וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"גיבור של כולנו": אלוף במיל' יאנוש בן-גל הובא למנוחות

15.2.2016 / 2:13

מאות בני אדם ליוו את גיבור מלחמת יום הכיפורים בדרכו האחרונה, בבית העלמין הצבאי שבקריית שאול. "קצין מבריק ומיוחד, מהזן הנדיר שהשפיע על צה"ל במשך שנות דור", סיפר עמיתו. אשתו ספדה לו ואמרה: "אני מצדיעה לך"

צילום: יותם רונן, עריכה: טל רזניק

אלוף (במיל') אביגדור (יאנוש) בן-גל הובא אתמול (ראשון) למנוחות בבית העלמין הצבאי שבקריית שאול בנוכחות מאות בני אדם. בן-גל היה מפקדה של חטיבה 7 שלחמה ברמת הגולן במלחמת יום הכיפורים, ושימש אלוף פיקוד הצפון ומפקד גיס במבצע שלום הגליל. הוא הותיר אחריו אישה ושבעה ילדים.

בן-גל הלך לעולמו אתמול והוא בן 79. אלמנתו אביטל, ספדה לו: "תמיד אמרו שככל שפחדו ממנו, כך גם אהבו אותו. באחת השיחות בהתמודדות עם המחלה אמרתי שגם השונאים, אם ישנם כאלה, בוכים עכשיו. החברים הנאמנים של יאנוש השיבו שאין לו שונאים, שלכל אחד יש את היאנוש שלו. בימים האחרונים יאנוש חזר לתפוס את מקומו הטבעי כמנהיג הירואי כפי שהיה כל חייו וביקש לסיים את חייו בצורה נעימה ובכבוד, מתוך השלמה עם המצב. על כך אני מצדיעה לו. ליאנוש, לגיבור שלי. לגיבור של כולנו".

עוד באותו נושא:
מגיבורי מלחמת יום כיפור: אלוף במיל' אביגדור (יאנוש) בן-גל מת בגיל 79
מותו של גיבור מלחמת יום כיפור: "מפקד קשוח עם נפש רגישה"
קהלני: "לא מינו את יאנוש לרמטכ"ל - והוא הלך עם העלבון"

הלוויית אלוף (במיל') אביגדור (יאנוש) בן-גל, בית העלמין קריית שאול. 14 בפברואר 2016. ראובן קסטרו
הלוייתו של יאנוש בן-גל, אתמול/ראובן קסטרו

אלוף תמיר היימן, מפקד הגיס הצפוני והמכללות הצבאיות, סיפר: "הכינוי יאנוש מעורר בנו, קציני צה"ל, תחושה של כבוד ויראה. שמך הלך לפניך כקצין בעל דרישות גבוהות, חסר פשרות ומקצוען, שפיו ולבו שווים. קצין התקפי, יוזם, ישיר וקשוח הדואג לפקודיו, הדובק במשימה בכל מחיר ומשיג אותה".

"ניתן ורצוי להרבות בתיאורים על פועלו בשדה הקרב והמבצעים הרבים שבהם לקח חלק, אך מכולם בחרתי להתמקד במלחמת יום הכיפורים, בפיקודו על חטיבה 7", הוסיף היימן וסיפר: "בתנאי הפתעה, במתאר השונה מכל מה שהחטיבה התאמנה לו, למול אויב נחוש ויחסי עוצמה נחותים, הצליח יאנוש לעצור את הסורים ולמנוע את נפילת צפון רמת הגולן".

sheen-shitof

במבצע מיוחד

הפטנט המתקדם בעולם שמבטיח שיפור עור הפנים מהטיפול הראשון

בשיתוף נומייר פלוס
אביגדור בן-גל הובא למנוחות: "מגדולי מפקדי צה"ל". יותם רונן
אביגדור בן-גל הובא למנוחות: "מגדולי מפקדי צה"ל"/יותם רונן

אלוף במיל' יוסי בן חנן, ראש משלחת משרד הביטחון באירופה, סיפר על יחסיו הקרובים על בן-גל. "קשה להיפרד מאחי הבכור שהיה במשך 50 שנה עמוד תווך בחיי", אמר. "קצין מבריק ומיוחד, מהזן הנדיר שהשפיע על צה"ל במשך שנות דור, סמל לדור התקומה. הנה קרב הערב, ואני רוצה לומר לך את מה שאמרת לי ברשת הקשר בעודי מוטל פצוע לצד הטנק בתל שמס: 'אחיך יציל אותך'. ידעתי שאכן תעשה זאת".

"הפחת בי תקווה כאשר כמעט נואשתי", הוסיף בן חנן בעצב. "שלחת את הכוח בפיקודו של יוני נתניהו עם אנשי סיירת מטכ"ל, שמצא אותנו, את הנהג ואותי, וחילץ והציל אותי. הפעם יאנוש, אחי הבכור, אחיך הצעיר לא הצליח לחלץ אותך".

הלוויית אלוף (במיל') אביגדור (יאנוש) בן-גל, בית העלמין קריית שאול. 14 בפברואר 2016. ראובן קסטרו
הלוויית אלוף (במיל') אביגדור (יאנוש) בן-גל, בית העלמין קריית שאול. 14 בפברואר 2016/ראובן קסטרו

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully