן עלי במעורבות בעימותים אלימים עם המשטרה ב-2014 - בזמן שהיה בן שנה בלבד. דובר הצבא הודה בטעות, אך לא ברור מה יעלה בגורל הילד

עורך: ניר חן

(חמש שנים למהפכה במצרים)

בית משפט צבאי במצרים גזר בשוגג מאסר עולם על ילד בן ארבע בגין רצח – כך נמסר בהודעת הצבא. דובר הצבא קולונל מוחמד סמיר אמר כי השופטים היו צריכים להעמיד לדין נער בן 16 עם שם דומה.

אחמד מנסור קוראן עלי הורשע יחד 115 אנשים נוספים במעורבות במהומות אלימות של תנועת "האחים המוסלמים" במחוז פיום ב-2014. עורך דינו מסר כי הוא הגיש את המסמכים שהוכיחו כי באותה שנה הוא היה בן שנה בלבד. בפוסט שפרסם בפייסבוק, מסר דובר הצבא כי אחמד מנסור קוראני שרארה בן ה-16 היה אמור להישפט במקומו. עדיין לא ברור מה יעלה בגורלו של הילד בו הארבע.

פרקליטו של הילד אמר כי שמו של עלי הוסף בטעות לרשימת
החשודים וכי גורמים בבית המשפט לא העבירו את תעודת הלידה שלו לשופט כדי להוכיח את גילו בזמן העבירה שיוחסה לו. הוא הורשע בארבעה סעיפי רצח, בשמונה סעיפים לניסיון לרצח ובסעיף של השחתת נכסי ממשלה.

מערכת המשפט במצרים זוכה לביקורת מערבית לעתים תכופות מאז הדיח הצבא את הנשיא מוחמד מורסי ב-2013 בעקבות מחאות המוניות נגד נציג "האחים המוסלמים". מאז נהרגו יותר מאלף בני אדם בעימותים עם כוחות הביטחון ועוד כ-40 אלף איש נעצרו כחלק מדיכוי האופוזיציה לשלטונו של עבד אל-פתאח א-סיסי.

כתבה מרשת BBC על סיפורו של עלי בן הארבע

  • עוד באותו נושא:
  • מצרים

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully