וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יום האהבה: חמישה דברים שצריך לדעת היום

גל סלונימסקי

14.2.2016 / 7:30

ברחבי העולם יציינו את החג לזכרו של ולנטינוס הקדוש, ראש הממשלה בנימין נתניהו יעיד בבג"ץ בעניין מתווה הגז, 11 שנים עברו מאז רצח ראש ממשלת לבנון רפיק אל-חרירי ועוד שני דברים שאתם ממש חייבים לדעת היום

נתניהו יעיד בבג"ץ בעניין מתווה הגז

ראש הממשלה בנימין נתניהו, ישיבת ממשלה. פברואר 2016. עמית שאבי, פול צלמים
ינסה לשכנע את השופטים לדחות את העתירות. נתניהו/פול צלמים, עמית שאבי

אתם צריכים לדעת שהיום יעיד ראש הממשלה בנימין נתניהו בפני חמישה שופטים של בג"ץ בעניין מתווה הגז. נתניהו ינסה לשכנע את השופטים לדחות את העתירות שהוגשו נגד חתימתו על סעיף 52, שמאפשר לעקוף את הממונה על ההגבלים העסקיים ולאשר את המתווה. הופעת נתניהו בבג"ץ נחשבת לאירוע חריג ומתקיימת לאור בקשת המדינה שראש הממשלה יצהיר בעצמו על חשיבותו הביטחונית והמדינית של המתווה. עם זאת, לעותרים לא יתאפשר לחקור את ראש הממשלה אלא רק השופטים יוכלו להציג לו שאלות.

בן 22 מואשם שרצח את אחותו

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
נרצחה במהלומות פטיש. רנין רחאל/מערכת וואלה!, צילום מסך

אתם צריכים לדעת שהיום יוגש לבית המשפט המחוזי בנצרת כתב אישום נגד חוסיין רחאל בגין רצח אחותו רנין בת ה-19 לפני כחודש. ביום שישי האחרון הותרה לפרסום הפרשה הנוגעת לכך שרחאל בן ה-22 מהיישוב זרזיר שבעמק יזרעאל מואשם כי היכה בפטיש עד מוות את אחותו, על רקע סכסוך משפחתי. גופתה התגלתה לפני כחודש בשדה פתוח בצפון עם סימני אלימות קשים וכוויות, וחקירה לבירור הנסיבות נפתחה מיד לאחר מכן.

הצעה שאסור לפספס

התקדמו לדור הבא של ברי המים של תמי4: קטנים יותר, חכמים יותר

לכתבה המלאה

11 שנים לרצח רפיק אל-חרירי

רפיק חרירי. Al-Mostaqbal, Nabil Ismail, AP
חוסל בפיצוץ מכונית תופת בביירות. אל-חרירי/AP, Al-Mostaqbal, Nabil Ismail

אתם צריכים לדעת שהיום נציין 11 שנים לרצח של ראש ממשלת לבנון לשעבר רפיק אל-חרירי בפיצוץ מכונית תופת בביירות. בפיצוץ נהרג גם שר האוצר של לבנון ושמונה ממאבטחיו של אל-חרירי. הרצח הוביל ל"מהפכת הארזים", שורת הפגנות של אזרחי לבנון נגד כוחות סורים שהיו במדינה. לאחר הפיגוע, הוקם צוות חקירה על ידי מועצת הביטחון של האו"ם וב-2011 הוגשו כתבי אישום נגד ארבעה פעילי חיזבאללה בגין החיסול. בנו של אל-חרירי, סעד, החל לעסוק בפוליטיקה לאחר הרצח ואף שימש ראש ממשלה בין 2009 ל-2011.

יום האהבה

אילוסטרציה. ShutterStock
לזכר ולנטינוס הקדוש שהשיא זוג צעיר בניגוד לפקודת הקיסר הרומי ונידון למוות/ShutterStock

אתם צריכים לדעת שהיום מציינים בעולם את חג האהבה הנוצרי, הלוא הוא ה-Valentine's Day. ה"וולנטיין" הוא יום ציון לזכרו של ולנטינוס הקדוש, שלפי האגדה השיא זוג צעיר בניגוד לפקודת הקיסר ברומא ועקב כך הוצא להורג. לפני מותו הוא שהה בבית כלא, שם התחבר עם בת הסוהר. בטרם מותו כתב לה מכתבים ועליהם נהג לחתום "שלך, ולנטייין". סיפור האהבה הפך לסמל ועם השנים הפך התאריך לחג אהבה ברחבי העולם המערבי. גם ישראל שותפה לחגיגות האהבה, אפילו שביהדות מציינים חג זהה בט"ו באב.

14 שנים ל"ליל הקילשונים"

חיילים, אפריל 2015. ערן גילווארג
המחבלים נידונו לשלושה מאסרי עולם. למצולמים אין קשר לכתוב/ערן גילווארג

אתם צריכים לדעת שהיום נציין 14 שנים לפיגוע "ליל הקילשונים" שבו נרצחו שלושה חיילי צה"ל באצעות סכינים, גרזנים וקלשונים על ידי ערבים-ישראלים שחדרו למאהל שבו לנו ברמות מנשה שבצפון. הרוצחים, אבראהים חסן מחמוד, אחמד אע'באריה ומחמד חסן מחמוד, הגיעו לאוהל טירוני הנח"ל ורצחו את מפקד הכיתה גיא פרידמן ואת שני הטירונים יעקב דובינסקי ויורי פרדה. הם נעצרו כשלושה שבועות לאחר הרצח ונידונו לשלושה מאסרי עולם. הם שוחררו ב-2013 במסגרת "הפעימה השנייה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully