וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צוות מעון אכל בטעות חביתה מנרקיסים - וההורים נאלצו לשמור על הפעוטות

12.2.2016 / 0:07

אחת מנשות צוות מעון ויצו ברעננה קטפה פרחים שאותם חשבה לבצלים ירוקים והכינה מהם חביתה. שבע גננות וסייעות לקו בקלקול קיבה והתפנו לבית חולים. "מזל גדול שלא נתנו לילדים לאכול מזה", אמר תושב העיר. ויצו: "עם היוודע הטעות פעל הצוות על פי ההנחיות"

הכפר טורעאן, פברואר 2013. יגאל לוי
הכפר טורעאן, פברואר 2013/יגאל לוי

שבע גננות וסייעות במעון של ויצו ברעננה לקו אתמול (חמישי) בקלקול קיבה חריף לאחר שאכלו חביתת ירק שהכינו לעצמן והכניסו לתוכה נרקיסים, במקום בצלים ירוקים. הן התפנו עצמאית במהלך יום הלימודים לבית החולים מאיר בכפר סבא והורים שהגיעו לגן שמרו על הפעוטות עד הגעת שאר ההורים.

האירוע התרחש בשעות אחר הצהריים במעון ויצו ברחוב לסקוב בעיר. אחת מנשות צוות המעון הכינה חביתה, שאליה הוסיפה את מה שחשבה לבצל ירוק מגינה הנמצאת מחוץ לגדר המעון. אולם לאחר האכילה, החלו הגננות והסייעות לחוש ברע. בשלב זה התברר להן כי הירק שאכלו היה נרקיס ולא בצל ירוק. אכילת גבעולי הנרקיס גורמת במקרים רבים לגירוי של מערכת העיכול, דבר שמסתיים במקרים רבים בהקאות ובשלשולים.

ד"ר איתי קליסקי, פנימאי בבית החולים מאיר, שטיפל בנשים מסר כי לבית החולים הגיעו אתמול שבע נשים עם תופעות של בחילות, הקאות, כאבי בטן וכאבי ראש. הן עברו סדרה של בדיקות, בהן בדיקות דם. "במהלך הבדיקות הן סיפרו שאכלו בצל ירוק אך לאחר מכן התברר להן שמדובר בנרקיס. בהתייעצות עם גורמים מוסמכים מהמרכז לרעלים בחיפה, לא ידוע על רעלן שנמצא בתוך פקעת של נרקיס, אך ליתר בטיחות בדקו אותן שוב". לדבריו, אחת הנשים נשארה להשגחה בבית החולים, בעוד שאר הנשים שוחררו לביתן.

עוד בוואלה! NEWS:
ראיות לגלי הכבידה של איינשטיין: "תגלית של פעם במאה שנה או יותר"
האיש שפיקד על חיסול אחמד ג'עברי: זהו ראש השב"כ הבא

פרח נרקיס סתווי. ד"ר רחלי עינב, מערכת וואלה! NEWS
הגבעולים דומים לבצלים ירוקים. נרקיסים/מערכת וואלה! NEWS, ד"ר רחלי עינב

אבי גבע, מנהל פורום תושבים רעננה, סיפר בשיחה עם וואלה! NEWS על האירוע. "כתוצאה מההרעלה הזעיקו הורים כדי לשמור על הילדים משום שכל הסגל הורעל ולא נותר אף אחד בגן", אמר. האירוע הותיר את גבע נרעש. "מזל גדול שלא נתנו גם לילדי המעון לאכול מזה", התריע. בעקבות התקרית הוא פנה להנהלת ויצו העולמית וביקש מהם לבצע בדיקה ולהסיק מסקנות. "מדובר במחדל ברמה שמחייבת בדיקה לעומק".

מהנהלת ויצו נמסר בתגובה: "בזמן שנת הצהריים של ילדי המעון יזמה אחת מנשות הצוות הכנת חביתות וקטפה בטעות מגינה מגודרת המצויה מחוץ לחצר המעון עלי נרקיס. עם היוודע הטעות פעל הצוות על פי הנחיות הארגון ופינה את עצמו לבדיקה. כל נשות הצוות נמצאו בריאות וישובו מחר לעבודה סדירה במעון".

באשר לכך שהורים הוזעקו לשמור על הפעוטות בגן נמסר מוויצו בתגובה: בגן היו שתי נשות צוות ושני הורים. הורה אחד היה במעון באותו זמן והתנדב לעזור. השעה הייתה אחרי 15:00 וההורים מגיעים לאסוף את ילדיהם מ-15:00 עד 16:00.

(עודכן לראשונה: 23:07)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully