וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המתיחות בשיאה: צבא סוריה החל בהכנות לכיבוש בירת דאעש

גורם בצבא אסד המעורה בפרטי המבצע הצבאי בצפון המדינה בשבוע האחרון, שבמסגרתו נכבשו כמה מוצבים של הארגון האיסלאמיסטי באזור, מסר כי "החזית לעבר א-רקה פתוחה". יעלון: "סוריה כפי שהכרנו אותה לא תתאחד מחדש בעתיד הנראה לעין"

צילום: רויטרס

צבא סוריה מתכנן להתקדם לעבר העיר א-רקה, מעוז ארגון "המדינה האיסלאמית" (דאעש) במדינה, לאחר ההשתלטות על כמה עמדות במחוז שבצפון סוריה – כך מסר היום (שבת) גורם בצבא אסד המעורה בפרטי המבצע. לדבריו, המבצע באזור החל כבר לפני כמה ימים, ובמסגרתו נכבשו ביומיים האחרונים כמה מוצבים של דאעש בין א-רקה למחוז חמאת, שמדרום-מערב לעיר האסטרטגית.

"באופן כללי, החזית בא-רקה פתוחה, החל מהכיוון של אזור טבקה", מסר הגורם. טבקה הוא בסיס של חיל האוויר הסורי בצפונה של המדינה, סמוך לא-רקה, שנכבש על ידי לוחמי "המדינה האיסלאמית" בשנת 2014. לדברי הגורם הצבאי, "זו אינדיקציה לכיוון של המבצעים הבאים, לקראת א-רקה".

עוד בוואלה! NEWS:
האו"ם: מתגבר החשד לשימוש בנשק כימי בחמש מתקפות בסוריה
לקראת פלישה לסוריה? סעודיה שולחת מטוסי קרב לטורקיה
ארה"ב תוקפת את אסד שהתחייב לכבוש מחדש את סוריה: "הוא הזוי"

חגיגות בעיר טבקה עם כיבוש שדה התעופה הסמוך על ידי דאעש, סוריה. רויטרס
נפל לידי דאעש ב-2014. חגיגות בטבקה לאחר כיבוש שדה התעופה/רויטרס

מוקדם יותר היום דווח בתחנת הטלוויזיה הממלכתית של סוריה כי צבא סוריה כבש כפר הסמוך לעיר חאלב, המוחזקת בידי ארגוני מורדים ומותקפת בשבועות האחרונים בידי הצבא וחיל האוויר הרוסי. הכפר נכבש כחלק ממבצע צבאי גדול לכיבוש אזורים הנשלטים על ידי המורדים במחוז הצפוני. הכפר, א-תמורה הממוקם מעל העיירות אנדן, חיין וחריטן, הופצץ מסיבית בימים האחרונים.

sheen-shitof

תוצאות מהיום ה-1

הפיתוח המהפכני לטיפולי אנטי אייג'ינג בבית - כעת במבצע מיוחד

בשיתוף נומייר פלוס
שר הביטחון משה יעלון עם שר ההגנה הבריטי מייקל פאלון במינכן. אריאל חרמוני, משרד הביטחון
יעלון ושר ההגנה הבריטי מייקל פאלון במינכן, היום/משרד הביטחון, אריאל חרמוני

"המצב בסוריה מורכב מאוד וקשה לראות איך המלחמה שם והרצח ההמוני ייעצרו", אמר היום שר הביטחון משה יעלון בכנס הביטחון במינכן. "סוריה כפי שהכרנו אותה לא תתאחד מחדש בעתיד הנראה לעין. בשלב מסוים, אני מניח, נראה שם מובלעות, בין אם מאורגנות ובין אם לא, של הזרמים השונים שחיים ונלחמים שם. גם איראן וגם דאעש בסוריה - מדובר בשתי אפשרויות גרועות. הן גרועות לישראל, למזרח התיכון ולעולם המערבי".

לדבריו, "כל עוד איראן נמצאת בסוריה, המדינה לא תחזור למה שהייתה, ובוודאי גם תתקשה להתייצב כמדינה המחולקת למובלעות, מאחר והכוחות הסוניים המקומיים שם לא יאפשרו זאת. זהו חלק מהמאבק הסוני-שיעי, והסונים אינם מתכוונים לוותר בו". במהלך ביקורו קיים יעלון שורת פגישות מדיניות וביטחוניות עם שרי הגנה, חוץ ודיפלומטים בכירים מרחבי העולם.

נזקי ההפצצות בעיר חאלב בסוריה, פברואר 2016. רויטרס
הצבא הסורי ממשיך במבצע. הריסות בחאלב מההפצצות, השבוע/רויטרס

במקביל, הארגון הסורי לזכויות אדם דיווח היום כי צבא טורקיה הפציץ אזורים שבשליטת המיליציות הכורדיות באזור חאלב, בצפון סוריה. זאת לאחר שמוקדם יום היום איים ראש הממשלה אחמט דווטאולו לצאת למבצע צבאי נגד "מפלגת האיחוד הדמוקרטי" (PYD) הכורדית, הנאבקת בדאעש בצפון סוריה וזוכה לתמיכת המערב.

"אם יהיה צורך, נוכל לנקוט אותם צעדים בסוריה כפי שהיה בעיראק ובקנדיל", הכריז ראש הממשלה במהלך ריאיון לכלי התקשורת בעיר ארזינג'ן שבמזרח טורקיה. הוא התייחס להפצצות בשנה שעברה נגד כוחות המיליציה הכורדית PKK. "אנו מצפים שחברינו ובעלי בריתנו יתמכו בנו", הוסיף דאווטאולו, ברמיזה ככל הנראה לממשל האמריקני, שזכה לביקורת מצד אנקרה על תמיכתו בכוחות הכורדיים.

מנהיג מפלגת האופוזיציה הלאומנית בטורקיה MHP, דבלט בהצ'לי, הזהיר היום כי מבצע קרקעי בסוריה, בשיתוף עם ערב הסעודית, יגרור השלכות "חמורות מעבר לכל דמיון". בתגובה לדבריו של שר החוץ מבלוט צ'בושואולו שטען כי מתקדמות ההכנות למבצע צבאי משותף עם ריאד, הבהיר בהצ'לי כי "הממשלה, כמובן, נדרשת להגן על הביטחון הלאומי ולנקוט צעדים בפני הסכנה שמתקרבת לגבולותינו" אך הזהיר כי "טורקיה תיישם את התרחישים שייקבעו בבירות זרות. ההשלכות לכך יהיו נוראות".

נשיא סוריה בשאר אסד. 10 בדצמבר 2015.. AP
"מעורבותם של גורמים בינלאומים באזור פירושה שפתרון למשבר ייקח זמן רב". אסד/AP

בריאיון שפורסם אמש עם נשיא סוריה בשאר אסד בסוכנות הידיעות הצרפתית, הוא הכריז: "אני עוד אשתלט על כל המדינה, אולם זה עשוי לקחת הרבה זמן". הוא עוד ציין כי כוחות הצבא שלו יכבשו שטחים "ללא כל היסוס", והוסיף כי הוא מעוניין ששיחות השלום יתקיימו, אך בו בזמן יימשך "המאבק בטרור".

בריאיון, שרק ציטוטים נבחרים ממנו פורסמו, דחה אסד את הטענות נגד משטרו לפיהן ביצע פשעי מלחמה, ואף אמר כי "מעורבותם של גורמים בינלאומים באזור פירושה שפתרון למשבר ייקח זמן רב ויגבה מחיר כבד". לדבריו, המתקפה המסיבית המתבצעת בשבועות האחרונים בעיר חאלב על ידי צבאו וחיל האוויר הרוסי נועדה לסכל את אספקת הציוד של כוחות המורדים מטורקיה. כמו כן, הוא אמר כי התערבותן של ערב הסעודית וטורקיה בסכסוך תפריע לפעילות הצבא.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully