וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מבצע הפיגוע בהלסינקי: סטודנט לכימיה ללא עבר פלילי

13.10.2002 / 13:32

הסטודנט הוא אחד משבעת ההרוגים בפיצוץ בקניון ביום שישי; זהותו לא פורסמה; המשטרה: לא נמצא קשר לארגון טרור כלשהו; משקל הפצצה 1.8 ק"ג והיא כללה חומרי נפץ וכדורי רובה ציד

מבצע הפיגוע בקניון בהלסינקי הוא אחד משבעת ההרוגים. הפצצה, שהוכנה על ידי סטודנט לכימיה מאוניברסיטת הלסינקי, נבנתה כך "שתיצור את הנזק המקסימלי", אמר דובר ראש הממשלה הפיני.

משקלה של הפצצה היה 1.8 ק"ג והיא כללה חומרי נפץ וכדורים של רובה ציד. זהותו של הסטודנט לא פורסמה, אך נמסר כי הוא אזרח פיני ללא בעל עבר פלילי. העיתון "גרדיאן" דיווח כי ממשטרת פינלנד נמסר כי לא נמצא קשר לארגון טרור כלשהו. המניע למעשה עדיין לא ברור.

הפיצוץ אירע ביום שישי בערב במרכז הקניות השני בגודלו במדינה, בשעה שכ-2,000 קונים היו במקום. כ-80 בני אדם נפצעו בפיגוע, חלקם במצב אנוש. מבית החולים נמסר כי סכנה נשקפת לחייהם של כמה מהפצועים.

זוהי התקרית החמורה ביותר בפינלנד זה עשרות שנים. הפיצוץ גרם נזק ברדיוס של 300 מטרים. עדי ראייה סיפרו כי שמעו פיצוץ עז ואז הופסקה אספקת החשמל. "היה פיצוץ חזק, החלונות התנפצו, הרצפה רעדה. לא ראיתי אש אבל ראיתי כמאה בני אדם מנסים לברוח בבהלה", אמר איש ביטחון שעבד במקום.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully