וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חוסן קהילתי- מתנדבים מפעילים קבוצות תמיכה באופקים

יניב גלעדי

23.2.2016 / 9:50

קבוצת מטופלים בעלי פוסט טראומה ממרכז 'חוסן' באופקים הפכה בחודשים לקבוצת מטפלים. אותם 300 תושבים בחרו שלא לחכות לתגבור מקצועי באדיבות רשויות המדינה, ומתוך רצון להעצמה ושינוי תדמית ומציאות, אחרי הכשרה מקצועית מתאימה, הם הרחיבו בעצמם את מעגל המטפלים במרכז

צילום: זוהר גואטה. עורך ווידאו: מיכאל ברגמן

המציאות הביטחונית של הדרום בשנים האחרונות גובה מחיר נפשי כבד מהאזרחים בעורף. החיים שמתנהלים בין אזעקה לצבע אדום, אינם ממש חיים והם מותירים אחריהם צלקות, הרבה אחרי תום הקרבות והחזרה לשגרה. אחרי מבצע צוק איתן הוקם באופקים מרכז 'חוסן' המורכב מאזרחים שרוצים להוביל שינוי חברתי. כאלה שהחליטו להפסיק להיות קורבנות הטראומה של המציאות שנכפתה עליהם, ובמקום מטופלים, הפכו למטפלים.

יהלומה זכות, מקימת החוסן באופקים, טוענת כי מדובר בתופעה חברתית ייחודית לעיר, שבה התושבים לוקחים אחריות על מצבם הנפשי. "קרוב ל300 אנשים עברו פה הכשרה מקצועית. זה בא בעצם להשלים את החוסרים המקצועיים וההבנה שאם אנחנו לא נעשה את זה, אף אחד לא ייעשה את זה בשבילנו אף פעם".

"הדרך שלנו מגיעה מהשפה שלנו, דרך הסביבה שלנו, המנטליות שלנו. אנחנו עושים את זה כמו שאנחנו רוצים מתוך תחושת ייעוד", אומרת יהלומה. אותם מטפלים באופקים נואשו מלחכות לפקידי משרדי הרווחה והבריאות, ובוחרים לתת מענה מקצועי באותו הרגע בשטח - ולא רק בשעת מלחמה. הם מגיעים למרכז מכל שכבות האוכלוסייה ומוכיחים יום אחרי יום שהחיבוק הקהילתי חזק יותר מכל הבטחה לתמיכה מפי שר בכיר בממשלה. אלי שלי, אחד המתנדבים, מציע את זמינותו המקצועית בפני כל דורש, ובכל שעה. "התושבים יודעים שיש להם למי לפנות בכל שאלה , אנחנו בטלפונים 24 שעות ביממה. אם זו תאונת דרכים או כל דבר - לא רק מלחמה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully