וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הדשא של השכן- מדוע נסגרו ארבעה מגרשי כדורגל ברהט ושגב שלום?

אחמד אבו סוויס

11.2.2016 / 10:39

ההתאחדות לכדורגל סגרה ארבעה מגרשים ברהט ובשגב שלום בשל אי עמידה בתנאים לאירוח משחקים. ראשי הקבוצות טוענים כי לצעד זה השפעה שלילית ומכרעת, לא רק על הקבוצות אלא בכלל עתיד הספורט במגזר

צילום: זוהר גואטה. עורך ווידאו: מיכאל ברגמן

צרה חדשה נחתה על קבוצות הכדורגל במגזר הבדואי . ההתאחדות לכדורגל החליטה בשבוע לשעבר לפסול את כול מגרשי הספורט ברהט , בין היתר, בטענה כי מצב הדשא גרוע. גם המגרש היחיד בישוב שגב שלום שמשמש קבוצות כדורגל רבות במגזר הבדואי , קיבל כרטיס אדום מההתאחדות לכדורגל , ונפסל גם הוא בשל מצב התשתיות.

נוכח המצוקה, נג'יב אלקרנאוי מנהל קבוצת בני אלסלאם תוהה אם עליו להפנות את שחקניו להתאמן בתל אביב. "מחיר הנסיעות והשכרת מגרש לאימונים קריטית עבורנו. המצב הכלכלי שלנו קשה, והקבוצות לא מסובסדות - לא מהתאחדות ולא מהטוטו, ולא משום מקום. להקשות עלינו במצב הזה יגרום לכך שנגיע לקריסה כללית".

פסילת המגרשים נחשבת מכה קשה לקבוצות הכדורגל במגזר. אותם ראשי הקבוצות, שסובלות ממילא ממצב כלכלי קשה, חוששים מפני ההשלכות העתידיות על עתיד הספורט. הם משוכנעים שצווי הסגירה ניתנו בגלל מקרי אי הבנה פרוצדורלית ומבקשים מהאחראים בהתאחדות לאשר את פתיחת המגרשים בהקדם. ואחיד אלצאנע מאמן הפועל רהט, טוען כי בעיית הדשא היא סוגיה ברת פתרון, שבסיס פתרונה נעוץ בעיקר בגורמי שמיים. "הטענה של ההתאחדות היא חד משמעית. היא לא לגבי גידור ולא בטיחות, המגרשים עברו אישרי בטיחות ואישור המשטרה, וגם לעירייה יש רישיון עסק - הבעיה שלהם רק דשא. אם היו מחכים עוד חודש , הדשא היה צומח ונהיה ירוק, כי עוד חודש תהיה שמש. הדשא שלנו קיצי, בחורף הוא מת ולא יצמח".

מההתאחדות לכדורגל נמסר בתגובה כי "ברהט יש שלושה מגרשים: אחד נשאר פתוח לטובת משחקים בליגה ג' בלבד - ליגה שבה על פי התקנון אין חובה למגרש דשא, מגרש שני יפתח למשחקים גם בליגה ב' עבור שתי הקבוצות בעיר, זאת לאחר שהתקבלה התחייבות מצד הקבוצות כי במגרש השלישי יחל תהליך שזרוע. ברגע שיסתיים, המגרש השני ייסגר ויפתח שוב רק לאחר שיעבור את אותו תהליך. המגרש בשגב שלום נסגר בשל אי עמידה בתנאים. הקבוצה המקומית עדכנה כי תקיים את משחקיה הביתיים במגרש אחר"

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully