וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האסירה אתי אלון תבקש לקצר עונשה: חמישה דברים שצריך לדעת היום

גל סלונימסקי

17.2.2016 / 7:15

אלון תתייצב בפני ועדת השחרורים ותבקש לנכות שליש מעונשה, ועדת הביקורת של הכנסת תדון בליקויים של הליך הגיור בישראל, נציין 46 שנים למותו של ש"י עגנון ועוד שני דברים שאתם ממש צריכים לדעת היום

האסירה אתי אלון תופיע בפני ועדת השחרורים

אתי אלון. הארץ מוטי קמחי
נידונה ל-17 שנות מאסר בגין מעילה. אתי אלון/הארץ מוטי קמחי

אתם צריכים לדעת שהיום תופיע האסירה אתי אלון בפני ועדת השחרורים שליד שירות בתי הסוהר ותבקש להפחית שליש מעונשה. אלון הורשעה בשנת 2003 במעילת ענק בבנק למסחר ונידונה ל-17 שנות מאסר. לפני כשנה הופיעה אלון מול ועדת השחרורים בבקשה דומה, לנכות שליש ממאסרה. המדינה התנגדה ועתרה לבית המשפט, שם נדחתה הבקשה ונקבע כי אלון תישאר במאסר עד 2019.

דיון בקשיים שבמסלול הגיור בישראל

מודעות שנתלו בריכוזים חרדיים בירושלים ובבני ברק כחלק מהמאבק בעניין גיורי צה"ל. חדשות 24
מסלול הגיור מרוכז ומסובסד על ידי המדינה/חדשות 24

אתם צריכים לדעת שהיום תדון ועדת ביקורת המדינה בליקויים במסלול הגיור הממלכתי. המסלול מרוכז ומסובסד על ידי המדינה וכולל לימודי יהדות, ליווי של משפחה דתית וברית מילה. עם זאת, כיום בישראל ישנם יהודים רבים שלא מוכרים ככאלה משום שלא עברו את המסלול הממלכתי ועל כן סובלים משורה של קשיים. הוועדה תדון בכשלים של מערך הגיור ותציג דרכים לשיפור המסלול בישראל.

sheen-shitof

במבצע מיוחד

הפטנט המתקדם בעולם שמבטיח שיפור עור הפנים מהטיפול הראשון

בשיתוף נומייר פלוס

הרמטכ"ל יבקר בבתי ספר בבת ים וידון בהכנה לצה"ל

הרמטכ"ל רא"ל גדי איזנקוט. פברואר 2016. ראובן קסטרו
בדצמבר האחרון אושרה העלאת שכר החיילים. הרמטכ"ל איזנקוט/ראובן קסטרו

אתם צריכים לדעת שהיום יבקר הרמטכ"ל גדי איזנקוט בבתי ספר תיכונים בבת ים. בביקורו, ישוחח איזנקוט עם התלמידים על הכנה לגיוס ולשירות בצה"ל. זאת, במסגרת תכנית של מערכת החינוך לעידוד הגיוס. בחודש דצמבר האחרון אישרה הממשלה העלאת שכרם של חיילי החובה בשיעור של כ-50%. זאת, במטרה לשפר את מצבם הכלכלי של החיילים.

46 שנים למותו של ש"י עגנון

ש"י עגנון. לשכת העיתונות הממשלתית
זוכה פרס נובל לספרות ופרס ישראל לספרות. עגנון/לשכת העיתונות הממשלתית

אתם צריכים לדעת שהיום נציין 46 שנים למותו של הסופר שמואל יוסף עגנון, הידוע בכינוי ש"י עגנון. בשנת 1966 זכה עגנון בפרס נובל לספרות וכן בפרס ישראל לספרות. עגנון כתב את יצירותיו בלשון ייחודית השואבת השראה ממקומות רבים, בהם גם המקרא, המשנה, אגדות וסיפורי חסידים. בין יצירותיו הבולטות ניתן למנות את "תמול שלשום", "האדונית והרוכל", "הכנסת כלה" ועוד רבות נוספות.

יום הולדת 57 לשר אריה דרעי

כנס בחירות של ש"ס בהיכל יד אליהו בתל אביב  ה-3 במרץ 2015. ראובן קסטרו
היה השר הצעיר בתולדות ישראל. דרעי/ראובן קסטרו

אתם צריכים לדעת שהיום יחגוג שר הפנים והשר לפיתוח הפריפריה, הנגב והגליל אריה דרעי יום הולדת 57. דרעי נמנה עם מייסדיה של תנועת ש"ס ומשמש כיום יושב ראש המפלגה. בשנת 1988 מונה דרעי לשר הפנים והיה לשר הצעיר בתולדות ישראל, בעודו בן 29 בלבד. בשנת 1999 הורשע בלקיחת שוחד, מרמה והפרת אמונים ונידון לשלוש שנות מאסר, מהן ריצה בפועל שנתיים. בכנסת האחרונה כיהן דרעי בתפקיד שר הכלכלה, אולם התפטר מתפקידו לאחר שסירב להפעיל את סעיף 52 שמאפשר לעקוף את הממונה על ההגבלים העסקיים ולאשר את מתווה הגז. לאחר התפטרותו של סילבן שלום מהכנסת מונה דרעי לשר הפנים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully