וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הרב יאשיהו פינטו ייכלא: חמישה דברים שצריך לדעת היום

גל סלונימסקי

16.2.2016 / 6:50

הרב, שנידון לשנת מאסר, יתייצב בכלא ניצן לתחילת נשיאת עונשו. ועדת החוקה של הכנסת תדון ב"חוק ההשעיה". נציין שנה למותו של העיתונאי וחבר הכנסת אורי אורבך, ועוד שני דברים שאתם ממש חייבים לדעת היום

הרב יאשיהו פינטו יחל נשיאת עונשו

שלב הטיעונים לעונש בתיק נגד הרב יאשיהו פינטו, מחוזי תל אביב, מאי 2015. דרור עינב
נידון לשנת מאסר לאחר שהורשע במתן שוחד ושיבוש הליכי משפט. הרב פינטו/דרור עינב

אתם צריכים לדעת שהיום יתייצב הרב יאשיהו פינטו בכלא ניצן לתחילת נשיאת עונשו. פינטו נידון לשנת מאסר לאחר שהורשע במתן שוחד לקצין המשטרה, תת-ניצב אפרים ברכה, ושיבוש הליכי משפט. ההרשעה התקבלה על בסיס הסדר טיעון שנחתם בינו לבין הפרקליטות, לפיו פינטו יודה במתן שוחד בסך 200 אלף דולרים לתנ"צ ברכה ובמקביל ישמש עד מדינה נגד מפקד יחידת להב 433 ניצב מנשה ארביב. פינטו יחל את תקופת מאסרו בעודו חולה במחלת הסרטן.

"חוק ההשעיה" מגיע לדיון בוועדת חוקה, חוק ומשפט

חנין זועבי מלווה בחברי מפלגתה בדיון בבית המשפט העליון על החלטת ועדת הבחירות המרכזית לכנסת לפסול מועמדותה, פברואר 2015. נועם מושקוביץ
חברי הכנסת גטאס, זועבי וזחאלקה שעוררו את הסערה/נועם מושקוביץ

אתם צריכים לדעת שהיום תדון ועדת חוקה, חוק ומשפט של הכנסת בנוסח החוק להשעיית חברי כנסת. החוק יאפשר להדיח ח"כ ברוב של 90 חברי כנסת. הנסיבות שבגינן ניתן יהיה להדיח ח"כ הן שלילת קיומה של מדינת ישראל כיהודית ודמוקרטית, הסתה לגזענות או תמיכה במאבק מזוין נגד ישראל. על פי התיקון לחוק, ניתן יהיה להדיח ח"כ גם על בסיס התבטאויות בלבד ולא רק עקב מעשים. ההצעה הועלתה ביוזמת ראש הממשלה, בנימין נתניהו, על רקע פגישתם של חברי הכנסת באסל גטאס, ג'מאל זחאלקה וחנין זועבי מהרשימה המשותפת עם משפחות מחבלים.

הצעה שאסור לפספס

תתחדשו לחג עם סדרת tami4edge וקבלו סחלב חגיגי מתנה

לכתבה המלאה

שנה למותו של אורי אורבך

אורי אורבך. באדיבות ארכיון מעריב, ראובן קסטרו
הלך לעולמו בגיל 54. אורבך/ראובן קסטרו, באדיבות ארכיון מעריב

אתם צריכים לדעת שהיום נציין שנה למותו של השר והעיתונאי אורי אורבך שהלך לעולמו בגיל 54 אחרי מאבק ממושך במחלה קשה. אורבך שגדל בפתח תקווה הוא בוגר ישיבת נחלים וישיבת ההסדר בקריית שמונה. בצה"ל שירת כלוחם בחטיבה 188 בחיל השריון והשתתף במסגרתה במלחמת לבנון הראשונה. עם שחרורו מהצבא עבד כעיתונאי מוביל בציונות הדתית ואף פרץ לעיתונות המיינסטרים. לאחר שנים בתקשורת הצטרף לבית היהודי ושימש כח"כ מאז 2009. בכנסת ה-19 שימש אורבך השר לאזרחים ותיקים.

24 שנים לחיסולו של מנהיג חיזבאללה עבאס מוסאווי

מזכ"ל חיזבאללה לשעבר עבאס מוסאווי. AP
מוסאווי/AP

אתם צריכים לדעת שהיום נציין 24 שנים לחיסולו של מנהיג חיזבאללה, עבאס מוסאווי. בשנת 1991 הוא נבחר להיות מזכ"ל הארגון ונחשב למנהיג מתון יחסית. עם זאת, הוא היה ידוע בדעותיו הקיצוניות כלפי ישראל. מוסאווי חוסל במבצע "שעת לילה", שבפועל מטרתו הייתה לחטוף את ממוסאווי ולהשתמש בו כקלף מיקוח לחילופי שבויים, בהם גם הנווט רון ארד. בסופו של דבר, הוחלט באגף המודיעין לחסל אותו בסיכול ממוקד. מסוקים של ישראל תקפו שיירת מכוניות בלבנון, שבאחת מהן שהה מוסאווי. את מוסאווי החליף חסן נסראללה בתפקיד מזכ"ל חיזבאללה.

שמינית גמר ליגת האלופות

שחקני צ'לסי חוגגים. AP
ייפגשו את פריז סן ז'רמן. שחקני צ'לסי/AP

אתם צריכים לדעת שהיום תחזור ליגת האלופות מפגרה בת חודשיים, עם פתיחת משחקי שמינית הגמר. שני המשחקים שיוציאו לדרך את שלב הנוקאאוט במפעל היוקרתי ביותר בעולם הכדורגל יפגישו את פריז סן ז'רמן וצ'לסי, ואת בנפיקה ליסבון וזניט סנט פטרבורג. המשחק המרכזי יהיה כמובן בין אלופת צרפת לאלופת אנגליה, כשזלאטן איברהימוביץ' ינסה להוביל את הפריזאים ליתרון מבטיח לפני הגומלין בלונדון, בעוד שהבלוז שעוברים עונה איומה בפרמיירליג ינסו להתנחם בהצלחה בזירה האירופית.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully