וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ברקע הסערה - הרמטכ"ל יעביר סקירה ביטחונית בממשלה: 5 דברים שצריך לדעת

גל סלונימסקי

21.2.2016 / 7:30

סקירתו של איזנקוט נקבעה מבעוד מועד ומתקיימת על רקע הסערה האחרונה על דבריו. הנערה הילי סובול שנרצחה בתל אביב תובא למנוחות. אבו מאזן וג'ון קרי ייפגשו בירדן ועוד שני דברים שאתם ממש צריכים לדעת היום

הרמטכ"ל יעביר סקירה ביטחונית בישיבת ממשלה

גדי איזנקוט במרכז הבינתחומי. ניב אהרונסון
"מצפה מחיילים לא לרוקן מחסנית על נערה עם מספריים". איזנקוט/ניב אהרונסון

אתם צריכים לדעת שהיום יעביר הרמטכ"ל גדי איזנקוט סקירה ביטחונית בישיבת הממשלה. מדובר בתדרוך שנקבע מבעוד מועד. הביקור של איזנקוט בממשלה מתקיים על הרקע הסערה בימים האחרונים לנוכח דבריו על אודות נהלי פתיחה באש. בנאומו השבוע טען כי הוא מצפה מחיילים שלא "לרוקן מחסנית על נערה בת 13 עם מספריים", מה שגרם לביקורת מצד ח"כים רבים שטענו כי ייתכן והדבר יוביל להססנות בקרב חיילים. מנגד, היו ח"כים אחרים שהביעו תמיכה וגיבו את הרמטכ"ל ואת נאומו.

הנערה הילי סובול שנרצחה בתל אביב תובא למנוחות

הילית סובול, צעירה שנרצחה בנחלת יצחק, תל אביב.. מפייסבוק, צילום מסך
נרצחה בעשר דקירות סכין. הילי סובול/צילום מסך, מפייסבוק

אתם צריכים לדעת שהיום בצהריים תובא למנוחות הילי סובול בת ה-18 שנרצחה ביום חמישי האחרון בביתה שבתל אביב. לאחר הרצח, נעצרה אחותה התאומה שירי סובול ובן זוגה ערן דוד בחשד לרצח. תחילה הודו השניים במעשיהם אולם לאחר מכן חזר בו דוד מהודאתו. על פי החשד, השניים רצחו את סובול בעשר דקירות סכין ואף ניקו את הזירה לאחר מכן, וזאת על רקע סכסוך בין האחיות.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קופת החולים המובילה מציגה: השירותים שיהפכו את החיים שלכם לקלים יותר

בשיתוף כללית

אבו מאזן וג'ון קרי ייפגשו בירדן

פגישתם של שר החוץ האמריקני ג'ון קרי ויו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן ברמאללה, נובמבר 2015. רויטרס
אבו מאזן וג'ון קרי בביקור ברמאללה, נובמבר האחרון/רויטרס

אתם צריכים לדעת שהיום יגיע שר החוץ האמריקני ג'ון קרי לירדן, שם הוא אמור לפגוש את יו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן. מדובר בפגישת עבודה שבה שני הצדדים צפויים לדון בין היתר במצב במזרח התיכון. קרי הגיע לירדן כבר אתמול ונפגש עם המלך עבדאללה ושר החוץ הירדני, נאסר ג'ודה. קרי ואבו מאזן נפגשו בחודש נובמבר האחרון ברמאללה. בפגישתם הקודמת דנו השניים בהגבלות שהוטלו על פלסטינים בחברון, השבת גופות מחבלים פלסטינים ובנייה בהתנחלויות.

מפגש עמותת "אור למשפחות" למען משפחות שכולות בנוכחות רעיית הנשיא

הרמטכ"ל גבי אשכנזי עם מרים פרץ, אמם של רס"ן אלירז ז"ל וסגן אוריאל ז"ל בארוע הפרידה, פברואר 2011. דובר צה"ל
תשתתף בפאנל. מרים פרץ עם הרמטכ"ל לשעבר גבי אשכנזי/דובר צה"ל

אתם צריכים לדעת שהיום יתקיים מפגש של עמותת "אור למשפחות" הפועלת למען משפחות שכולות לחללי צה"ל במעמד רעיית נשיא המדינה, נחמה ריבלין. למפגש, שיתקיים בתל אביב, יגיעו אימהות שכולות, אלמנות ובנות זוג שאיבדו את יקיריהן במסגרת תפקידם הצבאי. המפגש ייפתח בברכתה של ריבלין ולאחר מכן יתקיים פאנל עם שש אימהות שכולות ואלמנות, שיספרו על הקשר החזק והמיוחד ביניהם. בין המשתתפות יהיו מרים פרץ ששכלה את בניה אוריאל ואלירז וכן אלמנתו של אלירז, שלומית. משתתפת נוספת היא שרית גומז, אשתו של הטייס דניאל גומז שנפל במלחמת לבנון השנייה והייתה בהיריון בזמן האסון.

יום שפת האם הבינלאומי

ישיבה של אונסק"ו במטה הארגון בפריז. אי-פי, AP
הוכרז על ידי אונס"קו ב-1999. ישיבה של אונסק"ו בפריז/AP, אי-פי

אתם צריכים לדעת היום מציינים בעולם את יום שפת האם הבינלאומי. מדובר ביום שמטרתו לקדם את ההכרה במגוון שפות ותרבויות. בשנת 1999 הוכרז היום לראשונה על ידי אונסק"ו והוכר רשמית על ידי העצרת הכללית של האו"ם. בציון יום זה, שם האו"ם דגש על הוראת שפות, בעיקר העמקת שפת האם בכל מדינה. בבנגלדש מציינים את יום שפת האם מאז 1952 לזכר סטודנטים שנהרגו בעימותים עם כוחות המשטרה במהלך הפגנה של התנועה לשפה הבנגלדית.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully