וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אולמרט נכנס לכלא: חמישה דברים שאתם צריכים לדעת היום

גל סלונימסקי

15.2.2016 / 7:30

ראש הממשלה לשעבר אהוד אולמרט יגיע לכלא מעשיהו ויחל בריצוי עונשו, ועדת ביקורת המדינה תדון בתכנית לשילוב העדה האתיופית בחברה הישראלית, ועוד שלושה דברים שאתם צריכים לדעת היום

אהוד אולמרט נכנס לכלא

אהוד אולמרט, בית משפט השלום ירושלים. 10 בפברואר 2016. נועם מושקוביץ
אהוד אולמרט, בית משפט השלום ירושלים. 10 בפברואר 2016/נועם מושקוביץ

אתם צריכים לדעת שהיום יתייצב ראש הממשלה לשעבר אהוד אולמרט בכלא מעשיהו ויחל בריצוי עונשו. אולמרט נידון לשנה ושבעה חודשי מאסר. שנה וחצי מתוכם הם בגין קבלת שוחד ב"פרשת הולילנד", וחודש מאסר נוסף הוא בגין שיבוש מהלכי משפט ב"פרשת השיבוש". אולמרט ייכלא באגף 10, אזור נפרד ומבודד מיתר חלקי הכלא, שעלות הקמתו היא ארבעה מיליון שקלים. האגף מאכלס 18 אסירים בלבד, ויחד עם אולמרט יירצו בו את עונשם עוד שישה ממורשעי פרשת הולילנד.

האם התכנית לשילוב העדה האתיופית בישראל הצליחה?

מחאת בני העדה האתיופית, תל אביב, 18.05.2015. מגד גוזני
מחאת בני העדה האתיופית, תל אביב, 18.05.2015/מגד גוזני

אתם צריכים לדעת שהיום תדון הוועדה לביקורת המדינה בהתקדמות התכנית שהוכרזה לשילוב בני העדה האתיופית בחברה בישראל. התכנית שהגתה המדינה באה בתגובה לגל המחאות שפרץ בחודש מאי האחרון בקרב יוצאי אתיופיה. מה שהצית את המחאות היה התיעוד של החייל דמאס פיקדה מותקף על ידי שוטרים. יוצאי העדה טענו שהם סובלים מאפליה בחברה ועקב כך גם מאלימות משטרתית לא מידתית. במטרה לשים קץ לאפליה, הוחלט על תכנית רחבת היקף ועתירת תקציב שתסייע לבני העדה להשתלב בתחומים שונים בחברה הישראלית. הוועדה תבחן אם ישנם צעדים המעידים על התקדמות בתחום זה.

sheen-shitof

מחיר חסר תקדים

המכשיר של הישראלים שהמציאו את מסירי השיער בהנחה בלעדית

בשיתוף Epilady

תרגיל פיקוד העורף במוסדות החינוך

תרגול תלמידים בזמן אזעקה במסגרת תרגיל נקודת מפנה, בי"ס רוקח, תל אביב, 2 ביוני 2015. ניב אהרונסון
תרגול תלמידים בזמן אזעקה במסגרת תרגיל נקודת מפנה, בי"ס רוקח, תל אביב, 2 ביוני 2015/ניב אהרונסון

אתם צריכים לדעת שהיום בין השעות 10:00-12:00 יקיים משרד החינוך, בסיוע פיקוד העורף וגורמי החירום וההצלה, תרגיל בכל מוסדות החינוך בישראל. התרגיל, שייפתח באזעקה כלל ארצית, ידמה תרחיש ירי טילים בזמן לימודים. לקראתו, עברו התלמידים בבתי הספר הכנות והדרכות על ידי מערך מדריכות האוכלוסייה לשעת חירום של פיקוד העורף. מצה"ל נמסר כי מדובר בתרגיל שתוכנן מראש, כחלק מגרף האימונים לשנת 2016.

השקת השדולה לעיצוב מדיניות נשיאת כלי נשק בישראל

מטווח להב תל אביב, אוקטובר 2015. ראובן קסטרו
מטווח להב תל אביב, אוקטובר 2015/ראובן קסטרו

אתם צריכים לדעת שהיום תושק השדולה לעיצוב מדיניות נשיאת כלי ירייה בישראל. ההשקה תיערך במשכן הכנסת ובמהלכה יתקיים דיון בשאלה – האם המדיניות במתן היתרים לנשיאת כלי נשק בישראל תואמת את המצב הביטחוני? מטרת השדולה היא לאסוף את הנתונים כדי לתת מענה לשאלה זו. "המצב קיום הוא שהתבחינים למתן היתר לנשיאת כלי ירייה נוקשים מאוד", אמר יו"ר השדולה ח"כ אמיר אוחנה. "השאלה שתיבחן היא אם נוכח האיומים הביטחוניים יש הצדקה לעדכן את התבחינים".

יום הדגל הלאומי של קנדה

עצרת בחירות של המפלגה "הדמוקרטית החדשה" בקנדה, 19 באוקטובר 2015. רויטרס
הדגל הקנדי/רויטרס

אתם צריכים לדעת שהיום מציינים בקנדה את יום הדגל הלאומי. לפני 51 שנים נחנך הדגל הקנדי, כפי שהוא מוכר כיום, הצבוע אדום-לבן ובמרכזו ציור של עלה מייפל. חגיגות יום הדגל הלאומי כוללות את הנפתו, טקסים ציבוריים ושיעורים במוסדות החינוך על אודות היסטוריית הדגל. העיצוב הנוכחי של הדגל החליף את העיצוב הקודם, שנקרא "נס קנדה האדום" והכיל בתוכו גם את הדגל הבריטי. בכך, מסמל הדגל החדש את היחלשות הזיקה לבריטניה והתחזקות תחושת הלאומיות הקנדית. קנדים רבים ביקשו להפוך את יום הדגל הלאומי ליום שבתון, אולם לפי שעה הצעה זו לא התקבלה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully