וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מחוברים - גם באוכלוסייה הבדואית משתמשים בכוחן של הרשתות החברתיות

אחמד אבו סוויס

23.2.2016 / 9:55

הבעת אי אמון: אזרחים מודאגים במגזר הבדואי בדרום מתעדים ללא הרף את מחדלי התשתית בערים השונות, ומציפים את המידע לרשתות החברתיות. פעולה זו מאתגרת את מנהלי האגפים ברשויות ומזרזת אותם לכדי פעולה ויותר מכך – קוראת תיגר על אופייה השמרני של החברה הבדואית

צילום: בני בן סימון. עורך ווידאו: מיכאל ברגמן

סרטון שהופץ בחודשים האחרונים ובו נראית רקדנית בטן ערביה שהופיעה בפני פורום סגור לנשים, הפך לשיחת העיר רהט. אלפי מגיבים גינו את הפצת התוכן בטענה כי הוא גס ונוגד את הלכות הדת והחברה הבדואית. הגדיל לעשות אחד מחבר מועצת העיר שקרא באופן הזוי ביותר - 'לנתק את העיר מפייסבוק', לא פחות.

הרשויות הבדואיות נאלצות להתמודד לאחרונה עם העובדה שכל אזרח יש סמארטפון, והוא הופך בן רגע לעיתונאי חרוץ שמתעד עוולות שונות בשטח. הרשתות החברתיות משמשות כלי לביטוי אלטרנטיבי להפצת מידע, וגם מקום בילוי ב??חברה בעלת אופי שמרני ביותר. סאלם אבו עאיש ראש המועצה המקומית לקיה מצטט קלישאה מוכרת וכל כך רלוונטית על המציאות הנוכחית שבה 'כל תמונה שווה אלף מילים'. "היום לכל ילד יש את הטלפון הזה, שהוא גם מחשב והוא מקבל את הדיווחים ושומע את התגובות", אומר אבו עאיש.

חמישה מקומונים יוצאים לאור מדי שבוע במגזר הבדואי, ועד לא מזמן, הם היו הבמה התקשורתית העיקרית דרכה יכלו התושבים לבטא את דעתם על המתרחש בחברה או בעירייה. עידן הרשתות החברתיות מחייב כעת את ראשי הערים לחשוב על דרך התמודדות חדשה מול המהירות שבה מוצפות תלונות התושבים. ד"ר גלעד רביד, מרצה במחלקה לתעשייה וניהול באוניברסיטת בן גוריון, טוען כי בני המגזר מייצרים פתיחות הולכת וגדלה לעידן הרשתות החברתיות. "אחד הדברים היפים במדיה החברתית עכשיו היא שכל אחד שצורך את המדיה גם מייצר אותה", הוא אומר.

"לא צריך את העיתונאי, כולם יודעים מצלמים ורואים דרך הטלפונים. אחוז החדירה של הסמארטפונים הוא יחסית גדול גם בחברה הבדואית והדבר מאפשר את הפתיחות למדיות החברתיות השונות", כך לדברי ד"ר רביד.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully