וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הורים שכולים על היעדרות נציג ממשלה מטקס אסון המסוקים: "בושה לכנסת"

11.2.2016 / 14:00

אלי בן שם, ששכל את בנו באסון לפני 19 שנים, תקף בריאיון לאולפן וואלה! NEWS את הפוליטיקאים שלא נכחו באירוע הזיכרון: "שלחו את ילדינו ללבנון והם חזרו בארונות. המעט שהממשלה יכולה לעשות זה לכבד את המשפחות". לדבריו, "כבר שנים מזלזלים בנושא"

עריכה: ניר חן

יו"ר יד לבנים, אלי בן שם, ששכל את בנו קובי באסון המסוקים, התייחס היום (חמישי) לעובדה כי אף נציג מטעם הממשלה לא נכח אתמול בטקס הזיכרון. "זה מזעזע, מי שלח את ילדינו ללבנון? הם חזרו בארונות והמעט שהממשלה והמדינה צריכה לעשות זה לכבד את זכרם", אמר בריאיון לאולפן וואלה! NEWS.

לדבריו, שר הביטחון משה יעלון ושר החינוך נפתלי בנט הודיעו כי נבצר מהם להגיע. "במשך 19 שנה כל שרי הביטחון לדורותיהם היו מגעים, גם רמטכ"לים ומפקדים. שר הביטחון אישר הגעה ולפני שבועיים הודיע להנהלת העמותה שנאלץ לצאת לחו"ל ולא יכול להגיע. לפני שבוע פנינו לשר בנט שאמר שיגיע, אבל אתמול בשעות הצהריים, שעתיים סמוך לאירוע, אמר שלא יגיע. הוא אמר שאין מי שיקזז אותו בהצבעות ולא יכול להגיע".

לקריאה נוספת:
אלשיך בטקס מינוי מפקד מג"ב: "בארה"ב עמדו דום לזכר השוטרת שנהרגה"
עמיד להתקפות כימיות: חיל האוויר עומד לקבל את מטוס החלומות
נתניהו סייר בגדר המוקמת עם ירדן: "להגן על הווילה מחיות הטרף"

טקס לזכר קורבנות אסון המסוקים, 10 פברואר 2016. מאיר וקנין, מערכת וואלה! NEWS
ללא נוכחות של הממשלה. הרמטכ"ל איזנקוט בטקס הזיכרון לאסון המסוקים, אתמול/מערכת וואלה! NEWS, מאיר וקנין

בן שם הוסיף כי זו לא הפעם הראשונה שהממשלה מבזה את זכרם של חללי צה"ל. "היה לנו יום מאוד קשה אתמול. צריך לשאול לא רק למה, אלא איך (זה קרה). בגלל הסיבה הזאת שר לא הגיע. חברת הכנסת מרב מיכאלי (המחנה הציוני) פנתה אליי (בנוגע לקיזוז עם הקואליציה, ה"ק) ובסביבות השעה 10:00 בבוקר אישרו ללשכה של בנט להגיע, אבל בנט אומר שהודיע שלא. אני חושב שבתור אב שכול, אבא של קובי, לא צריך להיכנס לזה. זה לא פעם ראשונה שזה קורה, בתור יו"ר יד לבנים ראיתי שזה קרה. גם בטקס יום כיפורים לא הגיעו נציגים וזה בושה למדינה וכנסת ישראל.

הצעה שאסור לפספס

התקדמו לדור הבא של ברי המים של תמי4: קטנים יותר, חכמים יותר

לכתבה המלאה
"קובי עזר לי לגדל את אחיו, אחרי שהתייתם מאמו. אני קם איתו כל בוקר וישן אתו כל ערב. זה לא עוזב אותנו. הלב מדמם"

"פניתי כמה פעמים לראש הממשלה, יו"ר הכנסת ושרת התרבות למצוא פתרון - בנושא כזה צריך למצוא פתרון. זה לא מאפיין של הממשלה הנוכחית, אלא חוסר התייחסות של שנים וזלזול בנושא זה. את התקשורת זה פחות מעניין. לא מגיעה תקשורת ואנחנו פחות מעניינים. אני חושב שזה המעט שהממשלה צריכה לעשות, היא שלחה את ילדינו והם חזרו בארונות. צריך לכבד את המשפחות ולשמר את כבוד הנופלים. זה לא מתאים לאף אחד מאתנו, יש עוד דבר שהוא קונצנזוס והוא כבוד הנופלים".

בנימה אישית הוסיף בן שם על ילדו, שנהרג יחד עם עוד 72 חיילי צה"ל. "קובי נולד וגדל ברמת השרון והתייתם מאמו ארבע שנים לפני מותו. הוא עזר לי לגדל אחיו. הוא היה בתנועת נוער, ספג אהבה למדינה והתעקש לשרת בקרבי, במקום הכי מסוכן, כי אהב את הארץ. 19 שנה וזה כמו אתמול, לא עוזב אותנו. אני קם איתו כל בוקר וישן אתו כל ערב. הלב מדמם".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully