וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אוכל של אמא- שף צרפתי העביר שיעור בישול לאמהות בית בכפר ילדים

בן שיף

23.2.2016 / 9:57

גורמה בסיכון: שפים מובילים וגורו הבריאות מיכל צפיר, ירדו דרומה לכפר נרדים בערד ולימדו את אמהות הבית איך להפוך מוצרי בסיס מוכרים למנות גורמה יוקרתיות

צילום: זוהר גואטה. עורך ווידאו: מיכאל ברגמן

"אמהות הבית" המבשלות בכפר הילדים נרדים בערד זכו השבוע להשתלמות מקצועית איכותית במיוחד. שף ז'ורז' קמיוזה, ממסעדת לרד דה-פאמי הצרפתית חצה יבשות וירד עבורן דרומה במסגרת שבוע הקולינריה הצרפתית בישראל, יחד עם שף סהר רפאל ממסעדת 'כרמים' וגורו הבריאות מיכל צפיר. השלישייה הדגימה בפני האימהות שימושי מטבח ויעילים בחומרי גלם ביתיים, עד לרמת הגורמה.

אז במה אפשר להחליף את האורז והשניצל ואיך אפשר להכין מנת גורמה בעזרת מצרכי בסיס, תוך כדי שמירה על חוקי הכשרות, כזו שתתאים לטעמם של ילדים? מתברר שזה לא כל כך פשוט. ההדרכה האינטנסיבית של השפים ומיכל צפיר כללה בין היתר, שיעור ברידוד בצק פסטה לרביולי וטכניקת המילוי הנכונה.

האימהות בכפר מן הסתם לא צריכות שילמדו אותן איך לבשל בשגרה, אך מדי פעם, כאשר קופצת הזדמנות להשתלמות מקצועית יוצאת דופן שכזו, חבל להחמיצה. אם כבר לקבל שיעור ממישהו במטבח, כדאי שזה יהיה משף צרפתי המעוטר בשתי מצנפות ממדריך 'גו מיו' היוקרתי. שף קמיוזה בחר במנת הפסטה להדרכה, מתוך כוונה לייצר מקסימום בריאות וקבל את תשומת ליבם של כמה שיותר ילדים. "רביולי זו פשרה טובה, כי הילדים אוהבים פסטה ופה בתוך הרביולי אפשר להכניס כל מיני דברים בריאים. גם אז , זאת פשרה טובה . צריך תמיד לבשל עם הלב. הבישול זו חוויה של רגש - אין לי מה להגיד לילדים חוץ מלבשל מהלב וליהנות מזה".

אימהות הבית בכפר נרדים דואגות לכל מחסורם של הילדים המתגוררים בכפר, ילדים בסיכון המגיעים מלשכות הרווחה, מבתי המשפט, או ממשפחות הרוסות. הכפר הוקם בליבה של העיר ערד ב1979 ומשמש בית לכ-80 ילדים וילדות. הוא מחולק ל10 משפחתונים בראשן עומדות האימהות, כל אחת מהן אחראית על 8 ילדים. גלי ברק אם בית סבורה כי תפקידה בכפר זהה לחלוטין לזה של אימא אמתית וגם הרבה מעבר. " אני כמו אימא לילדים ביולוגים , אם זה לדאוג לחינוך שלהם לכביסות שלהם ולאוכל. אצלנו זה גם יותר מורכב היות והילדים שמגיעים לפה הם לפעמים בעלי בעיות רגשיות - עקב הסיבה שבגללה הגיעו לכפר".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully