וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שני הומוסקסואלים ג'מייקנים קיבלו מקלט מדיני בבריטניה

13.10.2002 / 14:59

טענו שהם נמצאים בסכנת חיים בגלל ה"הומופוביה הקשה" בארצם; בקשותיהם נתמכו בעדויות על דקירות, רציחות ואיומים כנגד הומוסקסואלים; הלהיטים הגדולים בג'מייקה קוראים לשריפת הומואים

שני הומוסקסואלים מג'מייקה קיבלו מקלט מדיני בבריטניה לאחר שטענו כי הם נמצאים בסכנת חיים בשל ה"הומופוביה הקשה" שפושה בארצם. לפחות שבעה גברים נוספים מהאיים הקאריביים ביקשו מקלט מדיני על רקע נטייתם המינית. אדם נוסף קיבל היתר מיוחד להישאר בבריטניה.

שני הגברים הם בין הראשונים שקיבלו מקלט בבריטניה מאז קבע בית הלורדים ב-99' כי "קבוצות חברתיות מיוחדות" ובהן ההומוסקסואלים, יוכלו לקבל מעמד של פליטים במדינה. הבקשות שהתקבלו נתמכו בעדויות על דקירות סכין, רציחות ואיומים כנגד הומוסקסואלים בג'מייקה וקיבלו חיזוק גם במילות שיריהם של כמה מהזמרים הפופולריים באי. שיר אחד שהוקלט בג'מייקה תומך ב"שריפת הומואים" והפך ללהיט מקומי. שירים אחרים קוראים להכות למוות ולירות בהומוסקסואלים.

אחד ממקבלי המקלט המדיני, המכנה עצמו מת'יו, אמר ל"טלגרף" כי סבל רבות במולדתו: "להיות הומו בג'מייקה זה גיהנום. הייתי הולך ברחוב ולא יודע מי יתקוף אותי. המשטרה לא עשתה דבר. אם הייתי עכשיו בג'מייקה הייתי מת".

בארי או'לירי, עורך דין המייצג 26 הומוסקסואלים ג'מייקנים, אמר כי גברים ג'מייקנים סובלים מרדיפות בשל נטיותיהם המיניות. "במקרים מסוימים הם נרצחו במכות גרזן. אני מייצג עכשיו גבר ששני בני זוגו נרצחו על רקע מיניותם, אחד מהם בתוך כנסיה", אמר או'לירי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully